Fitness Seller

6daags split

Benjewakker

Novice
Waardering
0
Lengte
2m
Massa
95kg
Vetpercentage
16%
Ik zou graag jullie feedback willen betreft mijn massa training. Ik heb genoeg tijd over elke dag, waardoor ik elke dag 1 spiergroep pak. Zondag is mijn rust dag.

Ik ben 2 meter, 95 kilo en houd mij aan een bulk voedingsschema.

Maandag: Benen
Hacksquat 4x8
Leg press 4x8
Leg extensions 4x8
Lying leg curl 4x8
Leg curl 4x8

Dinsdag: Schouder
Machine press 4x8
Dumbbell press 4x8
Side raises 4x8
Front raises 4x8
Upright rows 4x8

Woensdag: Rug
Optrekken 4x8
T-bar rows breed 4x8
Pull down breed 4x8
Cable row breed 4x8
Dumbbell rows 4x8

Donderdag: Kuiten, Achterkant schouders en Buik
Leg press toe presses 4x8
Seated calf machine 4x8
One-leg calf raises 4x8
Voorovergebogen side raises 4x8
Pack-deck 4x8
Barbell shrugs 4x8
Buikoefeningen

Vrijdag: Borst
Incline bench press 4x8
Bench press 4x8
Dumbbell flyes 4x8
Decline bench press 4x8
Cable standing flyes 4x8

Zaterdag: Armen
Barbell curls 4x8
Concentration curls 4x8
Hammer curls 4x8
Dippen 4x8
Seated triceps extensions 4x8
Cable push down 4x8

Wat denken jullie, prima zo?

Heavy wel hoor.

• Topic Starter Topic Starter
Oja, en om aan het sticky te houden:

Ik train nu 4 jaar, waarvan de eerste 3 jaar voor peanuts. Vorig jaar goed begonnen en afgelopen tijden een cut schema gevolgd, waardoor ik flink wat vet ben kwijt geraakt.

Mijn prioriteit moet liggen bij mij borsten, maar vooral armen. Deze lopen flink achter op mijn benen en rug.

Ten slotte; al het beschikbaar apparatuur is aanwezig..

Ook weer gedaan :)

---------- Post toegevoegd Thu 15 Mar 2012 om 11:21 ----------

Heavy in de zin van..? Minder oefeningen? Of te weinig rust?

haha dat is wel veel dagen naar de fitness gaan, ik zou zeggen probeer deze schema gewoon, als het blijkt dat het werkt, hou het en zon niet gewoon een beetje aan passen. maar een vraagje nu dat je toch voor de massa bent aan het trainen, hoe lang train je dan? 45 min? 1 h?

greetz

Als ik de volgorde van jou zo bekijk denk ik dat je dat beter verandert in verband met rust:

Maandag: borst
Dinsdag: benen
Woensdag: schouders
Donderdag:rug
Vrijdag: Kuiten, Achterkant schouders en Buik
Zaterdag: armen

Of neem een 5split en dan heb je elke dag een "deftige" training
voorbeeld uit de sticky's:

Ma: benen
Di: borst
Do: rug
Vr: schouders en trapezius
Za: armen

haha dat is wel veel dagen naar de fitness gaan, ik zou zeggen probeer deze schema gewoon, als het blijkt dat het werkt, hou het en zon niet gewoon een beetje aan passen. maar een vraagje nu dat je toch voor de massa bent aan het trainen, hoe lang train je dan? 45 min? 1 h?

greetz

Ik heb de afgelopen alleen maar een cut schema gevolgd, dus kan het moeilijk inschatten hoe lang deze training zal duren. Denk dat ik met een goede rust pauze tussen de sets al gauw kom op een uur. Het is trouwens wel inderdaad veel dagen naar de fitness gaan, maar is 10min van me huis dus moet te doen zijn haha!

---------- Post toegevoegd Thu 15 Mar 2012 om 13:55 ----------

Als ik de volgorde van jou zo bekijk denk ik dat je dat beter verandert in verband met rust:

Maandag: borst

Of neem een 5split en dan heb je elke dag een "deftige" training
voorbeeld uit de sticky's:

Ma: benen
Di: borst
Do: rug
Vr: schouders en trapezius
Za: armen

De volgorde van jouw is inderdaad een goede optie qua rust. Ik had mijn volgorde van een eerder topic van iemand die ook een 6daagse split deed.

Wat betreft de 5split; mij leek het juist handiger qua rust om een 6split te pakken, aangezien ik minder lang in de sportschool ben. Iedere dag een spiergroep moet te doen zijn.

ThankS!

maandag: borst

is natuurlijk prima, echter van vrijdag zou ik indelen in de rest, en goed uur cardio bijzetten, merk zelf dat dit algehele herstel&kracht zeker ten goede komt

daarnaast merk ik dat als ik zo`n schema aanhoud ik 'op raak' dus zou naar 4 ipv 5 oefeningen gaan, maar das erg persoonlijk

maandag: borst

is natuurlijk prima, echter van vrijdag zou ik indelen in de rest, en goed uur cardio bijzetten, merk zelf dat dit algehele herstel&kracht zeker ten goede komt

daarnaast merk ik dat als ik zo`n schema aanhoud ik 'op raak' dus zou naar 4 ipv 5 oefeningen gaan, maar das erg persoonlijk

Zal er inderdaad op letten op die 5 oefeningen enigszins uitkomen. Waarom trouwen de kuiten, achterkant schouders en buik indelen op de rest? Dan zou het dus eigenlijk een 5splits worden;
Maandag: borst inclusief buik
Dinsdag: benen inclusief kuiten
Woensdag: rust
Donderdag: schouders inclusief achterkant schouders
Vrijdag: rug inclusief 1 uur cardio

omdat bij die volgorde dat jij voorsteld niet super rekening met de rust wordt gehouden. je traint je schouders(en pakt bovenkant rug dus ook mee) en de dag erna train je rug(die ervoor al belast was) en de dag daarna train je armen en als je biceps traint kan het gebeuren(afhankenlijk van de oefeningen) dat je je rug ook gebruikt(en dit is dan ook weer waarschijnlijk) waardoor je je rug weinig rust gunt;)

Oja, en om aan het sticky te houden:

Ik train nu 4 jaar, waarvan de eerste 3 jaar voor peanuts. Vorig jaar goed begonnen en afgelopen tijden een cut schema gevolgd, waardoor ik flink wat vet ben kwijt geraakt.

Mijn prioriteit moet liggen bij mij borsten, maar vooral armen. Deze lopen flink achter op mijn benen en rug.

Ten slotte; al het beschikbaar apparatuur is aanwezig..

Ook weer gedaan :)

---------- Post toegevoegd Thu 15 Mar 2012 om 11:21 ----------

Heavy in de zin van..? Minder oefeningen? Of te weinig rust?

Alle apparatuur is aanwezig dus dat gebruik ik ook? Nee man veelste veel. Mss werkt het voor jou maar het lijkt me dikke overkill.

Terug
Naar boven