MuscleMeat

6 day split, spiergroepen 2x

andi

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
104kg
Vetpercentage
12%
Ik train nu 5 jaar en heb al een aardige weg afgelegd maar voor optimale groei wil ik iets nieuw proberen. Ik wil in mijn 6day split 2x mijn rug aanpakken 1 keer puur op men lats en 1 keer op men binnen en onderrug trainen. Met borst 1x meer de bovekant andere x meer de inside en buitenkant. Mijn benen train ik maar 1 keer omdat ik voel dat die geen 2x een killerleg training aankunnen.

Ik heb dit al een tijd geprobeerd maar toen had ik in het midden van de week een rustdag. Maar sinds mijn gym op zondag sluit in de zomer gaat dit niet meer.

Mijn schema zou er als volgt uitzien.

Ma: Lats / Calves
Di: Chest / Schoulders
Woe: Quads
Do: Rug Inside en LB / calves
Vrij: Hams / Chest
Zat: Biceps / triceps / Calves
Zon: OFF

Abs doe ik er tussen maar zijn nu geen HI. Cardio doe ik 2-3 x in de week als ik uit bed kom 30min sessie. Op dagen dat ik geen benen heb in de avond.

Hebben jullie enige opmerkingen over het schema? Alvast bedankt :-)

opmerkingen? JA, je schema trekt op niets;), herlees de sticky's.
je houd geen rekening met de secundaire spieren waardoor dit schema slecht is. Bijna elke opvolging van je trainingen is fout.

Dan bestaat er niet iets zoals binnenkant borst:rolleyes:

@ Metalfreack, Je kan wel je borst meer laten aanspreken door oefeningen. Een fly beweging zal borst altijd anders pakken en tekenen. Zoals een incline focus op boven legt en de decline focus op onderkant legt.

@andi, Is niet slim een 6 day split en dan elke dag 1 spiergroep dan pak je lats + MB en lower back ook goed.

Want is niet alleen dat je spieren minder rust krijgen maar is ook de stress die op je lichaam komt.

• Topic Starter Topic Starter
opmerkingen? JA, je schema trekt op niets;), herlees de sticky's.
je houd geen rekening met de secundaire spieren waardoor dit schema slecht is. Bijna elke opvolging van je trainingen is fout.

Dan bestaat er niet iets zoals binnenkant borst:rolleyes:

binnenkant bedoel ik pectoralis minor, foutje van de firma. Wel mooie stats om zo'n flames te geven. JK..

Schema komt trouwens van een sticky enkel zit er tussen quads en 2de keer rug geen dag rust tussen.

Als je er echt op hamert dit schema wissel dan 2 rug dagen om. Want Dinsdag eerst squat en woensdag deadlift. Daar zal je onderrug blij mee zijn :)

binnenkant bedoel ik pectoralis minor, foutje van de firma. Wel mooie stats om zo'n flames te geven. JK..

Schema komt trouwens van een sticky enkel zit er tussen quads en 2de keer rug geen dag rust tussen.

toon is waar bij de sticky's:o? kan je het quoten:D?
En men stats zijn niet super maar begint al toch op iets te trekken;)

@el astado: ik dacht ook lang dat binnenkant borst aangesproken kon worden:o, maar dit kan niet. Staat denk ik volledig en mooi uitgelegd op broscience.com:D

Maar hier dan de volledige uitleg waarom het slecht is:

Di: Chest / Schoulders -> vaak neem je bij borst u lats secundair mee(normaal word daar niet zo veel rekening mee gehouden, maar als je lats appart gaat trainen zou borst er niet na zetten). Dan ga je volgens mij ook bij de oefeningen van je lats achterkant schouders meepakken, die je de dag erna dus ook weer pakt.
Do: Rug Inside en LB / calves -> je gaat lw en rug samen nemen? zal zware training worden en bij je quads zul je je rug secundair meepakken. Als je met quads quadriceps bedoeld:o
Zat: Biceps / triceps / Calves -> je hebt gisteren borst genomen en dus ook triceps secundair en toch pak je ze de dag erna weer aan? Zelfde verhaal;)

Ik zeg niet dat binnenkant kan aangesproken worden want dat heb ik vorige keer al geleerd dat niet echt waar is. Zeg alleen dat je spieren op verschillende manieren kan aanspreken waardoor spier anderen definitie zal krijgen als dat je maar 1 manier aan spreekt.

Maar hier dan de volledige uitleg waarom het slecht is:

Di: Chest / Schoulders -> vaak neem je bij borst u lats secundair mee(normaal word daar niet zo veel rekening mee gehouden, maar als je lats appart gaat trainen zou borst er niet na zetten). Dan ga je volgens mij ook bij de oefeningen van je lats achterkant schouders meepakken, die je de dag erna dus ook weer pakt.
Do: Rug Inside en LB / calves -> je gaat lw en rug samen nemen? zal zware training worden en bij je quads zul je je rug secundair meepakken. Als je met quads quadriceps bedoeld:o
Zat: Biceps / triceps / Calves -> je hebt gisteren borst genomen en dus ook triceps secundair en toch pak je ze de dag erna weer aan? Zelfde verhaal;)

Lijkt me zo opgelost door Lats op donderdag te zetten en op maandag LB en inside rug te doen. 2de chestraining is niet zo belastend voor de triceps tov de 1ste dus bi/tri van zaterdag gaat daar perfect passen. Ik doe deze manier van split ongeveer nu al enkele weken/maanden en mijn resultaten zijn veel beter dan 1x in de week rug en of borst te trainen. Het ding is gewoon dat de gym nu op zondag sluit en in geen rust in het midden van mijn week heb. Maar lijkt me opzich geen probleem sinds ik niets anders doe dan eten rusten en trainen.

wanneer je je rug buiten lats op maandag zet(als ik je innerrug goed begrijp:p) dan ga je je schouders overbelasten:rolleyes:
en dat je 2de chesttraining minder belastend is maakt niets uit hoor:rolleyes:.

Dat je resultaat hebt dat geloof ik zeker, maar je zou beter voorruit gaan en nu maak je ook meer kans om tot overtraining te komen(denk niet van och, wat is de kans dat mij dat nu overkomt als ik er tot nu toe nog geen last van heb gehad). En enkele weken/maanden:D, groot verschil niet?

Als je je schouders of andere spieren teveel traint, wordt je eiwitplasma teveel belast waardoor deze niet meer gaat delen en je dus geen spiergroei krijgt.. Daarom moet je verstandig belasten en goed eten en rusten

Wat raden jullie dan aan qua massa schema voor iemand die veel tijd heeft en toch zeker 2x in de week zijn rug aan te pakken. Want veel oplossing zie ik ook niet verschijnen

Terug
Naar boven