MuscleMeat

Aan alle fanatieke bodybuilders in België...

Wat de meesten zeggen: een maand is kort. Zeker voor een eetstoornis.

Het advies wat de meesten zeggen 'je moet gewoon meer eten' is niet al te makkelijk, maar wel noodzakelijk om ooit van je leven spiermassa aan te zetten.
Belangrijkste is om duidelijkheid te hebben waarom je de controle graag wilt hebben - waarom eet je zo weinig? Als je dat voor jezelf niet duidelijk hebt dan kan niemand ter wereld je kunnen dwingen (jouw bewust- of onderbewustzijn) om meer te eten - en dan kun je spiermassa trainen ook wel vergeten. Dan heeft je hele plan van een maand geen enkele kans van slagen.

Je bent niet de eerste met een eetstoornis die ik ken.
Ben je al opgenomen geweest?

Ja ik ben al opgenomen geweest en ik heb ook al vele andere dingen geprobeerd...
Nu denk ik echt dat het zeer goed zou zijn om gewoon te zien hoe een bodybuilder leeft en eet.
Op een maand tijd kan ik dat toch wel voor een groot stuk leren dan denk ik..
Maar ik heb gewoon iemand nodig die echt weet waar hij mee bezig is en die ik kan vertrouwen, snap je?

Alvast bedankt voor de reacties...

(aan alle anderen die er een lachertje van maken: hou alsjeblieft je commentaar voor jezelf... Dankje...)

P.S. Ik woon ergens in Oost-Vlaanderen

Ik vermeld in m'n log (zoals zovelen) wat ik eet - wanneer - en wat ik train. Is het een idee om dit een tijdje te volgen en proberen zelf toe te passen?

Beste Maarten

Ik zit zelf ook met een slokdarm probleem...ik heb 4 maanden getraind met een 'niet zo in orde' voedingsschema, omdat het erg moeilijk was om meer te eten.

mijn advies is: begin er niet aan, als je niet genoeg kan eten. de eerste maanden lukt het, maar daarna ga je echt niet meer genoeg vooruitgang kunnen boeken. je moet ofwel een oplossing zoeken zodat je KEIHARD kan eten, en daarmee bedoel ik echt keihard, minstens 3500 kcal, later ook meer...

als dat niet lukt, zou ik een andere sport zoeken, hoe hard het ook aankomt, het spijt me

Misschien kan je een log beginnen Maarten?
Houd daarin bij wat je eet en op welke momenten dan krijg je vanzelf advies/commentaar/goed bedoelde kritiek waar je mee verder kunt.

Ik weet niet of je nu al traint maar wellicht kan je ook dat in je log vermelden zodat zoveel mogelijk info over je eet en trainpatroon zichtbaar wordt.

Misschien kan je een log beginnen Maarten?
Houd daarin bij wat je eet en op welke momenten dan krijg je vanzelf advies/commentaar/goed bedoelde kritiek waar je mee verder kunt.

Ik weet niet of je nu al traint maar wellicht kan je ook dat in je log vermelden zodat zoveel mogelijk info over je eet en trainpatroon zichtbaar wordt.

Misschien is dat nog niet zo een slecht idee...
Ik zal het een proberen... :)
Bedankt voor de tip :)

Ja ik ben al opgenomen geweest en ik heb ook al vele andere dingen geprobeerd...
Nu denk ik echt dat het zeer goed zou zijn om gewoon te zien hoe een bodybuilder leeft en eet.
Op een maand tijd kan ik dat toch wel voor een groot stuk leren dan denk ik..
Maar ik heb gewoon iemand nodig die echt weet waar hij mee bezig is en die ik kan vertrouwen, snap je?

Alvast bedankt voor de reacties...

(aan alle anderen die er een lachertje van maken: hou alsjeblieft je commentaar voor jezelf... Dankje...)

P.S. Ik woon ergens in Oost-Vlaanderen
Misschien een idee om gewoon een trainings+voedingsschema op te stellen en het te laten beoordelen door de mensen hier.

Als je wil weten hoe bodybuilders leven kun je gewoon is een paar dvd's van bekende bodybuilders gaan kijken.

Een gemotiveerde leerling dat ALLES doet dat je hem vraagt :roflol:

verkapt "i wanne be abused topic"

Beetje een enge OP.. maargoed :S

Ik zou zeggen ik wil het wel eens proberen maar ik heb men handen al vol aan mezelf.
Probeer maar eens 24u/dag met mij te leven :(

---------- Toegevoegd om 14:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:56 ----------

Ik woon in gent, vanwaar ben jij en welke gym ga je?

Ik zou zeggen ik wil het wel eens proberen maar ik heb men handen al vol aan mezelf.
Probeer maar eens 24u/dag met mij te leven :(

---------- Toegevoegd om 14:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:56 ----------

Ik woon in gent, vanwaar ben jij en welke gym ga je?

Ik woon in de buurt van Gent...

Bodybuilders zijn geen huisdieren kerel, waar denk je hem trouwens te leggen, op een matrasje naast je bed tusen je knuffels?
Ik heb een beter idee, voor een mooi prijsje kan je hier logeren en leer ik je het reilen en zeilen van een echte krachtpatser, en dit voor en zacht prijsje tijdens de zomermaanden. PM me maar. houden we desnoods een logje bij op DBB.

Mja en als je nog niet de moed hebt om te beginnen, dan kan je het volhouden wel helemaal vergeten. Beginnen kan haast iedereen, volhouden is meestal wat anders.

sterker nog beginnen doe je vandaag als je ècht wilt. volhouden is waar je moed voor nodig hebt. (als je hoge doelen stelt)

Ik woon in de buurt van Gent...

Je moet je ook zoveel niet voorstellen hoor bij de levensstijl van "de bodybuilder": overdag studeert/werkt hij. Hij eet gewoon veel (zo'n 6 tot 8 maaltijden, rijk aan eiwitten en koolhydraten). En misschien dat het gemiddelde DBB-lid iets meer masturbeert dan de gewone mens. :D

Heey, ik had anders nog een vraagje: Is er niemand geïnteresseerd om nu maandag eens samen met mij te gaan trainen in een gym in gent?
Maakt niet uit welke :)
Maar liefst niet teveel aan de 'buitenkant' of in de buurt van Gent-Brugge... :)

Terug
Naar boven