Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Diep gaan is niet slecht voor je knieën, wel moet je zorgen ze in dezelfde richting bewegen als je tenen staan. Soms is de flexibiliteit niet diep genoeg om diep te gaan, dan kun je daaraan werken, je moet voorkomen dat je rug gaat bollen als je diep zit.hmm nog dieper met mijn squats? wow ik dacht al dat ik heel diep ging wat betreft gevoel dan... zal mijn best doen hier extra op te letten maar ga ik dan niet te diep want dat is ook slecht voor je knieën toch ?
hoe bedoel je dat ik ver naar voren ga met mijn rug ?
Goodmorning moet je maar eens opzoeken, een beweging waarbij je je benen niet beweegt maar enkel met je rug het gewicht tilt. Ik bedoel dus te zeggen dat je wellicht door je drang diep te gaan wat ver 'met je hoofd naar voren duikt' en daarmee een grotere belasting voor je rug creëert.hmm zal nog eens opzoeken wat een goodmorning ook al precies weer eens isdan begrijp ik waarschijnlijk wel wat je hiermee bedoeld
Iedere keer op de grond zetten, eventueel grip opnieuw doen is goed ja. Maar ook echt de bar loslaten en recht gaan staan lijkt mij overbodigik denk dus ook dat mijn rug iets te bol is bij de deadlift..
ik heb eens een keer gehoor dat het effectiever is om elke keer de stang lost te laten en weer opnieuw op te pakken.. aangezien je bij elke keer de halterstang weer oppakken je meer Rom hebt(range of motion).

Bij overhead press moet je ook een beetje achteruit leunen. Leun je te ver dan kun je eventueel gewicht eens verlagen en de juiste positie wat zoeken.bij overheadpress weet ik bijna zeker dat ik de neiging heb bij (voor mij) zwaar gewicht tever naar achter te leunen en daardoor mijn rug teveel belast. inplaast van de overheadpress ben ik dus van plan de behind the neck press te gaan doen. vorige training dat dus gedaan en ga kijken hoe dat bevalt.
thx voor je reactie,
groet,
Alexander
als dit zo is kun je dit natuurlijk blijven doen

Het is absoluut een waardige vervanger, en zeker een goed idee als je last van je rug krijgt met overhead press. Of als je daar bang voor bent. Goed bedacht alexanderj.Ik weet niet of een behind the neck press een gelijkwaardige vervanger isals dit zo is kun je dit natuurlijk blijven doen
![]()
Ook lijkt het een beetje (weet niet of echt zo is) dat je de barbell bij je tenen laat zakken en weer oppakt, probeer het midden van je voet eens dan lift je hem in een rechte beweging omhoog en niet eerst wat meer naar je toe
/correctmeifimwrong.