XXL Nutrition

Aankomen en Vet percentage dalen.

• Topic Starter Topic Starter
klopt, wat zou het gunstigste zijn, massa of vet, ongeacht waar ik me prettiger bij zou voelen?

Eduard

minder vet is natuurlijk beter, volgens mij ben je sowieso al "te dik"volgens de richtlijnen van het voedingscentrum :P

Hoe bedoel je gunstiger? Als je meer spiermassa hebt zal het cutten straks makkelijk gaan door je verhoogde rustverbranding (meer spiermassa = hogere rustverbranding)

Wel moet je dan natuurlijk meer vet wegwerken.

Hoe bedoel je gunstiger? Als je meer spiermassa hebt zal het cutten straks makkelijk gaan door je verhoogde rustverbranding (meer spiermassa = hogere rustverbranding)

die theorie werkt een beetje dubbelzijdig he...

als je meer massa hebt is cutten makkelijker door een hoger verbruik.

MAAR

als je minder vet hebt hoef je minder lang te cutten omdat je minder vet kwijt moet.

conclusie: veel zal eht elkaar niet ontlopen.

en aangezien ik zelf het liefst met een zo laag vet% als mogelijk loop (simpel gezegd) zou ik voor optie 2 kiezen.

Dat zeg ik daar toch ook gekkerd.

Alleen maakt mij het vetpercentage minder uit en zou ik bulken tot ik genoeg massa had.. (K)

tja ik denk dat ik toch maar ga cutten, naar de 12%, hoelang zou ik daar ongeveer over doen?

Eduard

10 weken maar :O, dat is weinig, tja ik heb een beetje moeite om precies uit te rekenen wat men behoefte is ( ja zelfs met de stickies ) zou het ongeveer op 2100 liggen ofzo? ik denk dat ik iedere dag wel ga trainen dus mischien 2500 op een dag en dan 500 kl naar beneden 2000 op een dag? TONIJN I LOVE TONIJN/KIPFILET! :D

die theorie werkt een beetje dubbelzijdig he...

als je meer massa hebt is cutten makkelijker door een hoger verbruik.

MAAR

als je minder vet hebt hoef je minder lang te cutten omdat je minder vet kwijt moet.

conclusie: veel zal eht elkaar niet ontlopen.

en aangezien ik zelf het liefst met een zo laag vet% als mogelijk loop (simpel gezegd) zou ik voor optie 2 kiezen.

true, als je nu al rond de 20% zit? en gaat bulken en op 25% komt is het best wel een slopende cut als je naar 10-12% wil. Ik zou gaan cutten, niet extreem, en dan heel schoon bulken. Waarom? omdat je toch net begonnen bent, dus zóveel spiermassa zal je niet verliezen, gewoon zware compounds blijven doen en genoeg cardio erbij.

Maargoed, denk er eerst maar is goed over na want dat je twijfelt is niet bevordelijk om een uitgebalanceerd dieet te gaan volgen voor de komende maanden als je er niet helemaal achter staat.

Ik heb een plan :

billstar 5x5 ' schoon bulken ' met 400-500 kcal onder me behoefte wish me luck !

en wat cardio he :P

tuurlijk haha ik ben nu een dagboek aan het maken ! :)

ik ben nu aan het twijfelen, zal ik rippetoe doen, of billstar 5x5??
en zeg a.u.b. waarom die of die :)!

Terug
Naar boven