AndroidHealthClinic

3 weken aan het cutten en maar 0,5% vet er af

D013

Novice
Waardering
0
Lengte
1m63
Massa
72kg
Vetpercentage
15%
Ben nu 3 weken met een dieet en trainings schema bezig en heb gister weer een vet meting gehad, die viel wat tegen naar mijn zin!!

Mijn metingen in het begin;

Lengte 1.67
Gewicht 72.7
Vetprecentage 11,8%

Meting van gister 3 weken later

Gewicht 71.4
Vetprecentage 11,3%

Mijn macro's zijn 45-40-15

2400 calorien

Met 5 trainings dagen plus 4 uur aan een stuk cardio!

Nu is mijn vraag ben ik zo goed bezig of zouden mijn macro's nog wat aan gepast moeten worden?
Wil namelijk eind maart rond de 8 % komen te zitten!!!

Laatst bewerkt:
Cutten is aanpassen in je voeding of Cardio indien het te snel of te langzaam gaat.

Post anders je complete voeding is met kcal e k v erbij

Geen urenlange cardiodoen, dat werkt niet.
Caloriën mogen nog wat omlaag richting de 2100cal dmv de KH te verlagen.
Ik verwacht dat je dan goed gaat.

1. Het kan zijn dat je onderhoud lager ligt dan je denkt (als je vanuit jezelf een trage stofwisseling hebt bijvoorbeeld, waardoor je dus minder effectief cut dan je zou denken).
2. Het kan zijn dat je macro's van je schema niet kloppen (dat je fouten hebt gemaakt in je schema en je totale kcal inname hoger is dan je werkelijk denkt)
3. Het kan zijn dat je schema wel klopt, maar dat je werkelijke inname niet klopt (niet goed gewogen wat je at, of je 'schat' een handje noten o.i.d. verkeerd in), dus dat je in werkelijkheid meer eet dan de 2400 kcal die je denkt

Ik denk eerder optie 2 of 3 dan optie 1, Normaal gesproken zou je in ieder geval met 2400 kcal and 5x in de week sporten + 4 uur cardio (zou niet weten waarom je 4 uur aan een stuk cardio zou (willen) doen maar oke) wel meer zijn afgevallen dan 1,3 kilo

De vraag is, heb je je echt aan je dieet gehouden? Wees eerlijk tegen jezelf, 0,5% in 3 weken is inderdaad vrij weinig.

Als je je wel echt aan je dieet hebt gehouden dan eet je teveel of je doet te weinig cardio, simple as that. Als je efficient cardio wil doen, dat wil zeggen vet verbranden met zo min mogelijk massa verlies, dan doe je 40min cardio per dag (of 4x / 5x afhankelijk van wat je doelen zijn en hoe graag je het wil) met een hartslag rond tussen de 140 en 150.

Laat je overigens niet te snel ontmoedigen door metingen, het kan ook maar net zo zijn dat je die 2e meting wat vochtiger was of dat je coach net iets dieper heeft gemeten, die speling houd je altijd.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ben nu 3 weken met een dieet en trainings schema bezig en heb gister weer een vet meting gehad, die viel wat tegen naar mijn zin!!

Mijn metingen in het begin;

Lengte 1.67
Gewicht 72.7
Vetprecentage 11,8%

Meting van gister 3 weken later

Gewicht 71.4
Vetprecentage 11,3%

Mijn macro's zijn 45-40-15

2400 calorien

Met 5 trainings dagen plus 4 uur aan een stuk cardio!

Nu is mijn vraag ben ik zo goed bezig of zouden mijn macro's nog wat aan gepast moeten worden?
Wil namelijk eind maart rond de 8 % komen te zitten!!!

Ontbijt
Brinta 80g 260 cal
Geschaafde amandelen 1x eetlepel 89 cal
100% whey 50gr 186 cal

Snack na ontbijt
Appel 1x 42 cal
Kipfilet beleg 60 gr 78 cal
Volkorenbrood 3x105 gr 245 cal

Lunch
Rosbief beleg 60 gr 99 cal
Volkorenbrood 3x105 gr 245 cal

Snack na lunch
Rijstwafel 3x21 gr 80 cal
Tonijn in water 1x140gr 164 cal
Appel 1x 42 cal

Avond eten
Broccoli 1x 100gr 23 cal
Kipfilet 1 x 200gr 220 cal
Zilvervliesrijst 75gr 286

Snack na avondeten
100% whey 1x50gr 186 cal
Rijstwafel 3x21gr 80 cal
Kiwi 2x150gr 102 cal

Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen doe eens 2 weekjes zonder de brinta en de amandel van je ontbijt en zie wat het doet.

Je voeding is verder niets mis mee hoor, maar om droger te worden voor jouw gewicht en bf% net teveel.
Als je de brinta en amandel er af hebt zit je op ongeveer 35cal per kilo vvm. Is redelijk normaal om een cut mee te starten.

3x105gr brood lijkt mij geen 245kcal hoor ;) 100gr brood is al ongeveer 250kcal. Dus uitgaande dat het 3x105gr is, krijg je 500kcal extra binnen en dat bij twee maaltijden ;)

• Topic Starter Topic Starter
Sorry verkeerd getypt moet zijn 3 x snee = totaal 105gr

Appel reken ik zelf alijd 60 kcals voor, en dan heb normale Elstarretjes :) is samen weer 40 erbij (niet dat dit hét verschil zou maken ofcourse)

Terug
Naar boven