MuscleMeat

Aankomen en Vet percentage dalen.

EddyBB

Cool Novice
Waardering
15
Dit ben ik, Eduard ik train nu ong. 4-5 maanden, en vind het echt verslavend.
ik heb het altijd een beetje jammer gevonden dat ik een bouw heb waarbij ik heel snel in vet aan kom , maar ook heeel snel in spieren( zegt men trainer.)

Dus ik ben begonnen met trainen, eerst leren stabaliseren, dan je bench prss olympic stang op iemand laten vallen, standaart ritueel.

ik zie er op dit moment zo uit:

dms1mu.jpg

28au59e.jpg

4py2co.jpg

tja eigenlijk een beetje beschamend, maar ik heb me daar een beetje overheen gezet, je kan wel in een hoekje gaan schamen, maar je kan het ook aanpakken en gaat BBen.

dus eigenlijk het moraal van het verhaal is, ik ben net begonnen, en wil graag aankomen in spieren en 10% vet minimaal naar beneden.

ik ben net 15 geworden.
ik bench nu 80kg en wil graag 5x5 billstar gaan volgen.

wat denken jullie, als jullie in mijn schoenen zoude staan, hoe pak je het aan?

Eduard

Je kan je vetpercentage niet laten dalen en tegelijkertijd je spieren laten groeien

Kies een van de twee en ga hier 100% voor. Als je eerst spiermassa bij komt zal het cutten daarna wat makkelijk gaan maar loop je wel nog een tijdje rond met een hoger vetpercentage.

• Topic Starter Topic Starter
dankjewel voor je reactie, sava wat denk jij dat het beste is, het begint nu winter te worden, zou ik voor spiermassa gaan of voor vet dalen.
het makkelijkste is massa voor mij, maar ik weet het echt niet, ik denk dat als ik wat meer spier massa krijg, de spieren ook beter zichtbaar zijn ondanks me vet precentage wat nu op 20% ligt.

Eduard

iets boven je onderhoud gaan eten met "schoon" voedsel. En volgend jaar voor de zomer een goede cut inlassen.

kzou gaan cutten, 30min cardio na training, beetje minder onder je onderhoud eten, miss nog beetje HIIT

hoppakee

kzou sowieso nooit gaan (clean) bulken boven de 12% BF...eerst maar s cutten, kan je tegelijk inlezen over de bulk/trainings/voedingsprincipes :D

kzou sowieso nooit gaan (clean) bulken boven de 12% BF...eerst maar s cutten, kan je tegelijk inlezen over de bulk/trainings/voedingsprincipes :D

Tuurlijk wel man. Wat heb je nou om te cutten op 12% als je weet dat je niks gaat overhouden. Liever nog een jaartje erbij lopen met een hoger vetpercentage. In een jaar kan je best flink wat massa opbouwen.

En dramatisch ziet zn vetpercentage er niet uit. imo

@MacB
ja ik zou gaan cutten, maar ik ben dan skinny denk ik? ik denk dat ik beter tot februarie 5-10kg massa kan pakken ( wat volgens mijn trainer geen probleem is met mijn bouw, via een 5x5 billstar or rippetoe schema ? )

ik ben aan het twijfelen.
ik denk als ik heel hard ga bulken ( cleanbulken ) dat ik spier massa makkelijk aankom.
maar als ik nou ga cutten dan heb ik mischien in december 10% vet, en dan moet ik gaan bulken en weer gaan cutten?

What shall i do.

Eduard

Weeg af wat jij belangrijk vind.

Massa of droog staan.

bijde :D, maar dat kan natuurlijk niet, sava als jij in mijn plaats stond wat zou jij doen?
bedankt voor jullie hulp, ik waardeer het enorm.

jij moet wel heeeeel wat kg's cutten voordat je er skinny uitziet hoor :P

tja, ik zit zelf wel lekkerder in me-vel, maar 'groot' worden vind ik zelf makkelijker en heerlijker, en je spieren hebben een geheugen, dus als ik nu ga bulken, en in de zomer cutten en dan nog even door trainen heb ik het zo weer.

Sava echt heel erg bedankt, ik denk dat ik massa ga pakken met billstar, en dan ga dalen in vet% in februarie.

mijn doel is : 80 kg / 10-15%

Iemand nog andere tips? van harte welkom, ik open binnekort een logje!

Eduard ( 15jr, 1.72 , 75kg. )

MacB: hahah ja klopt, maar ik bedoel skinny niet als skinny maar als, skinny without muscles.

dus ik denk dat ik toch maar ga bulken.
ik ga binnekort een logje maken!, vannaf maandag !, wish me luck :D

Eduard

Succes.. als je vind dat je te vet word ook al eet je erg schoon kan je altijd nog beslissen te stoppen en te gaan cutten.

pas op met bulken he...misschien valt je vetgain in het begin niet op, maar voordat je het weet zit je 10% hoger in BF.

tja, ik zit zelf wel lekkerder in me-vel, maar 'groot' worden vind ik zelf makkelijker en heerlijker, en je spieren hebben een geheugen, dus als ik nu ga bulken, en in de zomer cutten en dan nog even door trainen heb ik het zo weer.

Sava echt heel erg bedankt, ik denk dat ik massa ga pakken met billstar, en dan ga dalen in vet% in februarie.

mijn doel is : 80 kg / 10-15%

Iemand nog andere tips? van harte welkom, ik open binnekort een logje!

Eduard ( 15jr, 1.72 , 75kg. )
Ik zou toch maar wat naar beneden gaan in vet % als ik jij was, je bent ongeveer even lang als mij en iets zwaarder dan ik was toen ik stopte met bulken. :o

tja, moeilijk vind ik het maar:P, het is moeilijk te bepalen wat ik nou ga doen, als ik nou zou gaan bulken maar dan cleanbulken, en voorzichtig kijk wat er gebeurt, wel er voor gaan maar me vet percentage in de gaten hou, heel erg gaan groeien, en dan super streng gaan cutten, wat denken jullie daar van?

Eduard

waarom ga je niet "licht" cutten, 500kcal onder verbruik ofzo. Als je net begint kan je meestal ook nog wel wat spiermassa bouwen.

Kan allebei man. Persoonlijke keuze die niemand hier voor jou kan maken :)

Terug
Naar boven