XXL Nutrition

47 jaar roken, 10 mln schadevergoeding

Wouter G

Ripped Bodybuilder
Waardering
222
Lengte
1m95
Massa
96kg
Vetpercentage
10%
47 jaar roken, 10 mln schadevergoeding

Een Amerikaanse jury heeft de bekende tabaksfabrikant Philip Morris veroordeeld tot het betalen van $13.8 miljoen dollar (9.63 miljoen euro) aan de dochter van een levenslange roker.

De jury in Los Angeles stelde Jodie Bullock in het gelijk, wiens moeder Betty in 2003 overleed aan longkanker op 64-jarige leeftijd. Dit meldt BBC news. De vrouw had ruim 47 jaar gerookt.

Volgens Philip Morris had de vrouw op elk gewenst moment kunnen stoppen met roken aangezien de schadelijke gevolgen van roken al bekend waren. Al in 2001 klaagde Betty Bullock de tabaksfabrikant aan voor fraude en stelde dat het bedrijf wettelijk gezien, verantwoordelijkheid is voor (de gevolgen van) haar eigen product.

Bron: DAG

LEkkere som geld maar als je rookt weet je waar je aan begint!

only in america

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind het iig een kk trieste manier om miljonair te worden..

Only in America, je kan iedereen daar aanklagen voor de meest idiote dingen, vraag me af wat voor een idioten die rechters daar zijn.

Volgens mij is dit zelfs de 2de keer dat zoiets gebeurd.

eerlijkste zou zijn een kogel

Dat krijg je dus met die achterlijke volksjury's. Vaak idioten die random eruit gepikt worden. Advocaten die een beetje op de emoties inspelen maar vooral achter het geld aanzitten van de fabrikanten. Ik snapt dit niet, je gaat toch ook geen producenten van alcoholische dranken veroordelen omdat er idioten zijn die zich een levercirrose zuipen? Of junkfood fabrikanten omdat je diabetes hebt gekregen?

investeren heet dat...ik ben nu zo'n 13 jaar bezig dus nog 34 jaar te gaan en ik strijk 10 miljoen op! Rondje van Peoples

Dat krijg je dus met die achterlijke volksjury's. Vaak idioten die random eruit gepikt worden. Advocaten die een beetje op de emoties inspelen maar vooral achter het geld aanzitten van de fabrikanten. Ik snapt dit niet, je gaat toch ook geen producenten van alcoholische dranken veroordelen omdat er idioten zijn die zich een levercirrose zuipen? Of junkfood fabrikanten omdat je diabetes hebt gekregen?

Helemaal waar.
Hij dit soort cases wordt alles kleurrijk bekeken, ipv zwart-wit en gewoon de feiten erbij halen...zoals het hoort!

Wtf is dat voor bullshit?
Je rookt jezelf eerst zoveel jaar naar de t*ring en dan krijg je 10 miljoen ???

Achterlijk. Sowieso had ze imo geen recht op schadevergoeding en haar dochter al helemaal niet!

In eerste instantie was de claim (en let op) 28 miljard... in hogerberoep werd het 28 miljoen en nu dus 10 miljoen.

Ik denk dat ik maar weer ga roken en in Amerika ga wonen. Philip Morris moet ik dan roken toch?

Waar the **** is 28 miljard nou op gebaseerd??? 28 miljard?!:D

De zaak tussen de sigarettenfabrikant en de familie Bullock sleept al jaren. In 2002 bepaalde een jury dat Philip Morris de familie 28 miljard dollar moest uitkeren. Later besloot een hogere rechter dat bedrag te verlagen tot 28 miljoen.

Philip Morris ging in beroep, omdat de 28 miljoen een excessief bedrag zou zijn. De zaak moest daarom opnieuw gevoerd worden.
(nu.nl)

Beetje uit de lucht gegrepen denk ik, oke bedrijf heeft zoveel miljard dan kunnen ze dat wel lijden...beetje die redenatie.

Mexicaansegriepweduwe eist 40 miljoen

De weduwe van het eerste slachtoffer van Mexicaanse griep in New York heeft een schadeclaim van 40 miljoen dollar ingediend bij het gemeentebestuur. Dit heeft de krant The New York Times vandaag gemeld.

Bonnie Wiener verwijt de gemeente dat zij als werkgever haar man geen "veilige werkomgeving" heeft geboden. Mitchell Wiener, plaatsvervangend directeur van een school in Queens, overleed op 17 mei, de eerste dode door de nieuwe ziekte in de grootste stad van de VS. Volgens de weduwe heeft de gemeente achterwege gelaten haar man tijdig erop te wijzen dat hij in contact was geweest met personen die positief waren getest op Mexicaanse griep.

Mexicaanse griep is voor gezonde mensen doorgaans niet dodelijk. Volgens de lijkschouwing was de dood van Wiener mede te wijten aan zijn vetzucht, hoge bloeddruk en arteriosclerose.

De schadeclaim van Wiener is de tweede die de gemeente New York ontvangt wegens Mexicaanse griep. Eerder eiste een gedetineerde van de Rikers Island-gevangenis een schadevergoeding voor "mentale angstgevoelens" ten gevolge van de epidemie.

Bron: ANP

Hier nog zo 1, waar baseren ze die 40 miljoen dan op? Of gaat dat gewoon zo:
Man dood, ik wil nooit meer werken en toch elke dag een nieuwe Prada jurk...*rekenen, rekenen, rekenen...uitkomst:* ik wil 40 miljoen.

Mexicaansegriepweduwe eist 40 miljoen

De weduwe van het eerste slachtoffer van Mexicaanse griep in New York heeft een schadeclaim van 40 miljoen dollar ingediend bij het gemeentebestuur. Dit heeft de krant The New York Times vandaag gemeld.

Bonnie Wiener verwijt de gemeente dat zij als werkgever haar man geen "veilige werkomgeving" heeft geboden. Mitchell Wiener, plaatsvervangend directeur van een school in Queens, overleed op 17 mei, de eerste dode door de nieuwe ziekte in de grootste stad van de VS. Volgens de weduwe heeft de gemeente achterwege gelaten haar man tijdig erop te wijzen dat hij in contact was geweest met personen die positief waren getest op Mexicaanse griep.

Mexicaanse griep is voor gezonde mensen doorgaans niet dodelijk. Volgens de lijkschouwing was de dood van Wiener mede te wijten aan zijn vetzucht, hoge bloeddruk en arteriosclerose.

De schadeclaim van Wiener is de tweede die de gemeente New York ontvangt wegens Mexicaanse griep. Eerder eiste een gedetineerde van de Rikers Island-gevangenis een schadevergoeding voor "mentale angstgevoelens" ten gevolge van de epidemie.

Bron: ANP

Hier nog zo 1, waar baseren ze die 40 miljoen dan op? Of gaat dat gewoon zo:
Man dood, ik wil nooit meer werken en toch elke dag een nieuwe Prada jurk...*rekenen, rekenen, rekenen...uitkomst:* ik wil 40 miljoen.

Amerikanen proberen uit alles geld te slaan, en meestal lukt het nog ook, apenland:rolleyes:

Zelfde als met die hete koffie,
die eikel doet die koffie (mee neem koffie) zelf tussen zijn benen,

rijd weg wil wat pakken, krijgt die koffie over zich heen , CLAIM WIN!!!

want hij wist niet dat de koffie heet was :rolleyes:
En vinden ze het gek dat we een crisis hebben
2zibpyo.gif

K, dat laatste is wel erg ver gezocht.. maar goed....

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven