XXL Nutrition

4 daags split

Blad

Advanced Bodybuilder
Waardering
27
Lengte
1m78
Massa
91kg
Vetpercentage
15%
Rug + buik

Deadlift
Lat pulldown (front)
Dumbbell row
Barbell row

Crunches
Hanging leg raise

Borst - biceps

Bench press
Incline bench press
Dumbbell flyes

Dumbbell curls
Machine curls

Benen - onderarmen

Squat
Leg extentions
Leg curls
Calf raise

Dumbbell wrist curl
Reverze dumbbell wrist curl

Schouders - triceps

Overhead press
Dumbbell lateral raise
Barbell front raise
Shrugs

Close grip bench press
Dumbbell extentions

Op/aanmerkingen?
[/FONT]

ik zou nog decline fly's toevoegen, en Incline bench press vervangen door incline dumbbell press...

en miss nog tijdens schoudertraining nog een oefening voor achterkant schouders bijpakken

ik zou nog decline fly's toevoegen, en Incline bench press vervangen door incline dumbbell press...

en miss nog tijdens schoudertraining nog een oefening voor achterkant schouders bijpakken

Niet mee eens.
In de meeste gevallen is het gemakkelijkst om massa te bouwen op onderkant borst (pak je al goed mee met BP). Bovenkant borst is een stuk moeilijker. --> meer incline werk pakken. Goed zoals 't is dus.

En waarom zou incline dumbbell meer aangewezen zijn dan incline barbell werk? Het is dezelfde oefening, topicstarter moet zelf weten wat ie liefst doet.

Achterkant schouders reageert normaal ook altijd goed met de nodige rows en die zitten er ook in, dus rear delt is geen must, vind ik. Kan echter wel, uiteraard.

Verder zou ik ook machine curl vervangen door 'n free-weight oefening, maar dat is meer persoonlijk.

Niet mee eens.
In de meeste gevallen is het gemakkelijkst om massa te bouwen op onderkant borst (pak je al goed mee met BP). Bovenkant borst is een stuk moeilijker. --> meer incline werk pakken. Goed zoals 't is dus.

En waarom zou incline dumbbell meer aangewezen zijn dan incline barbell werk? Het is dezelfde oefening, topicstarter moet zelf weten wat ie liefst doet.

Achterkant schouders reageert normaal ook altijd goed met de nodige rows en die zitten er ook in, dus rear delt is geen must, vind ik. Kan echter wel, uiteraard.

Verder zou ik ook machine curl vervangen door 'n free-weight oefening, maar dat is meer persoonlijk.
met losse dumbbells ligt de nadruk meer op evenwicht dus zou je lijkt mij meer spiervezels aanspreken?? of zit ik hier verkeerd?

Dat klopt wel ja. Betekent echter ook dat je puur op niveau van spierbelasting je ook minder gewicht pakt met dumbbells. Nuja, ter afwisseling zeker goed! Ik heb ook heel lang incline dumbbell presses gedaan, nu is dat incl barbell press.

Terug
Naar boven