Fitness Seller

6 Weeks of Hard Work

DjangoVaal

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
108kg
Vetpercentage
20%
Welkom op mijn eerste trainingsdagboek op DBB. Ik ben 20 jaar oud, psychologie student en studeer in gent. Mijn stats zijn nu:

Vetpercentage van 20%
95kg
1m83

Ik train serieus bodybuilding vanaf januari 2008. Mijn beste PRs zijn:
SQ: 2*140
DL: 4*169
BP: 1*94

Ik heb vandaag mijn laatste examen gehad en begin morgen aan mijn vakantiewerk tot 31 juli. Ideaal moment dus om eens vollebak te trainen, perfect te eten en perfect te rusten. Ik heb er zin in :D. Ik zal morgen eens foto'tje uploaden na het trainen zodat we het kunnen vergelijken over 6 weken :eek:.

Mijn trainingsschema is:
Dag 1: Voorkant + zijkant schouders + biceps
Dag 2: Bovenrug + achterkant schouders + Traps
Dag 3: 5*5 SQ, Borst + Triceps
Dag 4: Voorkant + zijkant schouders + Biceps
Dag 5: Bovenrug + Achterkant schouders + traps
Dag 6: 5*5 BB INC BP, Benen

Heel veel schouders omdat die heel erg achter lopen, veel bovenrug omdat ik daar een babylichaampje figuur heb :o en biceps omdat die weinig aandacht hebben gekregen het afgelopen jaar.

Vandaag mijn eerste training gehad en die ging gewoon k*t :p. Ik zal morgen nog wel de gegevens opschrijven.

Morgen is het weer eens tijd voor benen en daar heb ik veel meer zin in. Een normaal benendagje bestaat uit SQ, Leg EXT, SL DL, Leg curl en deadlift. Ik heb er al zin in :D

*Update*
De foto...
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Gemaakt zondag de 28e juni.

Ik ben begonnen op 22juni en ik zal doorgaan tot 31juli en daarna heb ik weer herexamens om voor te leren. Ik hoop dat het verschil te zien gaat zijn, het zal wel geen Levrone Report worden maar hopelijk wel iets zichbaar ;).

denk dat je je schouders teveel aanpakt zo... en geen triceps?

Ik vind je schema genadeloos en te veel van het goede.
Zou het anders aanpakken als ik jou was?

s6 man en je hebt goede status!

gast...ik heb ook een lange tijd 6 x p/w keihard getraind, maar je haalt er echt weinig uit, misschien eerste twee weken leuke vooruitgang, daarna loop je dood....duidelijke overkill dit. wegstrepen en opsplitsen...je kan ook aan achterliggende spiergroepen werken zonder 6x p/w te trainen

edit: je stats zijn best goed...alleen een PR is altijd je beste PR anders is het geen PR :P

• Topic Starter Topic Starter
denk dat je je schouders teveel aanpakt zo... en geen triceps?

Was ik vergeten, doe ik samen met borst.

Als het te veel blijkt te zijn ga ik wel minderen maar op dit moment sta ik er nog positief tegenover. Ik ga toch niks anders doen dan werken en trainen. Dus geen uitgaan, geen bier of iets anders dus ik hoop dat dit voldoende is om het vol te kunnen houden. En het zijn maar 6 weken eh :D

Trainingsverslag 22 juni 20:00

DB BOR (2*12*15), 12*25, 12*35, 6*45, 10*35, 12*25
BB BOR 10*14, 12*34, 12*44, 12*54, 12*34
T-Bar 20*10, 12*20, 12*30, 2*12*35, 5*35
Rear Raises: 2*12*5, 3*12*15
Rear Delt Row: 3*12*34
BB Shrugs: 20*44, 20*64, 13*74, 20*74, 20*74

Mijn bovenrug trainen gaat echt waardeloos. Ik voelde meer de spieren in mijn middenrug dan waar het zou moeten. Vorige keer gingen mijn DB BORs nog wel lekker met zulke zware gewichten, maar eergisteren voelde ik er niks van. BB shrugs gingen wel lekker. Snel achter elkaar en flink wat herhalingen, heerlijke pomp.

Trainingsverslag 23 juni 19:45-21:10

Hele zware training. Ik merk het vandaag ook nog dat het gisteren zwaar was. In het begin was het niet echt een bevredigende training maar later kwam ik toch in mijn ritme en had een heerlijke pomp in mijn hams en kuiten.

