MuscleMeat

5x5 SL goede vooruitgang?

TBT

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
75kg
Vetpercentage
15%
Ik ben nu 5,5 week bezig met 5x5 SL, nu vind ik zelf dat ik toch al redelijk goed vooruit ben gegaan in kracht. De gewichten zijn nog helemaal niet hoog maar toch zit ik al hoger al toen ik begon. Ben ook op alle oefeningen begonnen met de lege stang om mijn techniek goed te krijgen en dat is volgens mij gelukt, ook zal ik later wat filmpjes posten (als er natuurlijk genoeg reacties komen).

Squat 2x25 --> 5x5x42,5kg 1x gedeload
BP 5x25 --> 5x5x37,5kg
BOR 5x25 --> 5x5x37,5kg
DL Nooit gedaan. --> 50kg
OP 5x15 --> 5x5x25kg

Is dit al redelijk voor 5,5 week? Ben nog niet van plan om te stoppen met dit schema omdat ik al die isolatie oefeningen eigenlijk niet echt iets vind. Op den duur wil ik wat meer oly lifts gaan oefenen, natuurlijk post ik hier veel filmpjes van voor de goede techniek!

PS. ben sinds deze week een voedingsschema gaan volgen en ben nu in 5,5 weken van 50 kg naar 53,5 kg

Alvast bedankt!

ja, goed bezig!

nu moet je zo veel mogelijk omhoog gaan in gewicht en de lineaire progressie uitmelken; ik zou je evt aanraden als je oly lifts wil gaan doen om er niet te lang mee te wachten, of om ten minste al een power-georienteerde oefening te doen (powerclean of zo) Alles wat je nu aanleert, hoef je later niet meer te doen

Het zijn natuurlijk nog niet geweldige gewichten, maar voor jou lengte, gewicht en bf toch een goede prestatie!

Je zou eventueel chin-ups en dips er bij kunnen doen als je graag wat wilt toevoegen, maar dat hoeft echt niet perse!

Ben nu zelf net 7 weekjes bezig met SL, misschien kan je me log eens doorbladeren als je interesse hebt

• Topic Starter Topic Starter
Dus je raad mij aan om nu tussendoor al wat powercleans of clean en jerks te doen? Zelf vind ik crossfit ook erg leuk, en dacht dat daar deze lifts ook in voor kwamen dus als ik het genoeg vind met stronglifts ga ik dat denk ik doen! Eet nu ver boven mijn onderhoud ik ben niet bang voor een beetje vet dus hopenlijk komt dat ook ten goede!

Nee gewoon dit schema blijven volgen, zo te zien gaat het toch goed, waarom veranderen. Dips en chin-ups zijn wel een goede toevoeging, zoals eerder gezegd

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik ga ook niet veranderen van schema, ik dacht dat er werd bedoelt dat ik die oefeningen al vast wat kon oefenen met licht gewicht..

ja, de technische oefeningen zou ik inderdaad oefenen met licht gewicht al; je kunt er maar voordeel bij hebben; ik weet zelf niet precies hoe 5*5 werkt; normaal zal er wel een optie bestaan om olympische lifts of powerclean toe te voegen, dit zal dan wel bij de warm up voor je deadlift/squat zijn

Ben ook weer begonnen met 5x5 SL. Om eindelijk wat door te groeien in kracht. Als je een android of Iphone hebt, heb je een app(stronglift tracker) voor het bijhouden van je vooruitgang.

Andere vraag op welke dag zou je dan dips en Pull ups toevoegingen...

Terug
Naar boven