MuscleMeat

.

Goeiemiddag ijzervreters,

Ik zet het topic in de AAS-sectie omdat ik me vooral afvraag of mijn 'probleem' met AAS-gebruik te maken zou kunnen hebben. Als je AAS gebruikt, ga je al gauw denken dat alles hierdoor zou kunnen komen :p

Na zware trainingen (bijna altijd dus) heb ik regelmatig een blauwe plek, soms 2. Vooral na rugtraining heb ik op mijn rug 1-2 blauwe plekken. Na een aantal dagen verdwijnen deze, pijn doen ze niet.

De blauwe plekken ontstaan soms ook op plaatsen waar tijdens de training 'wrijving' is. Voorbeeld: bij bench pressen kan ik ook blauwe plekken oplopen op plaatsen waar het bankje tegen mijn rug komt.

Hebben jullie dat ook soms? Zou dit door AAS-gebruik kunnen komen (lever ofzo?) ? Via dermatoloog krijg ik roa voorgeschreven en laatste bloedonderzoek gaf perfecte leverwaarden. Misschien veroorzaakt roa deze blauwe plekken?

Ik lees uiteenlopende verklaringen, en zou het even willen aftoetsen bij jullie.

Bedankt voor jullie hulp alvast :)
Heb ik ook dunno waarvan eigenlijk :) vroeg het me ook wel eens af

Weet niet meer exact wat blauwe plekken kunnen veroorzaken, maar AAS heeft wel invloed op het bloed, dus zou het daar idd invloed op kunnen hebben. Geen tijd atm om research te doen, maar ben er ook wel benieuwd naar dus in.

Ook hier blauwe plekken, vooral op de biceps, dus ik lees ook mee :grinny:

Hier ook, vooral tijdens de workout met hevige pump krijg ik blauwe plekjes. Verdwijnen wel weer na een uurtje ofzo.

@Tr3nbolon3 zo te zien ben je niet de enige die het opviel haha

• Topic Starter Topic Starter
.

Laatst bewerkt:
ijzer gehalte mss?

Nee geen last van...maar ja ik heb dan ook n olifantenhuid haha

Sorry OT. Ik lees mee..

.

Laatst bewerkt:
Ik ken iemand die vaak blauwe plekken heeft door Levercirrose zie bovenstaande link, post 11

Wellicht is er ergens een storing of mankement in je systeem, bloedwaardes afwachten?

.

Laatst bewerkt:
Het voorbeeld sloeg inderdaad niet op jouw, ik had niet anders van je verwacht, alcohol en sport (AAS) gaan ook niet samen.
Het heeft wel je aandacht en das goed...deze signalen moet je inderdaad niet negeren :)

Die blauwe plekken komt meestal door laag aantal bloedplaatjes wat voorkomt bij levercirrose.

Maar kan ook dus gewoon laag aantal bloedplaatjes zijn door bv. vergrote milt. Dit zou door aas kunnen als er een reactie op het immuunsysteem is. Dus even je bloedplaatjes laten meten, maar ook witte en rode bloedcellen en leverwaardes

Meer waarschijnlijk lijkt het me door de roa te komen omdat dit ook de bloedplaatjes kan verlagen.
https://www.hindawi.com/journals/tswj/2014/156464/

.

Laatst bewerkt:
Ik heb er zelf geen last van, maar heb het weleens gezien bij een andere bber die daarna een volledige bloedtest heeft laten doen. Die heeft zijn hele levensstijl wel moeten aanpassen voor langere tijd om weer gezond te worden. Er zijn in dit topic ook verschillende symptomen te lezen; blauwe plekken door wrijving die een paar dagen aanhouden en blauwe plekjes die tot een uur na de training aanhouden en weer verdwijnen. Dit zijn twee heel verschillende dingen. Ik heb het even over de laatste. Zoals Cools al aangeeft kun je het best even een bloedtest laten doen en een tip mijnerzijds; als je dan toch gaat doe dan een volledige check op alle waardes, dus ook nieren e.d. Er is nog zo weinig bekend over de risico's van blast/cruise en je wilt niet als onderwerp in een boekje verschijnen waarin staat dat er pas later duidelijk werd dat het aan x of y lag en je dit had kunnen voorkomen door te kunnen acteren op de resultaten van een tussentijdse bloedtest.

Overigens wil ik hier niemand bang maken, maar wel even op het hart drukken dat je niets voor gewoon kunt aannemen wanneer je blast en cruise; luister naar je lichaam!

.

Laatst bewerkt:
Heeft er iemand een idee waar en hoe je in België een bloedtest op maat kan laten afnemen? In NL heb je bloedwaardentest.nl maar in België...? Misschien bij sommige labo's?

Ik kan volgende woensdag wel een aantal extra zaken vragen aan dermatoloog vragen maar een bloedtest volledig naar mijn wensen is een brug te ver denk ik :)
heb je het uberhaupt al eens gevraagd in je huisdokter? lukte bij mij zonder dat er vragen bij gesteld werden.

Terug
Naar boven