AndroidHealthClinic

5/3/1 vraag

tunux

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
366
Lengte
1m85
Goedendag,

Ik heb eigenlijk een vraag over het 5/3/1 systeem.

Zoals aangegeven dien je elke set op een bepaalde % van je 1RM de oefening uit te voeren,

Echter gaat dit vrij specifiek tot aan bijv 62 kg. Nu blijkt echter dat in mijn gym de kleinste schijven 2,5 kg zijn. Gaat dit problemen opleveren? heeft het dan nog wel nut om dit schema te volgen?

Aangezien ik mijn gewichten dus constant moet afronden naar onder danwel naar boven.

graag advies :)

Weet niet de precieze onderbouwing van dit specifieke 5/3/1 systeem, maar lijkt me dat wanneer je gewichten gaat afronden je ook de rustperiode tussen de sets moet bij stellen?

rond ze lekker naar benee af, geloof dat wendler dat ook zelf aanraad.

• Topic Starter Topic Starter
rond ze lekker naar benee af, geloof dat wendler dat ook zelf aanraad.
Oke duidelijk :)

---------- Post toegevoegd 13 July 2013 om 15:29 ----------

Weet niet de precieze onderbouwing van dit specifieke 5/3/1 systeem, maar lijkt me dat wanneer je gewichten gaat afronden je ook de rustperiode tussen de sets moet bij stellen?
Ik houd dezelfde rustperiodes aan. het gaat echter maar om een verschil van 1 a 2 kg op totale gewichten van 60 - 100 kg.

Het gaat er om of de rust afgesteld is op percentage of gewoon indicatief. Maw als het voor de 5 reps omhoog afgeronde gewicht een negatief effect heeft op de volgende set dan kom je vanzelf op of langere rust of afronding naar beneden.

Terug
Naar boven