BB SQ: 12*44 12*64 6*94 6*114 (shit, ik wilde 119 pakken maar pakte per ongeluk 114:o), 8*119 (:( ik wilde 12 reps) 7*104
BB BP (deze oefening had ik eerst moeten doen maar ik zat te klungelen dus kwam hij na de SQ): 2*5*44, 3*5*69kg, 4*69 en 5e rep zware fail: met de barbell op de buik dus :p.

Weer verder met de benentraining:
Leg Ext: 12*40, 12*60, 12*80, 12*95, 15*110, 12*95
Stiff-legged DL: 12*54, 3*12*84 (Dat voelde heel lekker :D)
Leg Curls: 25*20, 2*20*20 (zonder rust, dit is een beetje rare oefening met de leg attachment bij het powertec bankje, ik vind hem niet echt lekker voelen)
Deadlift: 5*84, 5*124, 5*144
DB calf raises 3*20*45kg (10 sec rust tussen de setjes).

Vandaag heb ik niet getraind :mad: waar ik nu van zit te balen. Ik heb me eerst eens flink zitten volproppen met junk food en nu voel ik weer wat energie dus ik ga morgen flink wat meer eten dan vandaag. Vandaag heb ik om half 6 2 boterhammen met 70g kip en 750ml halfvolle melk gegeten en gedronken. 9:10 2bh met 100g kip en 30g whey, 12:15 100g kip met 2 bh, 14:15 100g kip met 2 bh, 15:45 30g whey, 16:45 200g stokbrood met plak kaas.17:30 100g kip, wat rabarber (vind ik echt vreemde zooi dat spul) en 150g aardappelen ofzo :P.
Toen vreetbui met 130g peperkoek en 100g vreemde taart van me ma... en dat is het tot nu. Voor morgen ga ik wel tonijn met aardappeltjes koken, wat eitjes, Whey+havermout, BH + pindakaas + Whey shake en ik zie nog wel wat ik voorradig heb.

Morgen weer gewoon trainen: voorkant schouders + biceps... en morgen maak ik wel die foto, na een vreetbui heb ik daar geen zin in...

Ben ik weer.

Eindelijk weer eens getraind vandaag. Mijn oorspronkelijke opzet is gefaald. Ik wilde werken, fietsen en trainen maar ik was donderdag en vrijdag zo moe van het fietsen dat ik me te bagger voelde om nog te gaan trainen. Ik was echt doodop en daar baalde ik enorm van. Dus ik slaap nu bij mijn vriendin zodat ik slechts 5 minuutjes moe fietsen :D en ik heb een maandje een abonnement bij een sportschool, de bodyline in hulst, het is een beetje karig. DBs tot 10kg, EZ curl bars tot 20kg en voor de rest apparaten maar opzich kan ik er wel alles doen wat ik wil. Slechts voor benen moet ik thuis trainen. Gheghe, merkte ik ook wel vandaag, ik heb alle oefeningen eventje gedaan om de apparaten uit te proberen en slechts bij leg curl deed ik nog niet full stack. Bij een of ander apparaat dat hetzelfde doet als leg extension en bij de leg press tot 202,5kg ??? kon ik al full stack dusja....

Dus vandaag ook niet echt geweldige training maar morgenochtend ga ik weer doen wat ik moet doen. Ik ga het wel eventjes wat hardcore-der maken in dat healthcare centrumpje :D

http://www.youtube.com/watch?v=wBrrAczdmCI

**** man, hoe integreer je een youtube filmpje

Laatst bewerkt:
Waarom geen pullups/chin upps of latt pulldown als je je bovenrug goed wilt aanpakken? bijna al je rug oefeningen zijn voornamelijk voor middenrug dus vindt het niet zo gek dat je het enkel daar voelt.

Gewoon de letterlijke link uit de adresbalk neerkwakken!

En nog een psycho-studerende BB-er! Nice!:D:D

LoL :p

Ik ga jou log ook eens checken ;).

Waarom geen pullups/chin upps of latt pulldown als je je bovenrug goed wilt aanpakken? bijna al je rug oefeningen zijn voornamelijk voor middenrug dus vindt het niet zo gek dat je het enkel daar voelt.

Heb ik thuis niet voorhanden maar volgende training zullen ze er bij zitten :D

Heavy compoundsssssssssss

Jaja volgend jaar samen beulen in het kleine donkere hardcore hok. Moet je maar eens benendag komen doen bij ons en meesquatten.

