Fitness Seller

47 jaar roken, 10 mln schadevergoeding

Wat een teringzooi, nu moet ik vast weer 5 cent meer betalen voor een pakje.

Wat.. een onzin...

Mexicaansegriepweduwe eist 40 miljoen

De weduwe van het eerste slachtoffer van Mexicaanse griep in New York heeft een schadeclaim van 40 miljoen dollar ingediend bij het gemeentebestuur. Dit heeft de krant The New York Times vandaag gemeld.

Bonnie Wiener verwijt de gemeente dat zij als werkgever haar man geen "veilige werkomgeving" heeft geboden. Mitchell Wiener, plaatsvervangend directeur van een school in Queens, overleed op 17 mei, de eerste dode door de nieuwe ziekte in de grootste stad van de VS. Volgens de weduwe heeft de gemeente achterwege gelaten haar man tijdig erop te wijzen dat hij in contact was geweest met personen die positief waren getest op Mexicaanse griep.

Mexicaanse griep is voor gezonde mensen doorgaans niet dodelijk. Volgens de lijkschouwing was de dood van Wiener mede te wijten aan zijn vetzucht, hoge bloeddruk en arteriosclerose.

De schadeclaim van Wiener is de tweede die de gemeente New York ontvangt wegens Mexicaanse griep. Eerder eiste een gedetineerde van de Rikers Island-gevangenis een schadevergoeding voor "mentale angstgevoelens" ten gevolge van de epidemie.

Bron: ANP

Hier nog zo 1, waar baseren ze die 40 miljoen dan op? Of gaat dat gewoon zo:
Man dood, ik wil nooit meer werken en toch elke dag een nieuwe Prada jurk...*rekenen, rekenen, rekenen...uitkomst:* ik wil 40 miljoen.

lol volgensmij wel, of gewoon het eerste getal dat in haar hoofd opkomt ofzo.

Ongelofelijk wat een misbruik iemand kan maken van een overleden familielid.

Oke, ik ga de medicijnen industrie aanklagen, ik ga mijn psychiaters aanklagen omdat ze mijn geretardeerde moeder hebben gedwongen om hun kind pillen te laten vreten in plaats van blootstellen aan goede invloeden.

moest ik rechter zijn zou ik haar de fabrikant hun gerechtskosten laten terugbetalen + een boete wegens verstoring van de normale gang van zaken, last en het beklodderen van de bedrijfsnaam, verder moet ze verplicht in een opvangcentrum voor drugsverslaafden afkicken van sigaretten voor minstens 6 maanden. Daarna mag ze weer beginnen op vrije wil.

moest ik rechter zijn zou ik haar de fabrikant hun gerechtskosten laten terugbetalen + een boete wegens verstoring van de normale gang van zaken, last en het beklodderen van de bedrijfsnaam, verder moet ze verplicht in een opvangcentrum voor drugsverslaafden afkicken van sigaretten voor minstens 6 maanden. Daarna mag ze weer beginnen op vrije wil.
Dan klaagt ze de rechter aan:roflol:

Ik weet zeker dat na deze uitspraak er nog heel veel civiele rechtzaken gaan komen als het gaat om schadevergoedingen over lullige dingen, dit heeft echt een lampje bij veel mensen laten branden, en ik geef ze groot gelijk.

Niet dat ik het goed keur, het is natuurlijk uiterst triest dat iemand gewoon zo'n zaak kan winnen.

Ik hoop dat dat mens sterft aan een hartverzakking op het moment dat ze erachter komt dat skimmers haar bankrekening hebben geplunderd.

Ik hoop dat dat mens sterft aan een hartverzakking op het moment dat ze erachter komt dat skimmers haar bankrekening hebben geplunderd.

Van mij mag zo'n wijf gewoon omgelegd worden, had ik misschien nog wel gedaan ook als eigenaar van Philip Morris, zal me trouwens niets verbazen als heel dat Philip Morris ook een stuk onderwereld beheerst, of andersom.

Het gaat erom dat 47 jaar geleden nog niet bekend was dat roken slecht was. Zij stamt uit een tijdperk waarin dus gesteld kan worden dat de tabaksfabrikant een product verkocht zonder daarbij de gevolgen van gebruik kenbaar te maken.

Over dat griepgeval twijfel ik zeer of het tot een schadevergoeding komt. Dit soort claims zijn in de VS de orde van de dag en slechts weinige lopen uit op excessieve vergoedingen als je bekijkt met welke mate van frequentie zoiets wordt ingediend.

Meestal zijn het advocaten daar die mensen benaderen die zelf geen weet hebben in welke eventuele gunstige juridische positie zij zich bevinden.

Na de crash van het Turkse vliegtuig hier zijn mensen hier in Nederland ook gebeld door onbekende advocaten uit de VS die eventueel brood zagen.

