XXL Nutrition

_

• Topic Starter Topic Starter
[MESSAGE REMOVED]

Laatst bewerkt:
te diep is niet slecht voor je knieën.;)
Hoe dieper hoe beter dacht ik net:)

Verder zou ik eerst overschakelen naar 1x5 en dan naar madcow. Dat was voor mij toch beter.
De row zou ik met je rug horizontaal doen. Maar zo doe ik hem liever. Let trouwens bij de row op hoe je de bar van de grond haalt. Je rug was veel te bol op het filmpje volgens mij.

hmm nog dieper met mijn squats? wow ik dacht al dat ik heel diep ging wat betreft gevoel dan... zal mijn best doen hier extra op te letten maar ga ik dan niet te diep want dat is ook slecht voor je knieën toch ?
Diep gaan is niet slecht voor je knieën, wel moet je zorgen ze in dezelfde richting bewegen als je tenen staan. Soms is de flexibiliteit niet diep genoeg om diep te gaan, dan kun je daaraan werken, je moet voorkomen dat je rug gaat bollen als je diep zit.

hoe bedoel je dat ik ver naar voren ga met mijn rug ?
hmm zal nog eens opzoeken wat een goodmorning ook al precies weer eens is :P dan begrijp ik waarschijnlijk wel wat je hiermee bedoeld
Goodmorning moet je maar eens opzoeken, een beweging waarbij je je benen niet beweegt maar enkel met je rug het gewicht tilt. Ik bedoel dus te zeggen dat je wellicht door je drang diep te gaan wat ver 'met je hoofd naar voren duikt' en daarmee een grotere belasting voor je rug creëert.

[MESSAGE REMOVED]

Laatst bewerkt:
[MESSAGE REMOVED]

Laatst bewerkt:
Deze video is prive.

..

Laatst bewerkt:
[MESSAGE REMOVED]

Laatst bewerkt:
Je deadlift volgens mij met een iets te bolle rug. Goed je borst naar voren duwen. En waarom laat je de baar iedere keer los na een rep? Is niet nodig;)

Je behind the nek press ziet er volgens mij goed uit. Maar wil je weten of je overhead press goed is moet je deze wel eens filmen:)

[MESSAGE REMOVED]

Laatst bewerkt:
ik denk dus ook dat mijn rug iets te bol is bij de deadlift..
ik heb eens een keer gehoor dat het effectiever is om elke keer de stang lost te laten en weer opnieuw op te pakken.. aangezien je bij elke keer de halterstang weer oppakken je meer Rom hebt(range of motion).
Iedere keer op de grond zetten, eventueel grip opnieuw doen is goed ja. Maar ook echt de bar loslaten en recht gaan staan lijkt mij overbodig:)

bij overheadpress weet ik bijna zeker dat ik de neiging heb bij (voor mij) zwaar gewicht tever naar achter te leunen en daardoor mijn rug teveel belast. inplaast van de overheadpress ben ik dus van plan de behind the neck press te gaan doen. vorige training dat dus gedaan en ga kijken hoe dat bevalt.

thx voor je reactie,

groet,

Alexander
Bij overhead press moet je ook een beetje achteruit leunen. Leun je te ver dan kun je eventueel gewicht eens verlagen en de juiste positie wat zoeken.
Ik weet niet of een behind the neck press een gelijkwaardige vervanger is:) als dit zo is kun je dit natuurlijk blijven doen:)

Dat wat hij met deadlifts doet, doe ik ook.. Het resetten vind ik sowieso fijn maar om een of andere reden moet ik elke keer even opstaan, kwam er niet van af hehe. Zal geen kwaad kunnen lijkt me :P

Ik weet niet of een behind the neck press een gelijkwaardige vervanger is:) als dit zo is kun je dit natuurlijk blijven doen:)
Het is absoluut een waardige vervanger, en zeker een goed idee als je last van je rug krijgt met overhead press. Of als je daar bang voor bent. Goed bedacht alexanderj.

Ik vind ze zelf ook gewoon veel beter uit te voeren omdat je niet heen en weer hoeft te gaan met je balans omdat je hoofd eigenlijk in de weg zit. Alleen het gewicht terug op je schouders plaatsen is wat risky maar dat is een kwestie van wennen/oefenen.

[MESSAGE REMOVED]

Laatst bewerkt:
Haha precies. Front push press is bij mij helemaal een ramp, dan knal ik de bar altijd tegen m'n kin hehe. Gewone press gaat wel goed maar wat een gedoe. De balans trainen zal vast ook wel toegevoegde waarde hebben hoor, maar behind-the-neck gaat bij mij nu ook heel lekker dus waarom niet.

Over deadlift wil ik in principe niet veel zeggen want ik doe ze zelf bijna nooit maar ok. Ik zou hetzelfde over je rug opmerken, en dat je het gewicht niet echt langs je been lijkt te halen. Dat kan denk ik ook wel goed met elkaar te maken hebben.

En het zag er erg licht uit voor je. Dus je rug wat beter aanspannen, daarmee de bar iets meer naar achteren trekken, en zwaarder gaan?

Laatst bewerkt:
ik heb hetzelfde probleem gehad en ik had last van me onderrug met alles wat ik deed! ik heb rust genomen en daarna nooit meer 5x5 gedaan...

[MESSAGE REMOVED]

Laatst bewerkt:
Nouja het ligt er niet alleen aan wat je fijn vind maar ook waar je het hardst op groeit.. Ik heb de 5x5 compund in het begin gedaan met minder resultaat dan het spilschema dat ik daarop volgde..

Voor de rest ziet je deadlift er aardig uit, borst wat meer naar voren drukken zodat je rug nog iets minder bol staat en het is goed :) Ook lijkt het een beetje (weet niet of echt zo is) dat je de barbell bij je tenen laat zakken en weer oppakt, probeer het midden van je voet eens dan lift je hem in een rechte beweging omhoog en niet eerst wat meer naar je toe :) /correctmeifimwrong.

Wat mij veel geholpen heeft methode techniek, is de video instructies van Rippetoe. Enkel de rows niet, maar genoeg te vinden op yotube. Ik doe overigens Pendlay's, wat volgens mij ook de bedoeling is in het programma.
Waar heb jij je huidige techniek van geleerd.

Film eens een zwaardere DL. Lijkt me ook dat je onderrug iets te bol houdt.

Terug
Naar boven