Zo, de training van vandaag. Op een mooie ochtend werden de gematigde trainers, de fitnessers van oudere tijden opgeschrikt door een nieuwe jonge beul die hield van afzien en zich bezig hield met alternatieve handelingen zoals supersets, losse gewichten en cable activiteiten. Verwrongen gezicht, asociale houding naar de rest en een nat t-shirt: het was een goede eerste echte training in de healthcare gym.

Eerst schouder in shoulder press apparaat: 12*45, 6*50, F*55, 6*45 --> 6*35 --> 6*25
DB Front Raises: 12*5, 12*10kg, 12*12kg, 12*10kg
DB Side Raises: 12*5, 12*7, 12*8, 12*8,

Even geprobeerd om nog DB Shoulder Press te doen maar dat ging niet lekker.

Toen ben ik verder gegaan met Cable Curls. Was echt lekker, heerlijke pomp, zo erg zelfs dat ik na een setje 9*31kg mijn drinkbeker met twee handen moest optillen :wl:. Voor de rest nog 2 setjes met 9*27kg en nog wat lagere gewichten.
DB Preacher curls met 2*12*12kg en dan 8*12kg -->4*10kg
Gelijk doorgelopen naar het zielige hoopje EZ bars en met de moeiheid nog in mijn biceps 12*15kg, 20s rust, 12*17,5, 20s rust, 12*20kg. Voelde toch nog lekker :rolleyes:

Tenslotte Cable shrugs, eerst heb ik wat zitten knoeien met 1 arm cable shrug, kwam er toen achter dat er nog een pilaar was en heb toen fatsoenlijke cable shrugs gedaan met als max 82kg voor 20 reps. Dus was wel een lekker afsluiting. Ik hou van shrugs om ze met wat lichter gewicht te doen en dan veel reps. Dan heb ik er heel veel gevoel bij.

Vanavond nog wat met bartjuh5 gechilld. Wat gemeten van spieren, foto's gemaakt en tenslotte wat gedroomd over een tijd in rotterdam die ik hopelijk als afsluiting van Six Weeks of Hard Work kan gebruiken. Ons idee is om 1 week vollebak te trainen en te vreten in roffa met 2x trainen op een dag enzo, ik moe alleen nog even vrij regelen bij mij vakantiewerk :D

http://www.youtube.com/watch?v=lLqUdQipmJk

Jaja volgend jaar samen beulen in het kleine donkere hardcore hok. Moet je maar eens benendag komen doen bij ons en meesquatten.

Squat jij maar met mij mee :D

Goed bezig. Zorg dat je je niet laat beinvloeden door de remmende werking van je nieuwe besefloze omgeving. Dan zou de omslag te groot worden de 13e..

Jouw foto's komen ook morgen dan neem ik aan? Zou je blog natuurlijk goed aanvullen

http://www.youtube.com/watch?v=gNn8htnUhFw

Raar nummer, aan de ene kant heb je een ??? gevoel en aan de andere kant een :D gevoel en dat is ook mijn training van vandaag. Had een heel raar gevoel in mijn buikstreek na de cable rows. Misschien komt het door de supplementen, misschien door een rare beweging. Ik steek het op de supps en ga ze volgende keer zonder caps slikken en ze beter verspreiden.

Nu de training. Op aanraden ben ik gaan chinnen. Ik ben best wel slecht daarin. 8*BW, 7*BW, 6*BW en 4*BW. De laatste 2-3 reps waren allemaal met een extra hupje.

Cable Rows: 12*40, 12*55, 12*62, 12*55, 8*55->8*40
Cable Pulldown: 12*32, 12*47, 12*55, ik weet het niet meer lol ik denk voor de rest 12*55, 8*47-->6*40-->4*32
DB BOR: 12*15, 12*20, 20*20kg gelijk erachter 12*20kg, 8*20kg superstrict. Pfff, 20kg lijkt veels te weinig maar ik kan niet anders, er is niet meer.

Rear Delt Row apparaat: 12*35, 12*45, 12*55 en toen had ik hele rare trillingen/tintelingen bij deze beweging in mijn onderarmen alsof het te zwaar was of zo iets. Iemand bekend met dit en weet wat hij er kan doen. Ik heb daarna maar even de ondergreep gepakt en 8*55 gemaakt, nog eens 12*45 normaal maar weer die trillingen.
Tenslotte DB Rear Raises. Weer eens lage gewichten gedaan en wat opviel was dat links helemaal doodging op 3*12*10kg en rechts het makkelijk had. Mijn schouders zijn qua kracht balans zwaar ****ed up.

