Fitness Seller

4 daagse split (met oefening plaatjes)

marinos

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
60kg
Ik heb dit trainingschema gemaakt. Het is een schema voor 4 daagse split, met plaatjes bij elke oefeningen, dus ook heel handig voor beginners die al die oefening namen nog niet weten.

Wat vinden jullie van dit schema? Graag opmerkingen en verbeterpunten!:)
En je mag hem zelf natuurlijk ook gebruiken;)

Edit: Verandert schema (vanaf 15:44 11-04-2011)

Bijlagen

Incline Benchpress, maar ze laten dumbbell press zien. Aha logisch.

Benchpress begin van je training, dips zou ik bij triceps doen.

+ Dit is geen 4 daags split, per dag veel te veel oefeningen en spiergroepen.

+ Evenveel oefeningen voor je buik als voor je rug :o

+ Geen deadlift en squat einde van je training?

+ 2 oefeningen schouders, geen presses?

+ CGBP ? Barbell Curl?

+ Kuiten 2x standing. Beter is 1x standing + 1 seated

+ Beginnen met shrugs bij rug spiergroep :o

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Gooi dit maar weg, is gewoon bagger.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Zie post 1 voor nieuwste schema

Laatst bewerkt:
CGBP is voor triceps, pullover voor rug. :yarly:
Barbell squat erin en iets voor hamstrings.
Deadlift erin, is wel goed voor je rug.
Achterkant schouders?
Zou ook 1 oefening voor triceps minder doen.

Met jou punten kom ik uit op het volgende:
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Deadlift is niet goed voor mijn rug. En wat is er mist met de buikspier/rug verhouding?:P

Is je rug niet goed of kun je niet deadliften? dat zijn 2 verschillende dingen he want deadlift is uiteindelijk voor de standaard mens wel goed maar als je bepaalde beperkingen hebt moet je daar sowieso rekening mee houden.

het is raar dat je evenveel aandacht geeft aan iets als je buikspiertjes en je rug. Terwijl die laatste bestaat uit meer verschillende grote spieren dan je buik blokjes heeft.

Met jou punten kom ik uit op het volgende:
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Deadlift is niet goed voor mijn rug. En wat is er mist met de buikspier/rug verhouding?:P

Hoe kom je daarbij?

Verder is dit een bullshit schema, evenveel volume voor borst en rug als voor biceps en zelfs 16 sets voor triceps?

Waar zijn de hamstrings bij benen?
8 sets voor quads tegenover 16 sets triceps :rolleyes:

Dit schema is gewoon helemaal knudde. Doe jezelf een plezier en gooi het gewoon helemaal weg, begin met een schone lei.

Ik zou trouwens helemaal niet beginnen met een 4 daagse split, dit is gewoonweg verre van optimaal voor de beginner/intermediair. Pak een upper/lower split, full body of ABA zoals Starting Strength.

Hoe kom je daarbij?

Verder is dit een bullshit schema, evenveel volume voor borst en rug als voor biceps en zelfs 16 sets voor triceps?

Waar zijn de hamstrings bij benen?
8 sets voor quads tegenover 16 sets triceps :rolleyes:

Dit schema is gewoon helemaal knudde. Doe jezelf een plezier en gooi het gewoon helemaal weg, begin met een schone lei.

Ik zou trouwens helemaal niet beginnen met een 4 daagse split, dit is gewoonweg verre van optimaal voor de beginner/intermediair. Pak een upper/lower split, full body of ABA zoals Starting Strength.

+1

Schema is gewoon bagger, en deadliften!

Nieuwe schema ziet er iets beter uit, maar zijn nog genoeg verbeter punten te vinden. Als je die eruit haalt is het prima.

Laatst bewerkt:
Zie post 1 voor nieuwste schema (vanaf 15:44 11-04-2011)

Buikspieren doe ik dan om de 2 dagen (staat niet in het schema verwerkt)

Bijlagen

Op of aanmerkingen zijn nog steeds welkom:)

Ik zie nog steeds geen deadlift bij je rugdag staan, zo min mogelijk machines gebruiken dus de chest press weg, beter bench press ervoor. Peck deck ook eruit, of normale fly's toevoegen of (aangezien je al een fly variant hebt) gewoon peck deck eruit halen zonder vervanging.
Side leg raises eruit voor benen, beter oefening als lunges erin en misschien nog een leg curl als je zin hebt.

Terug
Naar boven