Fitness Seller

8 weken cut!!!

Dempster

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
87kg
Vetpercentage
18%
8 weken cut!!! van 18,5% naar 11,8%

Ik ben hier nieuw op het forum.

Ik ben altijd een baanwielrenner geweest(sprinter), en deed dus redelijk wat powerlifting om het vermogen op te krikken. Om vorig jaar goed in competitie mee te doen. Binnen en buitenland, heb ik de hele zomer veel hypertrofie getraind en veel aan mijn conditie gewerkt. Met krachttraining heb ik toen bijna al mijn pr's verbroken:

Clean: 1x110
bench: 1x105
deepsq:1x190
90-SQ: 1x240
DL: 1x220

Toen ik uit deze periode kwam was ik eigenlijk veel te zwaar en lomp om nog goed te kunnen sprinten. Krachtschema is omgegooid naar 50% explosiviteitstrainingen en veel pylometrie. En ik ben met de voedingsdeskundige gaan zitten om in 8 weken wedstrijd klaar te zijn. Ik begon dus op 18.5% op 84 kilo.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Na 8 weken op echt een flinke cut was ik 76 kilo en 11,8% dus klaar voor het wedstrijdseizoen:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hier was ik zelf natuurlijk heel content mee. Alleen vielen de wedstrijden tegen en bleek ik tegen overtraining aan te zitten. Na een goed voorjaar deed ik weer meer met de top, maar helaas stopte de sponsor ermee en ben ik genoodzaakt geweest om te stoppen.

Ik ben op dit moment student en heb eigenlijk alles flink laten verslonsen en heb tot 4 weken geleden al 3 maanden geen gewicht of fiets aangeraakt. Ik ben nu weer sinds 4 weken aan het trainen. Maar omdat ik geen tijd meer heb om 12 tot 14 keer in de week te trainen. Heb ik nu maar gekozen voor een 12 weken cut schema. Ik zit nu nog boven de 20% en zal over 12 weken weer een before-after pic laten zien.

Ik ben altijd heel dik geweest en heb door sport een heel ander leven gekregen. Ik ben ooit begonnen op 75 kilo +- 28% en ik ben 1,75m. Trainen helpt!

serieuze cut ingezet :)

12 tot 14 keer in de week te trainen?

hoe k*t gedaan, enkel dieet ?

• Topic Starter Topic Starter
Ik was in deze periode semi-prof baanwielrenner. Kreeg betaald om te trainen. Dat betekend 7 uur de wekker. Kracht of sprinttraining. en in de middag nog een fiets, stretch of core training. Je hebt verschillende weken, maar het variert van 15 tot 25 uur trainen. Deze 8 weken was vooral voor de basis dus ik deed naast krachttraining en sprinttraining. 4x in de week een duurtraining van 2 tot 3 uur. Ik ben uiteindelijk ook 2,5 kilo spier verloren.

Cut: Was vooral de voeding aanpassen. Cardio deed ik toch wel genoeg. Normaal zit je als wielrenner heel hoog in koolhydraten. Alleen deze periode hebben 60% KH gepakt en 30% eiwitten.

Terug
Naar boven