Fitness Seller

48% van de Nederlanders wil een verbod op Vuurwerk

Het is één dag per jaar. ÉÉN Dag per jaar! Er zijn 364/365 dagen waarop er geen vuurwerk mag worden afgestoken, en dan gaan ze zeuren over die ene dag.

Vuurwerk hoort er gewoon bij klaar. Ik mag hopen dat het nooit zover als dit komt.

goddomme een topic van haast 1 jaar oud.

Ontopic: oudjaarsdag erger ik me kapot aan die snotblagen die liggen te stoken.
Maarja. het hoort erbij. en het is maar 1 dag.

Lekker alle verkeersborden en alles naar de t*fus helpen. heel stoer.

goddomme een topic van haast 1 jaar oud.

Ontopic: oudjaarsdag erger ik me kapot aan die snotblagen die liggen te stoken.
Maarja. het hoort erbij. en het is maar 1 dag.

Lekker alle verkeersborden en alles naar de t*fus helpen. heel stoer.

LANG niet iedereen doet dat. Het is slechts een klein groepje vandalen die proberen stoer te zijn, net zoals bij voetbalwedstrijden ook wel vandalisme voorkomt. Moeten voetbalwedstrijden dan ook verboden worden? Ik denk persoonlijk dat dan heel veel mensen behoorlijk pissig worden als ze dat doen. Dat is dus idem voor vuurwerk.

LANG niet iedereen doet dat. Het is slechts een klein groepje vandalen die proberen stoer te zijn, net zoals bij voetbalwedstrijden ook wel vandalisme voorkomt. Moeten voetbalwedstrijden dan ook verboden worden? Ik denk persoonlijk dat dan heel veel mensen behoorlijk pissig worden als ze dat doen. Dat is dus idem voor vuurwerk.

En het is 1 grote teringbende op straat wat soms na 9 maanden nog te zien is. no thanks.

En het is 1 grote teringbende op straat wat soms na 9 maanden nog te zien is. no thanks.

Tsja, vuurwerk zorgt idd. voor rommel. Gelukkig zijn er ook nog mensen die gewoon het vuurwerk zo goed mogelijk opruimen. Maar ja, er zijn altijd wel tegenstanders.

vuurwerkverbod no way!

gelukkig nog geen meerderheid

Ik heb nooit verstaan wat iedereen zo mooi vind aan vuurwerk, maar om het nou te verbieden..

Verbod op vuurwerk is belachelijk. Men moet zich met andere dingen bezig houden dan alles maar willen te verbieden, alle plezier word vergalt.
Er worden argumenten gegeven dat het milieuvervuiling is en dat er zoveel slachtoffers vallen. Tja autorijden is dat ook, ook maar verbieden dan?
Het zou geldverspilling zijn. Wie bepaalt dat? We leven toch in een vrij land (bijna niet meer) dat zou je toch zelf zeker mogen weten waar je geld heengaat. De 1 koopt 500 euro vuurwerk, slechts 1x in het jaar en een ander zuipt zich elke week klem.

Vuurwerkverkoop moet verboden worden want het brengt veel schade en vernielingen met zich mee. Dit is de grootste onzin, consumentenvuurwerk heeft niet de kracht om dingen op te blazen, dat is alleen het illegale.

Argumenten zoals 'er word met vuurwerk geschoten op hulpverleners' dus verbieden dat vuurwerk. Onzin, mensen hebben minder respect voor elkaar en door de nodige drank erbij met de jaarwisseling worden ze baldadig. Drank word toch ook niet verboden? waarom vuurwerk dan wel. Als het geen vuurwerk is dan gooit men wel stenen.

Het is echt onzin om vuurwerk te verbieden, want dan zou je ook veel andere dingen moeten gaan verbieden.

Het evt alternatief dat elke Gemeente met oudjaar zorg draagt voor het vuurwerk, dus het vuurwerk wordt door proffesionals afgestoken, gaat voor geen meter werken en is een dom plan.
Mensen vinden het gewoon veels te leuk om zelf vuurwerk af te steken.
Dan daarbij mensen moeten dan allemaal naar een centraal gelegen plek (stom)dronken afreizen waar het vuurwerk wordt afgestoken, niemand wil daar naar toe reizen, en niemand wil met 100000en in de drukte staan wachten om te kijken naar het vuurwerk van een ander.

Totaal kansloos idee.

Haha , vorige nieuwjaar hadden we ook vuurwerk gekocht. Pijlen en zo'n 'dozen' met meerdere in. En rond 12u staken we die aan op de parking , één van die dozen is dan 'omgevallen' hoe dat mogelijk is weet ik ook niet maar die doos was dan ook nog eens gericht naar de groep mensen die stonden te kijken. En met al een beetje alcohol op en in het donker zie je het niet direct en kan je ook niet zo snel handelen. Die idioten die het vuurwerk aanstaken hadden niet eens gezien , wij ( de groep ) ook niet omdat we op een goeie afstand stonden en de dozen niet konden zien. Enige wat ik me goed herinner was alsof je in een war zone zit , een groene en blauwe zijn ontploft dicht bij de groep. Ik en m'n vriendin en een vriend stonden midden in de groene maar hadden niks. En zo was het vuurwerk ook snel gedaan , en als dat niet genoeg was probeerde één of andere boer ons voor z'n dak te laten betalen omdat een pijl zogezegd erop was gecrashed.

Ik geef er geen moer om, vind alleen een feestje opzich ook leuk. Alleen zou het wel zonde vinden omdat het toch traditie is dat er vuurwerk afgestoken wordt.

jaar of 7 geleden was dat het mooiste wat er was :D om 10.00 precies stoken t/m een uur of 20.00

groot gedeelte van de ongelukken komt door onzorgvuldig gebruik, in combinatie met (overmatig)alcohol gebeurt dit ook zeer snel.

hoeveel % van de bevolking is oud vies verlept gehandicapt of bejaard

Wat ze moeten aanpakken zijn die snotneuzen die met hun dronkenkop van een lawinepijl een voetzoeker maken en dat soort ongein. Keihard aanpakken dat tuig.

IMO horen zelfs shells bij Nieuwjaar. Alleen degene die verantwoording neemt voor de lont en plaats van afsteken dient gewoon een scherpe geest te hebben. Dan komen er echt geen ongelukken van.

Maar als je dan die tiener ego'tjes ziet met een fles whiskey en lalend met Chinese vlinders baldadig truucs willen uithalen weet je het aan de mens ligt die weer eens niet met de knoppen van iets kan omgaan.

Die paar dagen in het jaar dat er vuurwerk wordt afgestoken:rolleyes: Het is een zeer kleine kans dat ze het verbieden in nederland, de regering krijgt veel te veel geld binnen via belastingen erop enzo:mad:

Terug
Naar boven