MuscleMeat

4 of 5 dagen schema

Slammers

Cool Novice
Waardering
29
Lengte
1m79
Massa
90kg
Vetpercentage
13%
Ik train nu als volgt:
Maandag: Borst - benen - triceps
Dinsdag: Rug - schouders - biceps
Woensdag: Rust
Donderdag: Borst - benen - triceps
Vrijdag: Rug - schouders - biceps

Met daaromheen nog cardio + buik uiteraard.

Nu werd mij geadviseerd om het te veranderen naar:
Maandag: Borst - rug
Dinsdag: Schouders - biceps+triceps (superset)
Woensdag: BenenDonderdag: Borst - rug
Vrijdag: Schouders - biceps+triceps (superset)

Met daaromheen nog cardio + buik uiteraard.

De oefeningen blijven hetzelfde en is dan ook overbodig om hier allemaal bij te typen. Wat ik als voordeel zie is dat ik per dag minder lang bezig ben en meer tijd heb om cardio er bij te doen en niet uren in de sportschool ben, maar als nadeel zie ik dat benen maar 1x gepakt worden.

Als je benen 1x per week flink aanpakt moet het genoeg zijn.
Voor de rest zou ik persoonlijk dit schema niet doen.
Na een goede rug/borst training zijn bij mij mijn biceps/triceps als flink moe, je traint nu in principe 4x per week biceps / triceps / schouders.

Ik denk dat het te veel van het goede is, maar je kunt het een tijdje aankijken natuurlijk !!

Voedingsschema in orde btw ?

Succes

het is sowieso niet debedoeling dat je uren lang in de sportschool staat.. 2 keer lichaam trainen ipv 1 keer met een standaard split schema betekent ook dat je minder oefeningen per spiergroep pakt.... 2 oefeningen voor de grote spiergroepe en 1 voor de kleine spiergroepe zou al genoeg moeten zijn aangezien je dan over 2 dagen weer gaat trainen

ub/lb zou perfect zijn voor je dan train je ook je lichaam 2 keer per week alleen worden je dagen ingedeeld met onderlichaam en bovenlichaam trainen...

jordy zegt het al.. 4 keer je biceps/triceps trainen is niet chill

ik zal je een voorbeeld geven van een ub/lb.. ik zuig dit zo uit me duim en dus het zal niet perfect zijn

UB 1
Barbell benchpress
Barbell deadlift
Barbell row
Dips
Pull ups

LB 1
Full Squat
Lunge
Leg press
Calve raise

UB 2
Decline of incline barbell bench press
Deadlift
Barbell row
Military press
Buikspieren

LB 2
Full squat
Front squat
Lunge
Calve raise

dan kun je eventueel nog ub/lb 1 weinig reps met veel gewicht doen bijv 5x5
en dan ub/lb 2 meer reps en minder gewicht bijv 3x10 of 4x8

• Topic Starter Topic Starter
Dan sta je met een half uur/3-kwartier weer buiten? Voor mijn gevoel heb ik dan erg weinig gedaan, maar dit zal jij tegen spreken?

Kijk dat heb ik dus ook, kijk anders eens bij mijn schema.
Ik heb wel opgepompt gevoel, maar ben snel klaar.. Ik zat zelf te denken er nog 1 a 2 been/rug/borst oefeningen bij te doen en nog 1 schouder, biceps, triceps oefening er bij.

Dan sta je met een half uur/3-kwartier weer buiten? Voor mijn gevoel heb ik dan erg weinig gedaan, maar dit zal jij tegen spreken?

Je zou ook enkel een spiergroep flink kunnen trainen en dan biceps en triceps op een dag samen nemen dus dat je vijf keer per week traint. Hierdoor train je misschien maar een half uur à 45 min maar zodra je gaat zul je echt wel idee hebben dat je voldoende hebt getraind. Gewoon de spiergroep tot het uiterste trainen bij mij bevalt dit nu super :) ik wou eerst ook zoveel mogelijk trainen en liefst alles twee keer per week maar ik merk dat op deze manier stukken beter gaat door de meer rust :)

Je zou ook enkel een spiergroep flink kunnen trainen en dan biceps en triceps op een dag samen nemen dus dat je vijf keer per week traint. Hierdoor train je misschien maar een half uur à 45 min maar zodra je gaat zul je echt wel idee hebben dat je voldoende hebt getraind. Gewoon de spiergroep tot het uiterste trainen bij mij bevalt dit nu super :) ik wou eerst ook zoveel mogelijk trainen en liefst alles twee keer per week maar ik merk dat op deze manier stukken beter gaat door de meer rust :)

ieder zijn ding he

#slammers half uurtje spreek ik inderdaad tegen :D 45-60 min ben ik bezig met fullbody maar ik doe daarna ook nog 20-30 min cardio dus in totaal ben ik wel ff bezig

heb geen zin om je verder tegen te spreken lol :P

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 13:35 ----------

tenzij je wil dat ik je tegenspreek?

Ja ik wil juist dat je me tegenspreekt haha dat is een positief iets in dit verhaal ;)

Wat ik trouwens vergeten ben te vertellen & wat niet geheel onbelangrijk is, ik zit in de cutfase om het laatste borst&buik-vet weg te krijgen. Zou dit veranderen op welke manier ik moet trainen?

En is er 2 keer in de week tijd voor LB, maar hoe zit het met de cardio daarna? Zit dit elkaar niet in de weg? Heb daar al zovaak over zitten zoeken, maar het ene topic/artikel zegt dat het niet slecht is en het ander zegt weer van wel.

Heb dit schema in elkaar gezet, iemand kritiek?

Bijlagen

ziet er best goed uit! de reden waarom ik het beter vind om voornamelijk met compounds te werken en dan je lichaam meerdere keren per week te trainen is omdat het een groter trainingseffect geeft dan de standaart 5 daagse split, het is dan ook meer bedoeld voor kracht maar je groeit er goed van als je maar goed eet...

wat jij eerder zei dat je het gevoel hebt dat je weinig doet komt misschien doordat je dus minder reps maakt waardoor er niet zoveel verzuring in de spieren ontstaat waardoor je dus ook niet dat "pompgevoel"krijgt... maar als je hierdoor denkt dat je weinig doet dan heb je het mis want vergeet niet dat je het lichaam 2 keer per week traint

Terug
Naar boven