Fitness Seller

aankoopkeuring laten uitvoeren auto nu toch (klein) mankement!

Bezoekers in dit topic

fitnessfreak82

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
1.200
Waardering
163
Lengte
1m75
Massa
88kg
Vetpercentage
15%
Hallo brede broeders,

Ik zit met het volgende, ik heb 3 weken geleden een BMW F20 gekocht uit december 2012 met 49.000 op de teller.
Omdat dit bij een particulier was heb ik voor de zekerheid een aankoopkeuring en gelijk een nieuwe apk laten uitvoeren bij een Vakgarage. Alles leek in orde ze hebben alleen liter olie bij gevuld en een liter koelvloeistof.

Omdat koelvloeistof zich een een gesloten systeem bevind hebben ze het voor de zekerheid onder druk gezet maar er was volgens de garage geen lek te vinden. Nu kreeg ik gister een melding in mijn iDrive dat de koelvloeistof bijgevuld moest worden. Gelijk gedaan en naar een garage in de buurt gereden. Blijkt er achterop de kop een verdeler/kapje/iets (weet niet precies de benaming) te zitten dat lekt. Onderdeel kost €23,- maar is +/- 3 uur werk omdat je er heel moeilijk bij kan komen. Wat me dus tussen de 200 á 250 gaat kosten. De garage zegt dat dit bij een aankoopkeuring zeker naar voren had moeten komen, zeker gezien ze een liter koelvloeistof hebben moeten bijvullen.

Ik ben van mening dat de garage van de aankoopkeuring de keuring niet goed heeft uitgevoerd en dit had moeten zien. Ik zou dan ook graag zien dat hij of de reparatie uitvoert of mij het geld van de keuring terug stort. Wat vinden jullie? Sta ik in mijn recht of zeggen jullie kan gebeuren en deal with it? En hou zal ik het aanpakken? Heb uiteraard al een mail gestuurd met mijn verhaal maar nog geen reactie ontvangen. Het is allemaal niet zo'n ramp maar het is gewoon een principe ding.

Bij geen gehoor zou ik graag gebruik willen maken van de DBB knokploeg!
 
ik vrees dat je bot gaat vangen. zij geen neen zeggen en dan sta je daar.
 
ik vrees dat je bot gaat vangen. zij geen neen zeggen en dan sta je daar.

Ja dat denk ik ook wel, maar ga wel tot het uiterste, eerst BOVAG en als die er niet uit komt de geschillencommissie. Al is het alleen maar om te irriteren. Want het is en blijft natuurlijk waardeloos.
 
Ja dat denk ik ook wel, maar ga wel tot het uiterste, eerst BOVAG en als die er niet uit komt de geschillencommissie. Al is het alleen maar om te irriteren. Want het is en blijft natuurlijk waardeloos.

Nu ja in NL ken ik het niet. Maar in Belgie vergeet het maar. Als je juridisch moet beginnen hier.
 
Nu ja in NL ken ik het niet. Maar in Belgie vergeet het maar. Als je juridisch moet beginnen hier.

Dit is in Nederland prima geregeld mits de garagist is aangesloten bij de BOVAG. Niet dat ik er veel van verwacht verder.
 
De garage heeft inmiddels wat laten horen en deze reageert precies zoals ik verwacht had.
Deze zegt dat er op het moment dat de aankoopkeuring plaats vond geen lekkage te zien was, maar ze hebben wel koelvloeistof moeten bijvullen:grumble:

Dus maar gelijk een klacht ingediend bij het hoofdkantoor van de ''Vakgarage''

Wordt vervolgd!
 
Keuring (aankoop of APK) zijn maar een moment opname. Daar kun je weinig tegen in brengen.

Daarom proberen een aankoopkeuring of zo altijd bij je eigen garage te laten doen. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.
 
Keuring (aankoop of APK) zijn maar een moment opname. Daar kun je weinig tegen in brengen.

Daarom proberen een aankoopkeuring of zo altijd bij je eigen garage te laten doen. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

Natuurlijk maar als je even redelijkerwijs nadenkt zat die lekkage er gewoon al! Ik snap dat ik er niet goed voor sta en dat ik uiteindelijk naast de pot pis maar goed dat betekend niet dat ik het maar naast me neerleg. De wereld vergaat niet voor €250,- zeker niet gezien de aankoopprijs van de auto dan is het een fractie maar daar gaat het me absoluut niet om.
 
