AndroidHealthClinic

3 Split + 'DeGrote4'-Dag

Anoniem_1989_9

Freaky Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
58
Lengte
1m78
Massa
70kg
Vetpercentage
13%
Ma: Rug/Biceps
Di: Borst/Triceps
Do: Benen/Schouders
Vrij: Squat/BP/DL/MP/Dips

Rug:
- Deadlift
- Bent over Barbell Row
- Bent over Dumbbell Row
- Lat Pulldown (Rear)

Biceps:
- Barbell Curl

Borst:
- BB BP
- Incline DB BP
- Flat Bench Fly
- Pull Over

Schouders:
- MP met BB
- DB Schoulder Press
- Side Raises

Benen:
- Squat
- Lunges
- Leg Ext.
- Seated Leg Curl
- Seated Leg Press

Bicep:
- BB Bicep Curl
- Concentration Curl?
- Bench Bicep Curl?

Tricep:
- Bench Dips
- SkullCrusher
- Overhead Tricep Ext. (Dumbbell) 1 stuk

Traps:
- BB Shrugs

kijk eens goed naar wat je donderdag voor spiergroepen traint, en dan vervolgens op vrijdag wilt doen. Dat is overkill.
"de grote 4"kun je toch ook gewoon in een 3- of 4 daagse split doen?
Of in een fullbody 3 x per week/ desnoods ub/lb?

Rug:
- Deadlift
- Bent over Barbell Row
- Bent over Dumbbell Row
- Lat Pulldown (Rear)

Biceps:
- Barbell Curl

Borst:
- BB BP
- Incline DB BP
- Flat Bench Fly
- Pull Over

Schouders:
- MP met BB
- DB Schoulder Press
- Side Raises

Benen:
- Squat
- Lunges
- Leg Ext.
- Seated Leg Curl
- Seated Leg Press

Bicep:
- BB Bicep Curl
- Concentration Curl?
- Bench Bicep Curl?

Tricep:
- Bench Dips
- SkullCrusher
- Overhead Tricep Ext. (Dumbbell) 1 stuk

Traps:
- BB Shrugs

Ik weet niet waar je zo'n programma vandaan haalt, maar dit is dus waardeloos.
Beter is bijvoorbeeld:
Ma: Benen/Schouders.
woe: Rug, biceps
Vrij: Borst triceps.
Gewoon zorgen dat je de zware compounds vooraan zet.
Je zou ook kunnen:
Alles hetzelfde als hierboven, maar extra dag op zaterdag:
Deadlift 5 of 6 sets.
Met dien verstande dat je dan de deadlift niet doet op de rugdag.
En gooi die concentration curl er uit, is geen goede oefening voor een beginner.

• Topic Starter Topic Starter
Oke en stel zo dan:

Zo
Di
Woe
Vrij En dan vrijdag de compunds pakken.. heb ik 1 dag rust en pak ik alle compunds 2 * pw

Wel het is jouw beslissing natuurlijk, maar ik ben overtuigd dat je de compounds maar 1 keer moet trainen. Twee keer wordt teveel van het goed, wedden?

Om een kratteke vlaamse pils? ;) Zonder gekheid! Bij een RIPPETOE doe je ook de Squat 2 of 3 X per week.. warom die dan wel?

Ook kan ik een 4 spit doen:

En dan om de week 1 spiergroep extra aanpakken.. zoals bijvoorbeeld:

ZO: BENEN/TRICEPS
DI: RUG/BICEPS/BUIK
WOE: BORST/SCHOUDERS
VRIJ: BENEN/ONDERARMEN/BUIK

Om een kratteke vlaamse pils? ;) Zonder gekheid! Bij een RIPPETOE doe je ook de Squat 2 of 3 X per week.. warom die dan wel?

Ook kan ik een 4 spit doen:

En dan om de week 1 spiergroep extra aanpakken.. zoals bijvoorbeeld:

ZO: BENEN/TRICEPS
DI: RUG/BICEPS/BUIK
WOE: BORST/SCHOUDERS
VRIJ: BENEN/ONDERARMEN/BUIK

Om de week een spiergroep extra trainen is beter.
PS: ik drink enkel bessenjenever;)

Nog even vergeten te vermelden, deadlift is het beter dat je dat altijd maar 1 keer doet. Je kan dan als je je rug een extra training geeft een andere oefening inlassen.