• Topic Starter Topic Starter
Het gaat erom dat 47 jaar geleden nog niet bekend was dat roken slecht was. Zij stamt uit een tijdperk waarin dus gesteld kan worden dat de tabaksfabrikant een product verkocht zonder daarbij de gevolgen van gebruik kenbaar te maken.
Over dat griepgeval twijfel ik zeer of het tot een schadevergoeding komt. Dit soort claims zijn in de VS de orde van de dag en slechts weinige lopen uit op excessieve vergoedingen als je bekijkt met welke mate van frequentie zoiets wordt ingediend.

Meestal zijn het advocaten daar die mensen benaderen die zelf geen weet hebben in welke eventuele gunstige juridische positie zij zich bevinden.

Na de crash van het Turkse vliegtuig hier zijn mensen hier in Nederland ook gebeld door onbekende advocaten uit de VS die eventueel brood zagen.

Ja klopt..tot 46 jaar geleden!
Come on, op een gegeven moment werd het duidelijk dat roken slecht voor je was. Sterker nog, dit werd erkend door de fabrikanten zelf. Het staat volgens mij ook in de tekst dat dat wijf genoeg kansen heeft gehad om te stoppen.

Ik heb op me 14de stiekem gerookt, want toen wist ik niet dat het slecht was. Moet ik nu ook een fabrikant aanklagen omdat ik toen onwetend was, en nu de kans op longkanker heb vergroot?

Maatschappelijk was de kennis voldoende verbreid toen jij een sigaretje opstak. Juridisch gezien is ongeinformeerde naieviteit is geen solide en valide argument om in het gelijk gesteld te worden.

Sterker nog, dit werd erkend door de fabrikanten zelf.

Geen zin om de geschiedenis op te zoeken en neer te kwakken, maar dit is een sleur van jewelste geweest met rechtzaken en alles.

Beetje hetzelfde als Exxon op huidige moment doet met de opwarming van de aarde, op allerlei juridische manieren proberen het gelijk te halen dat het niet bestaat om maar door te kunnen gaan zonder afremming.

Dan kom ik nog steeds bij mijn oude argument uit; toen was ook nog niet bekend dat veel alcohol drinken schadelijk is. Maar zie jij mensen die dood gingen door chronisch hoge alcoholconsumptie een INBEV voor de rechter slepen?

De tabaksindustrie was toen niet verplicht om iets op het pakje te vermelden, ik zie dus niet in waarom zij nu plots eruit gepikt worden.

Dan kom ik nog steeds bij mijn oude argument uit; toen was ook nog niet bekend dat veel alcohol drinken schadelijk is. Maar zie jij mensen die dood gingen door chronisch hoge alcoholconsumptie een INBEV voor de rechter slepen?

Niemand weerhoud hen ervan om hetzelfde te proberen. Een ieder mag een ander voor de rechter dagen. Zoals ik het al zei had het best eens zo kunnen zijn dat slachtoffers van die vliegtuig crash hier vorig jaar op een goudmijntje zaten.

Als die hoogtemeter (die niet werkte) van een Amerikaanse fabrikant was geweest bijvoorbeeld. Het zijn dat soort details en de verfijnde puntjes van het Amerikaanse rechtssysteem waar gelukzoekers het soms mee winnen. Het zijn advocaten die letterlijk zitten 'zoeken' naar gaatjes en vervolgens de persoon in kwestie bellen.

Maar vergis je niet, de excessen halen de media maar de legio's procedures die veel hebben gekost zonder uiteindelijk resultaat hoor je nooit wat over.

• Topic Starter Topic Starter
Niemand weerhoud hen ervan om hetzelfde te proberen. Een ieder mag een ander voor de rechter dagen. Zoals ik het al zei had het best eens zo kunnen zijn dat slachtoffers van die vliegtuig crash hier vorig jaar op een goudmijntje zaten.

Als die hoogtemeter (die niet werkte) van een Amerikaanse fabrikant was geweest bijvoorbeeld. Het zijn dat soort details en de verfijnde puntjes van het Amerikaanse rechtssysteem waar gelukzoekers het soms mee winnen. Het zijn advocaten die letterlijk zitten 'zoeken' naar gaatjes en vervolgens de persoon in kwestie bellen.

Maar vergis je niet, de excessen halen de media maar de legio's procedures die veel hebben gekost zonder uiteindelijk resultaat hoor je nooit wat over.

Dat is ook weer zo, dit is een geval 1 uit 10000. En ik sluit me verder aan bij het falen van het Amerikaans rechtssysteem, als ik het zo mag verwoorden.
Maar goed geldzoekers heb je overal en altijd. Alleen gaat de ene net iets verder dan de ander, en de ene gaat over lijken en andere weer niet...simpel.

Maw het systeem deugt gewoon langs geen kanten. Wat je natuurlijk ook wel vaker hoort. Mensen die zich verzekeren voor de mogelijkheid dat iemand uitglijdt op hun stoep voor de deur, dat soort dingen zegt genoeg. Het individu lijkt zelf geen verantwoordelijkheid meer te willen dragen, altijd maar de schuld bij een ander zoeken. Triest is het.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven