AndroidHealthClinic

90s hiphop vs hiphop nowadays

gewoonlekkel

Freaky Bodybuilder
Waardering
828
Lengte
1m82
Massa
117kg
Dacht dat iedereen het er wel mee eens was dat de meeste hiphop van tegenwoordig uitgekauwde troep is zonder enige content. Blijkbaar had ik het mis, want nu blijken er mensen te zijn die het totaal niet met me eens zijn.

Zelf ben ik altijd gecharmeerd geweest van grootmeesters als ice-t, krs-one, nwa, gangstarr etc. die de meest gruwelijke rhymes uit hun mouwen toverde. Rond de tijd van 2pac ging het imo mis en leek hiphop een uitgemolken koe te zijn met flut lyrics die de grootste randdebiel nog wel kon verzinnen(enkele uitzonderingen daar gelaten).

Hoe denken jullie daarover?

**** alle hiphop gangster rap crap.

true, geen grote hiphopfan, maar ik prefereer wel de nineties grootmeesters

Genoeg goede nummers tegenwoordig, niet janken

Oldschool rap is wel veel beter, als je goede moderne rap zoekt, zoek dan op underground rap.

Oldschool rap is wel veel beter, als je goede moderne rap zoekt, zoek dan op underground rap.

Ja, want commerciele muziek is per definitie slecht... :rolleyes:

In elke periode zijn er slechte en goed artiesten en goede en slechte nummers.

Dit soort topics eindigen toch altijd in een flamewar.
Dan is de ene helft die gepost wordt goede muziek van vroeger, en de andere helft de k*tste muziek van nu. Waarna er een discussie volgt die nergens over gaat.

Als je er nou een waardige discussie van wil maken laat dan meerdere 'kenners' goede nummers uit beide periodes posten ipv de zoveelste afkraaksessie. Ik ben absoluut geen kenner, maar ben zeer benieuwd of ik nog iets leuks tegenkom :)

http://www.youtube.com/watch?v=BWKLuwR_bFw

Komt genoeg goede shit uit maar je moet er een beetje naar zoeken, underground en indie tracks. Mainstream dingen die tegenwoordig worden uitgebracht gaan altijd over geld/gangsterverhaaltjes die niet waar zijn met een goede hook en meer niet...

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb ook nergens gezegd dat alles wat tegenwoordig uitkomt slecht is. Het meerendeel is echter gewoon sold out en heeft vaak geen enkele vorm van originaliteit laat staan een message in de lyrics. Overigens luister ik naar allerlei muziek.

Beste rap no doubt ever is Cypress Hill, rest is baggere commerciële troep.

Ik heb ook nergens gezegd dat alles wat tegenwoordig uitkomt slecht is. Het meerendeel is echter gewoon sold out en heeft vaak geen enkele vorm van originaliteit laat staan een message in de lyrics. Overigens luister ik naar allerlei muziek.

Begrijp ik wel hoor :) het ging me alleen om de richting die dit soort topics na de eerste pagina altijd opgaan. Zoals onderstaande.

Beste rap no doubt ever is Cypress Hill, rest is baggere commerciële troep.

Ik vind dat altijd zo kansloos... Artiest X is no doubt de beste ever en alle anderen zijn k*t. Dat gaat toch nergens over. Hoe kortzichtig ben je dan :o

In de jaren 90 was het ook al zo dat die hip hoppers samples steelden van funk en hiphoppers uit de 80's en 70's . Originaliteit is ver te zoeken.

overeenkomst: allebei bagger

Tsja, sommige rappere zijn nog wel goed. Maar iedereen heeft natuurlijk een andere smaak hè. Zelfde als dat vroeger iedereen naar die sukkelige tupak ging luisteren met z'n idiote thug-life gejank. Veel rappers hebben ook natuurlijk hun hoogte punten en dalen, Biggy was een ook niet altijd even goed en Emminen heeft minimaal 20x zoveel troep als goede muziek gemaakt terwijl die gast gewoon uitzonderlijk talent vol is.

Ja... Oud was wel origineel en tegen woordig hoor je bijna alleen geremixte tracks...

er is nog zat te vinden. door de radio en tv lijkt het vooral alsof 'slechte' hiphop domineert. aangezien dat hetgeen is wat het makkelijkst voor iedereen te horen is, zullen veel jonge jongetjes dat dus ook kopiëren. met als resultaat; heel veel kopies van kopies van kopies met niks inhoudelijks te melden.

als je voor jezelf verder gaat zoeken zal je genoeg tegen komen wat nog wel aan je maatstaven voldoet. maar omdat je daar meer werk voor moet leveren lijkt het dus allemaal doffe ellende. zelfs in nederland hebben we nog genoeg van hoge kwaliteit met inhoud; kernkoppen, escalatie team, duvel x nikes & dope d.o.d. om maar wat te noemen.

of gewoon harde boombap als;
http://www.youtube.com/watch?v=cFv4Ql1B1sc
http://www.youtube.com/watch?v=1RTeavlB9lU

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven