XXL Nutrition

Aankomen

Serqie

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
60kg
Hallo,

Ik ben 17 jaar, rond de 1m70 en weeg momenteel 54 kilo,
ik ben van plan om eerst aantekomen, mij werd aangeraden door een vriend van mij mutant mass weight gainer te gebruiken, nu ben ik van plan het morgen te gaan bestellen, me voeding is 3 x niks, maar ik ben nu ook van plan meer als een beest te gaan eten :), verder had ik vragen wanneer ik de weight gainer zou moeten innemen in de ochtend/avond? ik ontbijt niet erg veel misschien dat het in de ochtend zou helpen, ik koop een pot van 2,2 kg, hoe lang zal dit dan ong meegaan? ik wil sowieso eerst aankomen en daarna fitnessen, want zoals mijn lichaam der nu uit ziet ;x kan echt niet.

Wacht nog even met die weight gainer te bestellen en lees de stickies enkele keren door.
Meer eten zonder krachttraining/sport resulteert alleen maar in meer vet.

gewoon naar de sportschool gaan maakt niet uit hoe je er uit ziet of hoe groot je ben in het begin.
en ik had eerst maar beter gaan eten voordat je aan de weight gainer gaat.

lees eerst wat sticky's

eerst goed eten dan pas sups

suc6

• Topic Starter Topic Starter
maar ik neem aan dat als ik veel eet + de weight gainer gebruik, ik een stuk sneller aankom dan zonder, en met dat vet aankomen boeit me niet echt, want ik heb nauwelijks vet, en anders train ik et sowieso er wel af? en met eten, vooral in de ochtend tot de middag heb ik geen trek in eten, het gaat gewoonweg niet door me bek misschien dat julie hier over wat tips kunnen geven?

Ja, raadpleeg de stickies staan boordevol informatie

1. De ectomorf

De ectomorf is meestal zeer mager en frêle, met dunne armen en benen en een zeer kleine borstkas. Dit type heeft het zeer moeilijk om spiermassa op te bouwen, maar komt ook amper vetmassa aan.

Indien je tot deze categorie behoort en je wil gewicht/spiermassa bijkomen, moet je eerst en vooral…meer calorieën eten. En daarmee bedoel ik niet grotere porties tijdens de maaltijden, maar wel door meer kleinere maaltijden te eten: 6 per dag. Natuurlijk eet je niet de hele dag door frieten en hamburgers, maar kies je voor gezonde voeding: groenten en fruit, noten en zaden, mager vlees, magere zuivel, volkorenproducten, vis, enz…

Op gebied van sporten en trainen moet je oppassen, want je lichaam verbrandt sneller calorieën dan een brandende hooischuur. Als je doel is om meer spiermassa op te bouwen (je wil toch geen vetlaagje he moet je al je energie spenderen aan krachttraining, met een lager aantal herhalingen en zwaardere gewichten. Waarschijnlijk heb je meer rust nodig tussen 2 trainingen.

Wil dit zeggen dat je geen cardio hoeft te doen? Wel, als je doel spiermassa opbouwen is, niet. Want alle energie die je aan cardio spendeert, heeft je lichaam nodig om spiermassa op te bouwen.

Aub man ;)
ipv direct op een gainer gaan volg die regels hier boven succes

Laatst bewerkt:
Ik ben 1m69 en woog er vorig jaar 58, ongeveer beetje zelfde situatie als jij...

Op een maand tijd ben ik 8kg bijgekomen:
1) dat is natuurlijk geen spiermassa
2) daar is na enkele maanden alweer 5kilo afgegaan omdat je "je dood vreten" toch niet volhoudt in het begin...

Wat ik kan aanraden is: gewoon meer gaan eten zoals ik gedaan heb, en als je zegt je krijgt het niet door je keelgat, ik had dat ook, maar mijn motivatie was zeer sterk dus ik stampte het er gewoon door, tot ik ging kokhalzen... Een tip is melk bij je brood... Je bijt en neemt een slok melk erbij en het wordt meteen een papje :P dat gaat veel makkelijker binnen!

