Fitness Seller

41% vd Nederlanders geloven niet in evolutietheorie..

Dat doen ze om fanatiekelingen zoals jullie te pesten.

Dat lukt ze dan redelijk goed :D

Geloof geeft toch altijd lekker pseudo-elitair gedrag langs alle kanten. Atheisten denken altijd te "winnen", theisten don't give a flying duck.

Nog even kleine opmerking, een wetenschappelijke theorie is niet hetzelfde als een gewone "theorie zonder feiten" waar de meeste mensen aan denken.
Een wetenschappelijke theorie is gebasseerd op wetenschappelijk onderzoek.
Maar zoals ik al zei, een theorie hoeft niet per sé te kloppen en daarom worden ze 9 van de 10 keer ook aangepast over tijd.

abiogenese en evolutietheorie niet uit elkaar gehouden worden, nog geen enkel probleem tegengekomen op dit gebied. Enlighten me.
Ze weten nogsteeds niet hoe leven is ontstaan door chemische processen.
Ze doen schatting maar kunnen het nogsteeds niet na bootsen.
Alle puzzelstukjes liggen nog niet op zijn plek om de theorie compleet te maken. En aangezien abiogenese aansluit op de evolutie theorie.

Wat wel cker is, is dat Adam en Eva bullshit is.

[Link niet meer beschikbaar]

de surfende Quest lezer is alvast een gelovige! :D

Ze hadden beter kunnen zeggen "41% van de nederlanders begrijpt evolutie niet". Het is geen kwestie van geloven, slechts een kwestie van begrijpen en erkennen.

41% van de nederlanders weten niet eens wat de evolutietheorie inhoud :p

Inderdaad dat is het probleem. Ik vind dat het wetenschappelijke wereldbeeld geen eerlijke kans krijgt om begrepen te worden door het volk. Misschien komt dat omdat wetenschappers niet liegen en indoctrineren om mensen te overtuigen.

De evolutietheorie is onzin, iedereen weet dat God de aarde geschapen heeft.

Grapje?

De enige wetenschappelijke theorie die verklaart waar de diversiteit in levensvormen op de aarde zijn oorsprong in vindt en welke mechanismen daar aan ten grondslag liggen.
Dat gezegd hebbende is deze omschrijving zo gigantisch abstract t.o.v. de werkelijke inhoud en kennis die erachter schuil gaat, dat het ontoereikend is om slechts met de mijn definitie genoegen mee te nemen.

Deze theorie heeft sinds z'n verschijning (en sindsdien ontwikkeling) zo'n immense invloed op ons denken gehad dat het bijna belachelijk is.

En is voor een vrij groot gedeelte bewezen.

Theoriën zijn geen feiten.
Daarom hoeven ze dus ook niet per sé te kloppen en veranderen ze 9 van de 10 keer ook over tijd.

Charles Darwin theorie was de basis waaruit verder gedacht is.
De evolutie theorie klopt of veel plaatsen,
maar helaas ook op veel plaatsen niet.

Het voornaamste vraagteken blijft nogsteeds staan bij het ontstaan van het leven, vervolgd door de evolutie zelf.
Hoe zijn de eerste aminoketens(eiwitten) ontstaan die vervolgens RNA hebben ontwikkeld.. Vanuit dit RNA zijn de eerste levensvormen ontstaan.
Later is vanuit RNA, DNA ontstaan en zijn de levensvormen steeds complexer geworden,
althans zo gaat de theorie vanuit een logisch standpunt.

Is RNA natuurlijk ontstaan door het mengels van stoffen in de vroege perioden van de aarde gecombineerd met elektriciteit(bliksem)?
Is RNA ontstaan door bovennatuurlijke kracht?
Misschien is RNA wel ontstaan door buitenaardse krachten zoals meteoriet inslagen..
Misschien dat de krachten uitgeoefend door een meteorietinslag een gekke uitwerking hebben op moleculen..
Misschien onstond leven al langer buiten onze planeet en heeft het meegereisd op een meteoriet die hier is ingeslagen. Proeven wijzen uit dat de kans heel erg groot is dat bepaalde bacteriën een meteorietinslag kunnen overleven.
Misschien is leven helemaal niet zeldzaam en treffen we het aan op meerdere plekken in ons eigen zonnestelsel zoals bijv op. Mars, Europa, Titan. Dit zal waarschijnlijk bacteriële levensvormen zijn.

Etc etc etc
Teveel mogelijkheden.
Maars als je deze theorie vergelijkt met geloof, dan is deze tenminste nog gebaseerd op feiten en het achterhalen van de feiten.
Geloof is dit niet.

Maar ik heb persoonlijk wel een gevoel dat we er binnen een kleine 50 jaar achter gaan komen hoe alles ontstaan is.

6, de 7e dag nam ie rust ;)
Vraag ik me af hoelang ie over de rest van het universum heeft gedaan...

Er zijn een aantal wiskundigen bezig met het RNA probleem. Het onderzoek ziet er veelbelovend uit. Er stond een artikel over in de Scientific American van vorige maand geloof ik.
Wiskunde wordt de universele wetenschap. Zelfs evolutionaire processen kun je het best wiskundig beschrijven.

Who cares, dat is de echte vraag. Iedereen moet lekker geloven waar hij/zij gelukkig van wordt.

Mee eens, maar het probleem is dat bijna niemand het voor zichzelf houd.

Voor jou misschien niet, voor andere mensen wel.

Mensen willen er niet in geloven omdat ze dan hun geloof moeten laten vallen. Positief is dan weer dat Nederland meer en meer atheïstisch wordt. De leegloop van de kerken en het gebrek aan interesse bij de jeugd heeft daar natuurlijk ook mee te maken. Alleen jammer dat er alweer een ander geloof klaar staat...

Mensen willen er niet in geloven omdat ze dan hun geloof moeten laten vallen.

Inderdaad. Gelovigen zijn sterk geneigd al het contradictoire bewijs totaal te negeren. Ze confabuleren maar wat als je met harde wetenschappelijke bewijzen komt met betrekking tot evolutie.

ja en in evolutie past ook geen leven na de dood, iets wat veel mensen bang maakt.

Dat is denk ik de voornaamste rede dat mensen geloven in mediums. Het is vooral wishful thinking, want ik denk dat het gros ook wel weet dat het onzin is.

Terug
Naar boven