AndroidHealthClinic

Aankoop nieuwe laptop (+/- 800euro)

• Topic Starter Topic Starter
Hmm twijfel verschrikkelijk.. Heb ook nog géén idee wat die nieuwe gta nodig zal hebben om beetjé vlot te draaien.
Miss dat ik best nog even wacht.

Bij die Toshiba staat bij hdd SATA, geen SATA3. Kan zijn dat het een vergissing is, maar zou dit wel ff navragen. Maat van me heeft zo laatst een nieuw model Asus gekocht die geen SATA3 ondersteund, ben je mooi mee genaaid.
Verder prima ding. Specs zijn hetzelfde als die van mij.

Sata 2 (of zelfs 1) is genoeg voor een normale mechanische hdd. Alleen bij ssd's is er verschil.

Voor algemene data opslag? Hdds. Ssd is misschien aan het opkomen maar het is nogsteeds veel te duur voor veel mensen, "veel" mensrn hebben er misschien een voor hun OS, maar dat vind ik persoonlijk maar overbodig. Of oudere mensen die er een aangesmeerd word zoals me vader terwijl ze toch alleen emailtjes tikken.

Verder benut 90% van de mensen het niet eens behalve dat ze 2 sec besparen per boot(eens per dag?).

Trouwens de meeste ssds hebben ook geen voordeel bij gebruik van sata3 tov sata2. De meeste hebben dus nog gewoon voldoende aan sata2, en ik neem aan dat dat er wel op zit.

Niet helemaal eens. Een SSD is toch echt de beste upgrade voor meer snelheid die je tegenwoordig kan doen.

Puur voor data idd nog duur, zeker als je iemand bent die veel data opslaat, maar Apple heeft bijv. Fusion Drive wat een SSD en HDD combineert. Bestanden en apps die je vaak gebruikt worden op SSD opgeslagen zodat die sneller openen. Het systeem leert van jouw handelingen en past zich aan. De gewonnen snelheid is veel vaker merkbaar dan alleen bij het opstarten van het OS.

Niet helemaal eens. Een SSD is toch echt de beste upgrade voor meer snelheid die je tegenwoordig kan doen.

Puur voor data idd nog duur, zeker als je iemand bent die veel data opslaat, maar Apple heeft bijv. Fusion Drive wat een SSD en HDD combineert. Bestanden en apps die je vaak gebruikt worden op SSD opgeslagen zodat die sneller openen. Het systeem leert van jouw handelingen en past zich aan. De gewonnen snelheid is veel vaker merkbaar dan alleen bij het opstarten van het OS.

+1 op m'n desktop had ik vroeger 2x HDD in raid 0. Toen een SSD gekocht voor m'n OS en meest gespeelde games.

Man! Wat een een verschil. Beste update ever. Veel groter verschil dan enkel je CPU eens te moderniseren.

Ik zou zeggen kijk af en toe naar de best buy guides van Tweakers. Zoals hierboven al eerder geadviseerd.

Verder adviseer ik zelf meestal dell/lenovo of HP notebooks. Qua hardware verkopen alle merken een beetje hetzelfde maar deze merken zijn qua ondersteuning/garantie net wat beter vind ik.

Voor algemene data opslag? Hdds. Ssd is misschien aan het opkomen maar het is nogsteeds veel te duur voor veel mensen, "veel" mensrn hebben er misschien een voor hun OS, maar dat vind ik persoonlijk maar overbodig. Of oudere mensen die er een aangesmeerd word zoals me vader terwijl ze toch alleen emailtjes tikken.

Verder benut 90% van de mensen het niet eens behalve dat ze 2 sec besparen per boot(eens per dag?).

Trouwens de meeste ssds hebben ook geen voordeel bij gebruik van sata3 tov sata2. De meeste hebben dus nog gewoon voldoende aan sata2, en ik neem aan dat dat er wel op zit.

SSDs kosten tegenwoordig geen drol meer, je hebt al een goeie 128GB schijf voor 100-110 euro. Is al onder €1 per GB.
Verder geeft OP aan dat hij ermee gaat gamen, SSD acces time en iops hebben hier zeker voordelen.

En natuurlijk heeft sata 2 wel enorme voordelen tov sata3 man. Lees je eens in, want dit is allemaal bullshit die je uitkraamt.
Je bekijkt het niet vanuit OP's stand van zaken, en dat zou je wel moeten doen. Zoals T al aangeeft is een SSD gewoon een erg goede upgrade, die imo, ook redelijk goedkoop is voor het resultaat wat je krijgt.

Toshiba's zijn brol dingen. Ding word altijd te warm ...neem geen toshiba

weet iemand of ik de laptop die ik heb gekozen (zie link) kan uitrusten met een usb (internet overal) stick?

[Link niet meer beschikbaar]

Zag namelijk dit staan bij uitleg over die usb internet stick:

Om mobiel te kunnen surfen, hebt u een laptop, een 3G of 4G USB-modem en een Mobile Internet-tariefplan met bijhorende simkaart nodig. De simkaart sturen we u gratis op wanneer u online bestelt.

Vetgedrukte zie ik nergens staan bij spec's van men laptop.

Terug
Naar boven