XXL Nutrition

aankomen met juiste voeding.

SneakerStyle

Novice
Waardering
0
Goedenavond,

Ik sport sinds december '07 en heb een goed sportschema gekregen van mijn sportschool. Ik merk dat mijn lichaam goed reageert op de krachttraingen en heb alweer wat fijne striemen. Na een test kwam het resulaat eruit dat mijn vet percentage goed was. En mijn gewicht ook. (75kg &1 meter 80) Alleen het lijkt mij dat als je iets wilt omzetten heb je wel een beetje vet nodig. Ik moet aankomen dus. Ik vreet me rot aan magere kwark, fruit, groente & brood. Ik hou niet van shakes en allerlei pillen. Ik wil het graag zo natuurlijk mogelijk houden. Iemand die mij op de goede weg kan helpen?:o

misschien even goed bulken met iets minder 'gezonde' voeding , inplaats van magere kwark gewone kwark nemen. post anders eens wat je eet op een dag.

• Topic Starter Topic Starter
misschien even goed bulken met iets minder 'gezonde' voeding , inplaats van magere kwark gewone kwark nemen. post anders eens wat je eet op een dag.

ik eet chips & chocolade..maar vrijwel altijd gezond

smorgens - musli
smidags - vaak niets (tussendoortjes, fruit &groente (wortels etc))
savond -aardappelen, stokbrood..wel heel erg afwisselend..niet een vast patroon.

Dit is allemaal nieuw voor mij, vroeger was ik dik, laatste 2 jaar ontzettend afgevallen.

ik eet chips & chocolade..maar vrijwel altijd gezond

smorgens - musli
smidags - vaak niets (tussendoortjes, fruit &groente (wortels etc))
savond -aardappelen, stokbrood..wel heel erg afwisselend..niet een vast patroon.

Dit is allemaal nieuw voor mij, vroeger was ik dik, laatste 2 jaar ontzettend afgevallen.

Kan allemaal niet man .
Begin vooreerst minstens 2 liter melk per dag te drinken .
Je moet ook je aantal maaltijden op een dag vermeerderen . Optimaal zou een maaltijd of 6 a 8 zijn .
Begin 's morgens met een stukje fruit en een hoop KH . Die haal je uit haver , brinta of brood .
2 uurtjes later eet je weer wat . Bv . 2 sneedjes brood en een stukje fruit .
's middags moet je goed eten wederom een hoop KH maar nu komt het eropaan van ook eiwitten binnen te krijgen . Die kan je vinden in vis , vlees , eieren en melkproducten .
2uur later weer wat eten . 2 sneden brood met een plak kaas en / of kalkoen/kipfilet
Avondeten : een berg groenten , een hoop aardappels of rijst of pasta of een ander tarweproduct met een dik stuk vlees of vis .
Voor het slapengaan nog eens 500 g kwark .

Kan allemaal niet man .
Begin vooreerst minstens 2 liter melk per dag te drinken .
Je moet ook je aantal maaltijden op een dag vermeerderen . Optimaal zou een maaltijd of 6 a 8 zijn .
Begin 's morgens met een stukje fruit en een hoop KH . Die haal je uit haver , brinta of brood .
2 uurtjes later eet je weer wat . Bv . 2 sneedjes brood en een stukje fruit .
's middags moet je goed eten wederom een hoop KH maar nu komt het eropaan van ook eiwitten binnen te krijgen . Die kan je vinden in vis , vlees , eieren en melkproducten .
2uur later weer wat eten . 2 sneden brood met een plak kaas en / of kalkoen/kipfilet
Avondeten : een berg groenten , een hoop aardappels of rijst of pasta of een ander tarweproduct met een dik stuk vlees of vis .
Voor het slapengaan nog eens 500 g kwark .

waarom komt het erop aan dat je s'middags eiwitten eet? de belangrijkste zijn net voor het slapen en net wanneer je wakker bent.

waarom komt het erop aan dat je s'middags eiwitten eet? de belangrijkste zijn net voor het slapen en net wanneer je wakker bent.
's morgens vooral veel KH en naarmate de dag vordert meer en meer eiwit dacht ik . Ik ben maar een noob qua voedingsschemas . Getuige zijn diegenen die mn befaamde 'koken met Phenochef'-topic lezen .

's morgens vooral veel KH en naarmate de dag vordert meer en meer eiwit dacht ik . Ik ben maar een noob qua voedingsschemas . Getuige zijn diegenen die mn befaamde 'koken met Phenochef'-topic lezen .

hehe , toch logisch voor het slapen trage eiwitten en s'morgens snelle eiwitten zodat je lichaam direct eiwitten heeft bij het opstaan.:p

je hebt gewoon de hele dag eiwitten nodig, niet alleen smorgens of savonds...

je hebt gewoon de hele dag eiwitten nodig, niet alleen smorgens of savonds...

inderdaad , ik zeg ook niet dat je ze alleen maar smorgen of savodns nodig hebt, maar net voor het slapen moet je zoveel mogelijk trage eiwitten eten en s'morgens zoveel mogelijk snelle. als je minimum spierverlies wilt hebben tenminste

..

sorry misschien domme vraag maar wat is t verschil tussen trage en snelle eiwitten?ben ook beginneling in dit allemaal dus groeten

Snelle of trage eiwitten hebben te maken met de grote van de ketens waarmee ze aan elkaar vast zitten. Hoe korter de keten hoe makkelijker hij word opgenomen in je bloed. Omdat je s'nachts 8 uur lang niets eet, wil je langzame eiwitten hebben (casiene eiwit, (melk, eireren, kwark etc.) zodat je naarmate de nacht vordert, steeds een beetje eiwitten opneemt. s'ochtends of na een training neem je snelle eiwitten (wei eiwit (alleen in shake vorm) dit om direct herstel te brengen. ik zou je echt aanraden om een wei eiwit shake te kopen.

Het gaat opzich niet zozeer wanneer je de eiwitten binnenkrijgt maar het gaat erom dat je genoeg eiwitten binnen krijgt.
Het beste is inderdaad om ze zoveel mogelijk gelijk over de maaltijden te verdelen, waarbij je wat meer eiwitten bij het avondeten en lunch kunt nemen.
Gezonde vetten zijn ook belangrijk uit, halvarine, noten, advocado's, olijfolie om je vlees/vis in te bakken ect.
Hoeveel vet je nodig hebt op een dag hangt van je calorie inname af, maar reken op zo'n 20% van je dagelijkste behoefte, 30% aan eiwit en 50% aan KH.
Als je niet per se een shake wilt gebruiken, qua kosten of andere redenen kan je sochtends ook gewoon een kom havermout met halfvolle melk nemen, met 2 volkorenbroodjes en kipfilet/kalkoenfilet/rookvlees/rosbief/fricadeau/gekookt eitje erop, je kan ook een omelet maken van 4 ei-witten en 1 heel ei, zo krijg je voldoende eiwitten en gezonde vetten binnen.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Dus maak een nieuw voedingsschemawaarin je 6-8 maaltijden verwerkt met ongeveer de verhouding 50% KH, 30% eiwit en 20% vet. Bereken je ruststofwisseling en tel daar je arbeidstoeslag en sporttoeslag bij en bij die uitkomst kan je dan 200-300 calorien bijtellen om clean aan te komen, in iedergeval dat is wat mij altijd verteld wordt.

Succes:thumbup::thumb:
Gewoon de hele dag eten:meal:

Terug
Naar boven