MuscleMeat

95 kg

saymih

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
95kg
Vetpercentage
28%
dag allemaal

36 jaar, 175m, 95 kg met spiermassa maar vetpercentage ligt rond de 22-25% en zou dit heel dringend moeten verlagen.

al 2.5 maanden bezig met gezond eten, alleen maar water, goede slaap, 3x keer in de week gaan zwemmen.

Nog tips om zo snel mogelijk vet te verliezen?

Je calorieën zoveel mogelijk uit eiwitten halen, Retatrutide om het te vergemakkelijken en te versnellen, goed blijven trainen.

Je calorieën zoveel mogelijk uit eiwitten halen, Retatrutide om het te vergemakkelijken en te versnellen, goed blijven trainen.
Ik vind het gemak waarmee hier een experimenteel geneesmiddel dat zich nog in de onderzoeksfase bevindt (en dus nog niet legaal verkrijgbaar is) wordt aanbevolen wel een beetje problematisch. Als ik alle anekdotes moet geloven gaat dit middel het afvallen zeker vergemakkelijken en versnellen, maar of het een verstandige keuze is ???

Laatst bewerkt:
Een dagelijks kcal tekort?

95 kg met 25-22% vet?
en 1 meter 76?
Lijkt mij heel stug.
De gemiddelde persoon van jouw lengte die niet te dik is weegt 65-75 kg. En een vet% tegen de 20.
Zelfs met 25% zou je een vetvrije massa van 71,3 kg hebben.
Dus tenzij je eruit ziet als Hugh Jackman, zal dit niet helemaal kloppen. Eerder richting de 35/40%

Ik bedoel dit overigens aardig :)

Ik ben zelf 1.76 met een vetvrije massa van 60.007 kg adhv DEXA.
Afgevallen van 102 naar 73.2 KG.

Heb je jouw voedingsschema?
Uiteindelijk is het allemaal kcal in en kcal uit en voldoende eiwit innemen, 150-170 g per dag.

Mijn tip is, koop een fitbit inspire 3 voor 70 euro, de calorieen die deze aangeeft haal je 10% vanaf en ga daar 700 calorien onder zitten met afgewogen eten.
Liefst nog hetzelfde eten elke dag, simplicity is key en de eu heeft iets van 20% marge op voedingswaardes op etiketten.
Naarmate je 5 kg afvalt nog 100 kcal omlaag gaan.

Maar voor een kg per week moet je toch gauw 1100 kcal onder je verbruik gaan zitten, minus die 10%.

Nog tips om zo snel mogelijk vet te verliezen?
Snel is imo niet goed. Het is een proces waar je wel even tijd voor moet nemen.

Begin maar eens met 10.000 stappen iedere dag en 2000kcal. Kijk iedere twee weken wat je weegt en aan de hand daarvan verhogen, verlagen of zo laten.

Ik vind het gemak waarmee hier een experimenteel geneesmiddel dat zich nog in de onderzoeksfase bevindt (en dus nog niet legaal verkrijgbaar is) wordt aanbevolen wel een beetje problematisch. Als ik alle anekdotes moet geloven gaat dit middel het afvallen zeker vergemakkelijken en versnellen, maar of het een verstandige keuze is ???
Ik ben het met je eens, het lijkt me goed om te vermelden dat Retatrutide zich pas in fase 3 bevindt. De lezers moeten dan zelf bepalen of ze het wel of niet willen gebruiken.

Gezond eten, alleen maar water, goede slaap hoeft niet te betekende dat je daardoor zou gaan afvallen.
Als jij nog steeds te veel gezond eet dan val je niet af.

Weeg alles wat je naar binnen werkt gemiddeld in een week. Bereken daarvan de Kcal en ga daar dan onderzitten.
Als jij nog steeds boven je onderhoud eet val je niet af of je nou gezond eet of niet.
En als je dan rustig afvalt (wat opzich beter is dan snel afvallen omdat de meeste dan vaak weer terug vallen in hun oude patroon en vaker zwaarder worden dan voordat ze begonnen met afvallen)
Als je ongeveer 0.5 a 1kg afvalt per week zit je op de goede weg.

Afvallen is niet moeilijk, het is meer het probleem dat mensen er geen f**k voor willen doen

Misschien heb je nog bruin vetweefsel: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bruin_vetweefsel

Maar gewoon rijst eten, gember na de maaltijd etc?
Vorig jaar deed ik enkele maanden 7000-10000 Kcal cardio per maand dan gaat het ook hard :)

Terug
Naar boven