Toen ik op 64kg zat ben ik mutant mass beginnen drinken, heb zo'n 2 of 3 kleine zakken versleten, ik bleef wel veel eten!!, ik dronk er 's morgens een toen ik opstond, en direct na de training..
Na paar weken zat ik dan op 68kg, gestopt met die bucht van een mutant mass, en ondertussen zit ik zelfs op 72,5 en let ik nu ook meer op mijn voeding dat ik echt wel goeie dingen eet... (snacks tussendoor zijn geen suikerbommen meer maar fruit of noten of rijstkoeken, 's avonds eet ik altijd nog 80-100gr havermout na het gewone avondeten (waar je ook serieus van bijkomt), en dan natuurlijk voor het slapen geen cornflakes maar 500gr magere kwark (begonnen met 200gr en zo op enkele weken opgebouwd tot 500gr - ze verschillen allemaal in smaak dus zoek er ene die je binenkrijgt))

Ik zou zeggen succes, en onthou goed dat supplementen geen wondermiddel zijn. Enige dat ik nu neem is Whey na de training omdat het goed is voor je spierherstel, dat is z'n geld zeker waard.

Het gewoon rustig opbouwen, en als je het serieus meent met powertraining/bodybuilding komt dit zeker allemaal goed..

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik ben 1m69 en woog er vorig jaar 58, ongeveer beetje zelfde situatie als jij...

Op een maand tijd ben ik 8kg bijgekomen:
1) dat is natuurlijk geen spiermassa
2) daar is na enkele maanden alweer 5kilo afgegaan omdat je "je dood vreten" toch niet volhoudt in het begin...

Wat ik kan aanraden is: gewoon meer gaan eten zoals ik gedaan heb, en als je zegt je krijgt het niet door je keelgat, ik had dat ook, maar mijn motivatie was zeer sterk dus ik stampte het er gewoon door, tot ik ging kokhalzen... Een tip is melk bij je brood... Je bijt en neemt een slok melk erbij en het wordt meteen een papje :P dat gaat veel makkelijker binnen!

Toen ik op 64kg zat ben ik mutant mass beginnen drinken, heb zo'n 2 of 3 kleine zakken versleten, ik bleef wel veel eten!!, ik dronk er 's morgens een toen ik opstond, en direct na de training..
Na paar weken zat ik dan op 68kg, gestopt met die bucht van een mutant mass, en ondertussen zit ik zelfs op 72,5 en let ik nu ook meer op mijn voeding dat ik echt wel goeie dingen eet... (snacks tussendoor zijn geen suikerbommen meer maar fruit of noten of rijstkoeken, 's avonds eet ik altijd nog 80-100gr havermout na het gewone avondeten (waar je ook serieus van bijkomt), en dan natuurlijk voor het slapen geen cornflakes maar 500gr magere kwark (begonnen met 200gr en zo op enkele weken opgebouwd tot 500gr - ze verschillen allemaal in smaak dus zoek er ene die je binenkrijgt))

Ik zou zeggen succes, en onthou goed dat supplementen geen wondermiddel zijn. Enige dat ik nu neem is Whey na de training omdat het goed is voor je spierherstel, dat is z'n geld zeker waard.

Het gewoon rustig opbouwen, en als je het serieus meent met powertraining/bodybuilding komt dit zeker allemaal goed..

bedankt voor je reactie, aan dit soort reacties heb ik nog wat.
ja ik ben ookal begonnen met veel en veel meer te eten, zoals je zegt ik krijg het moeilijk door me strot vooral in de ochtend, soms moet ik kokhalzen enshit, mja gewoon binnenhouden haha

Je wilt echt niet veel vet aan gaan zetten. Je zal een dikke buik krijgen e.d. Jouw spieren zijn gewoon erg onderontwikkeld door te weinig voedsel. Ga meer eten en daarbij trainen anders zal het er niet uitzien. Die weightgainer is onzin. Met 3000 kcal ga jij al snel groeien in spiermassa.

Je lichaam heeft al die jaren niet fatsoenlijk wat spieren op kunnen bouwen waarom jij nu zo mager bent. Als je opeens snel wilt aankomen zal dat nog weinig spiermassa zijn omdat dat gewoon tijd nodig heeft. Na een jaar flink trainen en eten zou je met gemak 15 kg aan kunnen zetten met mischien 10 kg spiermassa. Als jij nu alleen maar gaat eten en niet trainen zal het hoogstwaarschijnlijk nog geen 5 kg zijn. En je zal een buikje hebben.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven