XXL Nutrition

51mm schijven passen niet??!?

Lijger

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m72
Vetpercentage
14%
Onze sportschool komt 1,25KG schijven tekort, dus ik heb maar een paar 1,25's gietijzeren bij fitness seller gekocht, nu wilde ik ze proberen in de sportschool blijkt dat ze niet passen, echt op een paar millimeter na niet. De stang ziet er wel uit als een gewone olympische stang, ik heb het bij alle 3 de stangen geprobeerd maar past bij geen 1, wat nu??

ductape

• Topic Starter Topic Starter
Hoe dan

Ik denk dat Sticky er vanuit gaat dat de barbell sleeve te small is en jij bedoelt dat die net te breed is?

wellicht oude 55mm stangen

Ik denk dat Sticky er vanuit gaat dat de barbell sleeve te small is en jij bedoelt dat die net te breed is?

Nee ik snap hem gewoon, maar als een schijf niet past, past 'ie niet.

Tape die schijf eraan met ductape, epic solution.

Je kunt proberen de gaten groter te maken door ze te vijlen.

laten uitdraaien bij een plaatselijke technische school (kwestie van het goedkoop te houden)

Kan ik niet ergens 55mm schijven halen?

Maar dan zijn je schijven ook geen 1,25kg meer???

No shit sherlock....!
Als je ervan uit gaat dat de schijf 2 cm dik is en hij de diameter van de opening uitvijlt van 51mm naar 55mm dan heeft hij een volume van 7,612 kubieke cm weggevijld. Het soortelijk gewicht van gietijzer is 7,86g/kubieke cm. Dus nou heeft ie 59,83g in totaal weggevijld.

Zou ik ervoor hebben om de schijf te laten passen.

No shit sherlock....!
Als je ervan uit gaat dat de schijf 2 cm dik is en hij de diameter van de opening uitvijlt van 51mm naar 55mm dan heeft hij een volume van 7,612 kubieke cm weggevijld. Het soortelijk gewicht van gietijzer is 7,86g/kubieke cm. Dus nou heeft ie 59,83g in totaal weggevijld.

Zou ik ervoor hebben om de schijf te laten passen.

Cool:cool:

Ketting kopen meet een haak eraan, die ook op de apparaten zitten.
hiermee kan je een lus maken en om de barbell doen

kosten 5+- euro?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Gourds-Type-font-b-Mountaineering-b-font-Buckle-Stainless-steel-Climbing-font-b-Carabiner-b-font.jpg

Volgensmij is dit nog duurder dan de schijven zelf

Ken je niemand met een draaibank? is niet heel veel werk dus er is vast wel iemand die dat gratis voor je wil doen. Maar goed, waarom zou je uberhaupt schijven van 1,25kg willen hebben.... bij ons op de sportschool liggen ze er maar ik gebruik ze nooit.

Ken je niemand met een draaibank? is niet heel veel werk dus er is vast wel iemand die dat gratis voor je wil doen. Maar goed, waarom zou je uberhaupt schijven van 1,25kg willen hebben.... bij ons op de sportschool liggen ze er maar ik gebruik ze nooit.

Weet niet hoe groot die schijven in diameter zijn maar ik denk dat je al gauw een beste klauw nodig hebt om die schijven er in te klemmen.

Wat je wel kan doen is zo'n schuurrol op de boormachine zetten en dan schuur je hem ook uit.

Ik volg SS maar kom niet verder, en de 5KG overgang is me te zwaar.

met een magneet tegen de grote schijven plakken
klaar

Die zou je echt vaak moeten gebruiken..
Ik wel tenminste

Terug
Naar boven