Ik ben van mening dat de garage van de aankoopkeuring de keuring niet goed heeft uitgevoerd en dit had moeten zien. Ik zou dan ook graag zien dat hij of de reparatie uitvoert of mij het geld van de keuring terug stort. Wat vinden jullie? Sta ik in mijn recht of zeggen jullie kan gebeuren en deal with it? En hou zal ik het aanpakken?
Waarschijnlijk bestond de lekkage al en was die te zien, dat is alleen achteraf nooit met zekerheid vast te stellen. Er is logischerwijs natuurlijk altijd een moment waarop de eerste lekkage ontstaat, die zit er immers niet op het moment dat de auto van de band komt rollen. Er is dus een kans dat de lekkage pas na de keuring is ontstaan.

Voor het geval je toch in je recht staat: gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Behalve als je er veel voldoening uit haalt om gelijk te krijgen zal het je tijd voor die E 250,- niet waard zijn.
 
Waarschijnlijk bestond de lekkage al en was die te zien, dat is alleen achteraf nooit met zekerheid vast te stellen. Er is logischerwijs natuurlijk altijd een moment waarop de eerste lekkage ontstaat, die zit er immers niet op het moment dat de auto van de band komt rollen. Er is dus een kans dat de lekkage pas na de keuring is ontstaan.

Voor het geval je toch in je recht staat: gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Behalve als je er veel voldoening uit haalt om gelijk te krijgen zal het je tijd voor die E 250,- niet waard zijn.

Klopt helemaal, en het gaat me niet om die €250,- en ja, ik haal er veel voldoening uit als ik gelijk krijg. Tijd is het probleem niet ik zit op kantoor en zou dit soort zaken voor 90% (jammer voor de baas) onder werktijd regelen. Net zoals ik eigenlijk altijd wel online ben op dbb de gehele werkdag:p

Maar mijn gelijk ga ik waarschijnlijk niet krijgen, maar probeer het wel...
 
Blijkbaar heeft de melding bij het vakgarage hoofdkantoor wel geholpen, ik kreeg namelijk net een mail dat ze willen gaan kijken hoe we dit op gaan lossen.
 
De vraag is natuurlijk hoe snel die lekkage te zien was, moet er van alles aan de kant om dit te zien, kan je erbij?
Hoe snel werd er overheen gekeken?
Het is jammer, maar een inspectie ziet ook niet alles, en heel de auto uitpluizen doen ze ook niet, hoe duur is die inspectie? Hoe lang duurt dat?
 
De vraag is natuurlijk hoe snel die lekkage te zien was, moet er van alles aan de kant om dit te zien, kan je erbij?
Hoe snel werd er overheen gekeken?
Het is jammer, maar een inspectie ziet ook niet alles, en heel de auto uitpluizen doen ze ook niet, hoe duur is die inspectie? Hoe lang duurt dat?

Vind jij het normaal dan dat er een liter olie en een liter koelvloeistof bijgevuld moesten worden ?!
 
De vraag is natuurlijk hoe snel die lekkage te zien was, moet er van alles aan de kant om dit te zien, kan je erbij?
Hoe snel werd er overheen gekeken?
Het is jammer, maar een inspectie ziet ook niet alles, en heel de auto uitpluizen doen ze ook niet, hoe duur is die inspectie? Hoe lang duurt dat?

Er hoeft niets aan de kant, gewoon op de brug dan zit er een blokje/verdeler achterop de kop die lekt. De keuring zelf kost bijna €200,00 dan mag er wel even na gekeken worden lijkt me. Zeker gezien er koelvloeistof bijgevuld is door de garage. En natuurlijk kan het zijn dat er overheen gekeken is maar dan is het wel zo netjes om in ieder geval de fout toe te geven.
 
Vind jij het normaal dan dat er een liter olie en een liter koelvloeistof bijgevuld moesten worden ?!
Olie bijvullen is normaal. Koelvloeistof in geen geval ivm gesloten systeem.(ook nooit airco of remvloeistof bijvullen!)
 
Olie bijvullen is normaal. Koelvloeistof in geen geval ivm gesloten systeem.(ook nooit airco of remvloeistof bijvullen!)
Olie bijvullen lijkt me ook niet zo vreemd
 
Jij moet bewijzen dat lekkage op dat moment al aanwezig was en dat bedrijf dit had moeten ontdekken. Eventueel vragen bij garage die auto naderhand heeft bekeken. Kunnen zij verklaring geven dat lekkage al aanwezig was en dat dit ontdekt had moeten worden? Als det niet mogelijk is zou ik niet naar geschillencommissie gaan. Dat kost onnodig geld. Je kunt er mee dreigen of eventueel aangeven dat je rechtsbijstand, etc hebt gecontacteerd. Dat kan soms ook helpen.
 
Back
Naar boven