Fitness Seller

Aantal vragen mbt 1e kuur

Megalodon

Dutch Bodybuilder
Waardering
6
Lengte
1m93
Massa
103kg
Vetpercentage
14%
Goede avond,

Ik ben al een tijd actief op het forum, maar omdat ik besloten heb AAS te gaan gebruiken heb ik toch even een ander account aangemaakt.
Even wat over mij zelf;
-Ik ben 22 jaar
-95 kg, +/- 14% vet en 1.95
-Train nu 3 jaar echt fanatiek met train- en voedingsschema's.

Ik wil een beetje kennis maken met aas en dan kom je toch wel uit op test-e maar heb toch enkele vragen over zo'n kuur en wat erbij komt kijken.

1:
Ik lees in sommige oudere sticky's over frontloaden, maar zie er maar weinig hier die dat doen, is dit achterhaald of is het gemakzucht om eerder orals te nemen als kickstart?
2:
Ook zat ik te denken om Proviron erbij te nemen, vooral om meer vrij testosteron te krijgen en enkele nadelen door oestrogeen vorming als gyno tegen te gaan, maar ook hier zie ik weinig mensen die dit bij test-e gebruiken. Heeft dit ook een reden die ik over het hoofd zie?
3:
Stel dat ik wel frontload, wanneer neem je dan de proviron in? Al vanaf het begin of is het dan ook beter om later (week 3 a 4) in te nemen i.v.m. SHBG?
4:
Ik wil toch kennis maken met aas, dus zat te denken aan 250 mg test-e per 5 dagen, of zal dit te weinig zijn aangezien mijn gewicht en lengte?

Ik wil wel een kuurvoorstel neerzetten, (ik heb me wel ingelezen en ben hier niet te lui voor) maar hier wacht ik nog even mee tot dat ik wat meer info/antwoorden heb op mijn vragen :)

Alvast bedankt !

1: frontload is niet nodig voor je eerste kuur
2: zou je kunnen nemen, maar niet perse nodig en doet niks tegen gyno
3: ik zou het vanaf het begin nemen
4: lijkt mij idd veel te weinig, zou minimaal 500mg of zelfs 750mg zetten met jouw gewicht

Wat een verademing, iemand die gerichte vragen stelt. Ik had ook de indruk gekregen van de info op de DBB wiki dat proviron oestrogene effecten als gyno kon tegengaan. Zal het morgen nog eens goed opnieuw lezen.

Eindelijk iemand die zich wat heeft ingelezen. Zoals Jay zegt idd minimaal 500mg.
Provi hoeft niet maar als je et doet doe et dan vanaf week 4. en neem de eerste 4weken een kickstart. Winnys ofzo. Frontload niet nodig.

Wat een verademing, iemand die gerichte vragen stelt. Ik had ook de indruk gekregen van de info op de DBB wiki dat proviron oestrogene effecten als gyno kon tegengaan. Zal het morgen nog eens goed opnieuw lezen.

DHT concurreert met estradiol voor binding aan de oestrogeen receptor, vervolgens bevordert het de translocatie van het cytoplasma naar de kern waar het een zwakke oestrogene activiteit uitoefent. Ook zou het een anti oestrogeen effect kunnen leveren middels de androgene receptor, waar het op genomisch niveau de oestrogene reactie verzwakt.

• Topic Starter Topic Starter

Dankje, was alle vragen over plaatselijk vetverbranden en "hoe krijg ik zo snel mogelijk een sixpack met aas" wel zat, dus lees ik me iets verder in :P
Maar hier had ik het idd ook vandaan.

---------- Post toegevoegd Tue 29 Nov 2011 om 07:57 ----------

Eindelijk iemand die zich wat heeft ingelezen. Zoals Jay zegt idd minimaal 500mg.
Provi hoeft niet maar als je et doet doe et dan vanaf week 4. en neem de eerste 4weken een kickstart. Winnys ofzo. Frontload niet nodig.

