Fitness Seller

3 weken op dieet

Radzi

Cool Novice
Waardering
1
hey, ben nu 3 weken op dieet, dat in combinatie met krachttraining en cardio.

de eerste 2 weken gingen vlot en verloor ik 2kg.

vandaag, na 3 weken sta ik op de weegschaal en zie dat er een volle kg bij is gekomen.

k kan echt niet meer volgen en ben ontgoocheld.

niemand tips hoe het verder moet??

thx

Misschien 's avonds gewogen ipv 's ochtends?
Misschien anders gegeten/getraint deze week?

Kan van alles zijn, gewoon doorgaan en weeg je volgende week nog een keer. Als je dan weer aangekomen bent dan moet je je voedingsschema aanpassen of je training (meer cardio)

wat versta je onder "dieet"?

• Topic Starter Topic Starter
@ gekte: nope, weeg me wekelijks de zondagmorgen.

@ loastres: onder dieet versta ik gezonder eten.
k had een slechte manier van leven. at veel te vettig, dronk dagelijks bier, int weekend écht teveel ;) . ik deed ook niets van sport meer de laatste jaren. ben daardoor heel wat aangekomen.

ben nu terug beginnen sporten en echt wel gezond gaan eten. daarom net was ik zo ontgoocheld dat ik vanmorgen op de weegschaal keek...

Wat noem je gezond ?

---------- Toegevoegd om 10:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:57 ----------

En gebruik eens wat andere meetmethodes dan alleen een weegschaal.

ipv frietjes, worsten en kaasgerechten eet ik nu meer gestoomde groenten, wit en mager vlees, enz...

drink veel water ipv bier en frisdrank.

snoep niet

veel fruit eten... al dat noem ik gezond :)

en iets anders gebruiken dan een weegschaal??? dan bedoel je wss de huidplooimeter?

ipv frietjes, worsten en kaasgerechten eet ik nu meer gestoomde groenten, wit en mager vlees, enz...

snoep niet

en iets anders gebruiken dan een weegschaal??? dan bedoel je wss de huidplooimeter?

buikomtrek meten met een lintmeter kan ook :P
Huidplooimeter is natuurlijk ideaal.

snoep niet

dat wil niet zeggen dat je de juiste hoeveelheden eet , op de juiste tijdstippen,

heb je een voedings-schema ?
zo-niet, lees stickies op dit forum,
bereken je dagelijkse verbruik in kcal, en ga er ~500kcal onder zitten.
veel maaltijden per dag om metabolisme te stimuleren en je zult alsnel resultaat zien

je mag nog zo gezond eten als je wilt,maar je moet het op een juiste hoeveelheid en op de juiste tijdstippen zien te krijgen

Daarbij moet je ook in gedachte houden dat je gewicht enorm fluctueert en eigenlijk helemaal geen goed meetmiddel is. Denk gewoon al maar is aan water... je hebt absoluut 1.5l/dag nodig maar dit mag gemakelijk 3 liter+ zijn per dag. Neem nu een extreem voorbeeldje, als je je juist goed gehydrateert hebt weeg je dus ineens 3kg meer, hetgeen dan zou lijken alsof je ineens 3 weken niets hebt gedaan, hetgeen dus helemaal niet waar is. Als positieve stimulans zou je beter je buikomtrek nemen. Dat en altijd in gedachten houden dat je geduld moet hebben, zelfs als je goed bezig bent ;)

Laatst bewerkt:
JE geeft zelf aan dat je lange tijd niet gesport hebt. Misschien ben je aangekomen in spier. Inderdaad zoals hierboven al aangegeven je Bodyfat % bepalen! Of gewoon je buikomtrek met zo;n meetlint meten! Zit vast allemaal wel goed.
En nu niet meteen opgeven he ;)
De aanhouder wint.

JE geeft zelf aan dat je lange tijd niet gesport hebt. Misschien ben je aangekomen in spier. Inderdaad zoals hierboven al aangegeven je Bodyfat % bepalen! Of gewoon je buikomtrek met zo;n meetlint meten! Zit vast allemaal wel goed.
En nu niet meteen opgeven he ;)
De aanhouder wint.

aan opgeven heb ik niet gedacht hoor, dacht gewoon wat tips ofzo te krijgen.

morgen eens de buikomtrek meten en volgende maand nog eens :cool:

ga me wel wekelijks blijven wegen :p

thx voor de reacties en hulp in ieder geval!

aan opgeven heb ik niet gedacht hoor, dacht gewoon wat tips ofzo te krijgen.

morgen eens de buikomtrek meten en volgende maand nog eens :cool:

ga me wel wekelijks blijven wegen :p

thx voor de reacties en hulp in ieder geval!

Ik denk dat de enige tips die we kunnen geven zijn dat je de spiegel kan gebruiken, of maak nog foto's van je lichaam. Die foto's niet elke week nemen, maar bijvoorbeeld 1 keer in de maand. Dan zie je goed verschil. Heb je een begin foto?

En voor de rest dus het meetlint gebruiken ;) EN goed bezig dus !

Terug
Naar boven