No offence, maar dit is echt een van de meest vreemde schema's die ik hier ooit voorbij heb zien komen.
Je vermeldt niets over sets en reps, maar ik denk dat je hier niet veel progressie mee boekt. Schrap die vrijdag gewoon, die werkt alleen maar tegen. 1x per week zware compounds is zat. Als je perse 4x wilt trainen, verdeel je split dan over 4 dagen. Of doe op vrijdag core werk.

Wat een bagger schema.

Doe gewoon WSB als je 4 dagen wilt trainen, of een standaard ub/lb

Rippetoe is dan ook voor beginners die het technische basisaspect van de compounds (squat, dl, oh, bench) moeten leren beheersen. Als je rippetoe uit deze beginnerscontext rukt gaat het mis imo. Een beginnend krachtsporter recupereert veel sneller, en kent ook nog niet de intensiteit die een ervarener individue hanteert waardoor het CNS alsook de spier minder hersteltijd nodig heeft. Komt bij dat in rippetoe uiteindelijk maar 4 compounds gebruikt worden. Als jij dan meerdere compounds gebruikt voor dezelfde spiergroep + isolatie, wat dus op het drievoudige volume van rippetoe neerkomt op zich gezien per spiergroep en dan nog eens met maximale intensiteit (en dan weet ik nog geeneens hoeveel sets en reps je doet maar ga ik af op andere trainingen van je), ... Tel daar dan nog eens je pseudo-anorectische levenshouding bij op en je snapt zelf wel dat je bootje niet lang zal drijven.
En trouwens zie ik ook niet in dat wanneer je 2x per week bepaalde compounds wil doen je niet gewoon voor rippetoe zelf zou kiezen, een schema dat werkt en waarvan je zeker zult zijn dat je progressie zult maken zonder al te vlug burned out te geraken.

Wat een bagger schema.

Doe gewoon WSB als je 4 dagen wilt trainen, of een standaard ub/lb

Ja WSB is een mooi trainigsprinciepe. Maar net het feit dat dit slechts een princiepe betreft en geen schema op zich, gebaseerd op periodisering en het regelmatig switchen van zowel de hoofd- als supportoefeningingen zullen het voor Henk, wie zo een twijfelaar is, enkel maar tot meer kopzorgen leiden omdat hij net moet periodiseren en doelgericht oefeningen kiezen, die bovendien zijn zwakten moeten bijwerken, hetgeen een beginner geeneens heeft.

Spanky, doe je nou :P

Waarom wil je perse die "grote 4 dag" doen dan?

En uhh Shoulder Press en MP? Pak dan een upright row of een bent over raise oefening ipv Shoulder Press.

Bij je rug dag doe je 2 bent over row oefeningen, misschien een beetje meer variatie?

Spanky, doe je nou :P

Waarom wil je perse die "grote 4 dag" doen dan?

En uhh Shoulder Press en MP? Pak dan een upright row of een bent over raise oefening ipv Shoulder Press.

Bij je rug dag doe je 2 bent over row oefeningen, misschien een beetje meer variatie?

1ntje vervangen door Seated Cable Row?

1ntje vervangen door Seated Cable Row?

Ik zie de meerwaarde niet in van een bent over row te vervangen door een seated row, behalve als je de lamme tamme kloot wilt uithangen en op je luie reet wilt zitten tijdens het trainen. Bovendien zie ik niet in waarom de ene row meer variatie zou teweegbrengen dan de ander.

Ik zou ub/lb split nemen. En hierin de 'grote 4' verwerken.
Bij upper body de bench en rows en mili press. Bij lower body de squat en deadlift. En nog wat isolatie oefeningen toevoegen. Of op de ene lb dag een back squat de andere lb dag een front squat bijvoorbeeld.

Terug
Naar boven