AndroidHealthClinic

4 daags traingsschema

pardoelski

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
94kg
Vetpercentage
19%
Maandag:
- Borst: Benchpress en Dumbbell fly
- Triceps: Kickback en skull crusher
- Benen: Lunge en Leg Extension

Dinsdag:
- Schouders: Lateral Raise
- Rug: Bent Over Row en Single Arm Row
- Biceps: Concentration Curl

Woensdag:

/

Donderdag:
- Borst: Benchpress Incline en Dumbbell Fly
- Triceps: Single Arm Extension (Lying) en Kick Back
- Benen: Benen: Lunge en Leg Extension

Vrijdag:
- Schouders: Front Raise
- Rug: Bent Over Row en Single Arm Row
- Biceps: Barbell Curl

Zaterdag

/

Zondag:

/

Ik zat zelf te denken om er iets aan te veranderen
Namelijk:
Maandag
Borst
Schouders
Triceps

Dinsdag:
Benen
Rug
Biceps

Zodat ik op de Dinsdag meer kracht over heb voor me Biceps, die zijn namelijk op het einde al erg moe, omdat je ze lichtelijk gebruit bij schouders redelijk veel gebruikt met de rug en helemaal gebruikt bij ze zelf te trainen. en dan kan ik niet meer op volle gang.

Wat vinden jullie?

En wat zijn jullie tips? Doe ik het fout of moet ik meer gaan veranderen?

Groet
Pardoelski

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Niemand?

Niet zo ongeduldig jij, het is etenstijd (maar dat is bij bb eigenlijk altijd zo :P).

Verder vind ik je schema niet zo veel voorstellen, en dan bedoel ik zowel de indeling als de oefeningen.

Als je vier dagen kunt trainen zou ik of voor ub/lb of een vierdaagse split gaan.

En je vindt de indeling en de oefeningen niet veel voorstellen?
Hoe zou jij het dan doen?

MA
Bovenbenen, Buik

DI
Borst, kuiten

WO
Rug, Schouders

DO
Biceps, Triceps

Ik ga binnenkort met dit schema beginnen, volgens de mensen die ik ken die dit schema al volgen, is het een super schema. Je kan de dagen veranderen als je de volgorde maar niet veranderdt.

Zo te lezen trainen hele veel mensen maar een keer in de week een spiergroep.
Waarom niet 2 keer in de week? Zo groeien je spieren toch meer als er voldoende tijd tussen zit?

Maar de 48 uur regel is hier wel bij. Op maandag train ik me borst en dan laat ik hem rusten tot donderdag. oftewel ruim 2 dagen en dat geld voor de rest van de andere spieren.

Maar wat zou ik in de dit schema het beste kunnen veranderen?

het liefst train ik een spier 2 keer in de week....Maar als dit egt word afgeraden dan doe ik dit natuurlijk niet.

Maar de 48 uur regel is hier wel bij. Op maandag train ik me borst en dan laat ik hem rusten tot donderdag. oftewel ruim 2 dagen en dat geld voor de rest van de andere spieren.

Maar wat zou ik in de dit schema het beste kunnen veranderen?

het liefst train ik een spier 2 keer in de week....Maar als dit egt word afgeraden dan doe ik dit natuurlijk niet.

48uur is geen regel, somige mensen vinden dit genoeg, maar uit eigen ervaring als ik me echt helemaal kapot train, heb ik er 2 dagen later nog last van. ik deed eerder ook alles 2x per week. nu pak ik alles 1x per week en vind het veel beter trainen, en meer resultaat voor mij.

Oke....Maar mijn vraag is nog steeds wat moet er veranderd worden aan mijn schema? want ik hoor verder niet echt negatieve dingen alleen neem dit schema of dat schema.....???

In mijn ogen heb je met dit schema te weinig rust binnen de spiergroepen, je zou de indeling kunnen veranderen naar:

Maandag Borst Schouders Buik
Dinsdag Rug Traps Kuit
Woensdag Biceps Triceps Onderarmen Buik
Donderdag Benen

2x kuit omdat kuit langzamer groeit
2x buik omdat je buikspieren dit makkelijk aankunnen.