Morgen benendag. Ik ga lekker thuis trainen. Ik heb er zin in: Squaten, Leg Extensions, Deadlifts en Calf raises. Yeah :D

de fitnessers van oudere tijden opgeschrikt door een nieuwe jonge beul die hield van afzien en zich bezig hield met alternatieve handelingen zoals supersets, losse gewichten en cable activiteiten.

Hehe volgens mij deden fitnessers in het begin niets anders dan losse gewichten. Supersets en kabels gaan ook al vele decennia mee :p

Legendarisch! Een training die te vergelijken valt met een Duits-skihut-hardcore-nummer oid.

Een gebrek aan budget aan de donkere zijde wil trouwens niet meteen zeggen dat machine's totaal nutteloos zijn.

Haha :D

Zo, en nu de training van vandaag en gisteren.

Gisteren zal ik kort over zijn: k*t.
BB BP 5*5*69
BB SQ: 11*109, 7*109, 4*109
Nat van zweet, chagrijning en nog buikpijn van de vorige dag heb ik het opgegeven... SUX

Vandaag. Different story. Ehmz, ik weet er niet veel meer van, behalve dat ik na een biceps curls apparaat met 12*60kg zo'n gigantische pomp kreeg waardoor mijn spier zich zo hard tegen de huid aan spanden dat allerlei andere vitale functies stopten. Het deed echt enorm veel pijn :whip: :D

Maar ik loop op de dingen vooruit. Ik heb de pilletjes voor mijn PreWO gebruikt zonder caps en dat werkte veel beter. Ik heb nu nergens last van. Dus dat ga ik er in houden. Op de fiets naar de sport school had ik al geproefd van het Cold Fusion album van Lenny Dee, industrial baby, heerlijke gemotiveerd begonnen de shoulder presses. 12*45, 12*47,5, 8*50kg en dan nog wat lagere gewichten. Daarna Front Raises met 12*8, 3*12*12kg en nog 1x 12*10kg. Tussen de werksets heb ik leg extension-variant gedaan. Ik begon met 10*65kg, maar dat was te zwaar om mijn adem te laten zakken, vervolgens 10*55 ook nog wat activatie van mijn ademhalingssysteem maar bij de 2*45kg werd ik weer rustiger. Dit is het idee van nooit stil te staan. Je pakt tussen je werksets nog een oefening die niks te maken heeft met je werkset om nog wat te trainen voor die spier en om actieve herstel te bewerkstelligen. Ik vond het leuk om te doen en heb het dan ook de rest van de training volgehouden.

Ik heb als extra's dan 45kg leg curls, 23kg pushdowns, 105kg leg presses erbij gedaan. Ik vond het lekker werken. Het was wel wennen om dat rustig te doen :p. Het zijn dan ook toevallig lievelings oefeningen van mij :D

De werkslets bestonden voor de rest uit side raises met 10kg voor 8-9reps wat best lekker is voor mij. Het befaamde biceps curls apparaat dat zo'n heerlijke pomp veroorzaakte. Ik heb opgebouwd vanaf 35kg, 45kg, 55kg en tenslotte 12*60kg en gelijk daarna nog een setje met 40kg. Heerlijk. Zo'n pomp dat mijn hammer curls met 10kg slechts een armzalige 8-9reps opleverde. Nog een biceps oefening met cable curls. Gemaxt op 28kg. Voelde beter als die hammer curls. Tenslotte Cable shrugs waar ik eerst nog wat heb zitten zoeken en op 20*76kg-->20*47kg superset, tweemaal tot de gewenste pomp kwam.

Ik was nu helemaal gemotiveerd om cardio te doen voor 40minuten. Ik neem nog een paar grote slokken van mijn drinken. Na 10minuten werd ik kots en kotsmisselijk. Ik liet al de hele tijd zo van die boertjes. Heel snel naar buiten gerend met mijn spullen om een paar diepe teugen verse lucht naar binnen te werken en thuis de verlossende stoel en postWO te pakken. Een klein smetje op deze heerlijke training die mijn biceps nu nog lekker teistert.

Zo, nu een halve kg kip grillen voor morgen.

Zij die gaan sterven groeten U.
Django

Terug
Naar boven