AndroidHealthClinic

Aantal presses voor borst

Ano_92_48

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
496
Lengte
1m80
Massa
89kg
Vetpercentage
13%
Ik hem momenteel 3 presses in mn schema voor borst. (Flat barbell, Decline dumbbell, incline barbell) En daarnast doe ik flyes. Is het verstandig om 1 van de presses te switchen met een Pullover?

Een pullover is van nature volgens mij geen borstoefening maar een rugoefening waarbij de borst assisteert, terwijl een press wel de focus legt op de borst. Zelf zou ik dus lekker de pullover uit je schema laten, maar misschien zijn er mensen hier die wel goede ervaringen hebben met pullovers.

gewoon dips toevoegen;)
Als 't zwaar wordt gebruik je je borst ook mee, 3 oefeningen borst is genoeg.

Ik hem momenteel 3 presses in mn schema voor borst. (Flat barbell, Decline dumbbell, incline barbell) En daarnast doe ik flyes. Is het verstandig om 1 van de presses te switchen met een Pullover?

Niet persé.

Ik denk dat het vooral ook belangrijk je af te vragen of er een evenredig - of zelfs groter - aantal pull bewegingen in je schema zit...

Maakt het echt uit hoeveel je er doet? Ik vind het fijn om altijd 5, misschien wel 6 verschillende oefeningen te doen voor m'n borst. Als ik tenminste de tijd heb...

Maakt het echt uit hoeveel je er doet? Ik vind het fijn om altijd 5, misschien wel 6 verschillende oefeningen te doen voor m'n borst. Als ik tenminste de tijd heb...

Jup, had ik eerst ook. Gewoon 3 oefeningen doen, als je denkt dat je meer kan na deze oefeningen is je intensiteit niet hoog genoeg. Oftewel meer gewicht etc

Sorry, maar dat vind ik echt onzin. Voor iedereen werkt wat anders, de een gaat bijv goed op 5 reps, de ander op 12. Zo ook met aantal sets. Mijn borst is de afgelopen maanden harder gegroeid dan 3 jaar er voor vanwege betere focus op spiercontractie en ik heb zeker geexperimenteerd met allerlei sets enzo.

Sorry, maar dat vind ik echt onzin. Voor iedereen werkt wat anders, de een gaat bijv goed op 5 reps, de ander op 12. Zo ook met aantal sets. Mijn borst is de afgelopen maanden harder gegroeid dan 3 jaar er voor vanwege betere focus op spiercontractie en ik heb zeker geexperimenteerd met allerlei sets enzo.

Sowieso is wat wij beide zeggen broscience, maar ik zeg wat voor mij werkt en wat veel mensen ook zeggen. Ik zou zeggen hou de 8-12 reps aan met 3-4 setjes. en dan 3-4 oefeningen

Sowieso is wat wij beide zeggen broscience, maar ik zeg wat voor mij werkt en wat veel mensen ook zeggen. Ik zou zeggen hou de 8-12 reps aan met 3-4 setjes. en dan 3-4 oefeningen

Broscience?? Er is niks Broscience aan wat ik zeg.. voor iedereen werkt wat anders.

Ik zou persoonlijk de decline dumbbell press eruit laten. Je borst groeit naar mijn ervaring ook goed met flat en incline presses. Ik zou in ieder geval de eerste oefening incline doen, daarna de flat presses. Naar mijn ervaring krijg je b*ch tits als je de eerste oefening alleen maar flat pakt. Kan je inderdaad ook nog dips en/of flyes pakken.

Ik zou persoonlijk de decline dumbbell press eruit laten. Je borst groeit naar mijn ervaring ook goed met flat en incline presses. Ik zou in ieder geval de eerste oefening incline doen, daarna de flat presses. Naar mijn ervaring krijg je b*ch tits als je de eerste oefening alleen maar flat pakt. Kan je inderdaad ook nog dips en/of flyes pakken.
Hier ben ik het niet mee eens. Decline BP is in mijn opinie beter dan flat BP.

Mijn oefeningen:
- Decline BP
- Flat flyes
- Incline DP

• Topic Starter Topic Starter
Ik houd m zo, dips zitten er ook in maar onder triceps, thnx!

Terug
Naar boven