In jouw schema, pak je met somige spiergroepen maar 1x een oefening en andere 2x, je zou beter 3-4 oefeningen per spiergroep kunnen pakken, als je 4daags split doet zou dat helemaal goed kunne, je kan je spieren dan volop pakken zonder er last van te hebben met trainen de andere dagen.

Laatst bewerkt:
Ik heb bewust voor een oefening gekozen per gepakte spiergroep.
ik gebruik namelijk per een spiergroep een compound oftewel alleen die spier.

bijvoorbeeld. de dinsdag voor me biceps train ik de rug, maar ook tijdens de rug train ik biceps, en hierna ga ik specifiek op biceps trainen.

Zo ook bij de maandag, eerst bankdrukken en fly`s ook hierbij gebruik ik lichtelijk me schouders. en erna train ik specifiek me schouders en triceps omdat ik die ook bij bankdrukken die gebruik.

Maar ik snap verder wel wat je bedoelt...met de splitschema een dag in de week un spier volop aan pakken en laten rusten. Maar is dit echt niet te lang een week er tussen?

Laatst bewerkt:
Ik heb bewust voor een oefening gekozen per gepakte spiergroep.
ik gebruik namelijk per een spiergroep een compound oftewel alleen die spier.

bijvoorbeeld. de dinsdag voor me biceps train ik de rug, maar ook tijdens de rug train ik biceps, en hierna ga ik specifiek op biceps trainen.

Zo ook bij de maandag, eerst bankdrukken en fly`s ook hierbij gebruik ik lichtelijk me schouders. en erna train ik specifiek me schouders en triceps omdat ik die ook bij bankdrukken die gebruik.

Maar ik snap verder wel wat je bedoelt...met de splitschema een dag in de week un spier volop aan pakken en laten rusten. Maar is dit echt niet te lang een week er tussen?

Nee echt niet, als jij echt goed de oefening uitvoert dan heb jij er zeker 2 dagen puur spierpijn. je spieren hebben goed herstel nodig, geen herstel is geen groei, ik doe het nu zelf ook. en ik ga echt vooruit wekelijks met een Kilo of 5 per oefening. en de CMetjes worden ook steeds beter:D

Ik ga nu trainen lees vanavond wel even wat er getypt is in het topic

Dan ga ik toch maar eens overwegen om het minder te doen maar harder te gaan trainen...deze week lees ik nog een srudtig het forum door en als blijkt uit de resultaten van andere begin ik er volgende week ook mee.

;)

Dan ga ik toch maar eens overwegen om het minder te doen maar harder te gaan trainen...deze week lees ik nog een srudtig het forum door en als blijkt uit de resultaten van andere begin ik er volgende week ook mee.

;)

Oke succes, we horen het wel wat je er van vond;)

Ik denk dat ik dit schema eens neem voor volgende week:

Maandag:
- Borst: Benchpress en dumbbell fly
- Triceps: Kickback en skull scrusher

Woensdag:
- rug: Bent Over Row en Single Arm Row
- biceps: Concentration Curl en Hammer Curl

Vrijdag:
- Benen: Lunge en deadlift
- Schouders: Schoulder press en Front Raise

En misschien tussen de dagen door de buik?
En dat ik het schema om de 6 weken omgooi tot andere oefeningen?

Groet

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik dit schema eens neem voor volgende week:

Maandag:
- Borst: Benchpress en dumbbell fly
- Triceps: Kickback en skull scrusher

Woensdag:
- rug: Bent Over Row en Single Arm Row
- biceps: Concentration Curl en Hammer Curl

Vrijdag:
- Benen: Lunge en deadlift
- Schouders: Schoulder press en Front Raise

En misschien tussen de dagen door de buik?
En dat ik het schema om de 6 weken omgooi tot andere oefeningen?

Groet

Dat zou kunnen, dan ook om de 6 weken de volgorde omgooien

2x per week buik zou goed zijn

Terug
Naar boven