- Lid geworden
- 26 mrt 2009
- Berichten
- 1.200
- Waardering
- 163
- Lengte
- 1m75
- Massa
- 88kg
- Vetpercentage
- 15%
Hallo brede broeders,
Ik zit met het volgende, ik heb 3 weken geleden een BMW F20 gekocht uit december 2012 met 49.000 op de teller.
Omdat dit bij een particulier was heb ik voor de zekerheid een aankoopkeuring en gelijk een nieuwe apk laten uitvoeren bij een Vakgarage. Alles leek in orde ze hebben alleen liter olie bij gevuld en een liter koelvloeistof.
Omdat koelvloeistof zich een een gesloten systeem bevind hebben ze het voor de zekerheid onder druk gezet maar er was volgens de garage geen lek te vinden. Nu kreeg ik gister een melding in mijn iDrive dat de koelvloeistof bijgevuld moest worden. Gelijk gedaan en naar een garage in de buurt gereden. Blijkt er achterop de kop een verdeler/kapje/iets (weet niet precies de benaming) te zitten dat lekt. Onderdeel kost €23,- maar is +/- 3 uur werk omdat je er heel moeilijk bij kan komen. Wat me dus tussen de 200 á 250 gaat kosten. De garage zegt dat dit bij een aankoopkeuring zeker naar voren had moeten komen, zeker gezien ze een liter koelvloeistof hebben moeten bijvullen.
Ik ben van mening dat de garage van de aankoopkeuring de keuring niet goed heeft uitgevoerd en dit had moeten zien. Ik zou dan ook graag zien dat hij of de reparatie uitvoert of mij het geld van de keuring terug stort. Wat vinden jullie? Sta ik in mijn recht of zeggen jullie kan gebeuren en deal with it? En hou zal ik het aanpakken? Heb uiteraard al een mail gestuurd met mijn verhaal maar nog geen reactie ontvangen. Het is allemaal niet zo'n ramp maar het is gewoon een principe ding.
Bij geen gehoor zou ik graag gebruik willen maken van de DBB knokploeg!
Ik zit met het volgende, ik heb 3 weken geleden een BMW F20 gekocht uit december 2012 met 49.000 op de teller.
Omdat dit bij een particulier was heb ik voor de zekerheid een aankoopkeuring en gelijk een nieuwe apk laten uitvoeren bij een Vakgarage. Alles leek in orde ze hebben alleen liter olie bij gevuld en een liter koelvloeistof.
Omdat koelvloeistof zich een een gesloten systeem bevind hebben ze het voor de zekerheid onder druk gezet maar er was volgens de garage geen lek te vinden. Nu kreeg ik gister een melding in mijn iDrive dat de koelvloeistof bijgevuld moest worden. Gelijk gedaan en naar een garage in de buurt gereden. Blijkt er achterop de kop een verdeler/kapje/iets (weet niet precies de benaming) te zitten dat lekt. Onderdeel kost €23,- maar is +/- 3 uur werk omdat je er heel moeilijk bij kan komen. Wat me dus tussen de 200 á 250 gaat kosten. De garage zegt dat dit bij een aankoopkeuring zeker naar voren had moeten komen, zeker gezien ze een liter koelvloeistof hebben moeten bijvullen.
Ik ben van mening dat de garage van de aankoopkeuring de keuring niet goed heeft uitgevoerd en dit had moeten zien. Ik zou dan ook graag zien dat hij of de reparatie uitvoert of mij het geld van de keuring terug stort. Wat vinden jullie? Sta ik in mijn recht of zeggen jullie kan gebeuren en deal with it? En hou zal ik het aanpakken? Heb uiteraard al een mail gestuurd met mijn verhaal maar nog geen reactie ontvangen. Het is allemaal niet zo'n ramp maar het is gewoon een principe ding.
Bij geen gehoor zou ik graag gebruik willen maken van de DBB knokploeg!