Ik wou juist die 17aa's vermijden en dan iets als een frontload overwegen. Naja provi is dan relatief lever vriendelijker en dat er dan eventueel bij gebruiken... Maar waarom wordt een frontload mij afgeraden? Teveel lichaamsvreemde (Esters dan denk ik?) stoffen voor een eerste keer?
Ik wil namelijk om te beginnen de kuur 8 weken trekken en natuurlijk zo snel mogelijk wat merken...:rolleyes:

---------- Post toegevoegd Tue 29 Nov 2011 om 07:58 ----------

DHT concurreert met estradiol voor binding aan de oestrogeen receptor, vervolgens bevordert het de translocatie van het cytoplasma naar de kern waar het een zwakke oestrogene activiteit uitoefent. Ook zou het een anti oestrogeen effect kunnen leveren middels de androgene receptor, waar het op genomisch niveau de oestrogene reactie verzwakt.

En Provi heeft toch "voorrang" op deze receptoren als ik het goed begrijp? En daarom heeft het toch ook effect tegen gyno? Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd? Want wat voor voordelen heeft Provi dan eigenlijk kortweg gezegd bij zo'n kuur?
Iemand ervaring?

---------- Post toegevoegd Tue 29 Nov 2011 om 08:00 ----------

1: frontload is niet nodig voor je eerste kuur
2: zou je kunnen nemen, maar niet perse nodig en doet niks tegen gyno
3: ik zou het vanaf het begin nemen
4: lijkt mij idd veel te weinig, zou minimaal 500mg of zelfs 750mg zetten met jouw gewicht

Die 500mg dan per week of per 5 dagen? Want enthanaat heeft toch een halfwaardetijd van 10,5 dagen, dan is het toch beter om de 5 dagen te prikken?

Doseringen worden meestal uitgedrukt per week (bij enanthaat dan) dus dan kan je bijvoorbeeld 1ml 2x per week prikken. Als je 500mg e5d zet dan kom je op 700mg uit, kan in principe ook is wel vors voor een eerste kuur. Die frontload lekker links laten liggen, als je snelt wilt knallen kan je de eerste 4 weken winny/dbol nemen (naar keuze/doel). Proviron als SHBG-binder heeft volgens mij pas zin vanaf ~week 4.

zet er wat dka bij 200mg elke 5 dagen en knal er 40mg Dbol in als kickstart de 1e 4 weken.

heb je meer aan als 500mg test.

week:
1-4 40mg Dbol ed
1-8 200mg dka e5d
1-10 250mg test E e5d

zou trouwens eerst gaan cutten, maar dat wist je denk ik wel.

Ik denk dat je wel een redelijke dosering proviron moet nemen wil het echt anti-oestrogeen effect hebben. Denk aan 100mg per dag.

Die 500mg dan per week of per 5 dagen? Want enthanaat heeft toch een halfwaardetijd van 10,5 dagen, dan is het toch beter om de 5 dagen te prikken?

Ik vind dat dat op die dosering niet zoveel uitmaakt eerlijk gezegd.
Zou zelf gewoon 500 per week zetten, maar met e5d kom je op 700mg per week wat mij wel geschikter lijkt voor jouw gewicht.

zet er wat dka bij 200mg elke 5 dagen en knal er 40mg Dbol in als kickstart de 1e 4 weken.

heb je meer aan als 500mg test.

Naar mijn mening moet je een eerste kuur simpel houden, dus nog niet stacken.
Stel dat je van het ene middel bijwerkingen krijgt die je niet kan handelen weet je nooit welke van de drie dat was en moet je daarna gaan gokken welk middel je weglaat.
Ook weet je niet hoe zijn herstel zal zijn na de kuur.
Stel nou dat hij op 10 weken test only al slecht herstelt, wat denk je dat deca erbij doet?

Ik zou het simpel houden, test is de basis.

Het is safer Jay, daar heb je geheel gelijk in.

Naar mijn mening moet je een eerste kuur simpel houden, dus nog niet stacken.
Stel dat je van het ene middel bijwerkingen krijgt die je niet kan handelen weet je nooit welke van de drie dat was en moet je daarna gaan gokken welk middel je weglaat.
Ook weet je niet hoe zijn herstel zal zijn na de kuur.
Stel nou dat hij op 10 weken test only al slecht herstelt, wat denk je dat deca erbij doet?

Ik zou het simpel houden, test is de basis.
Ja ik wil het redelijk basic houden om wat te experimenteren, ik geloof best dat dka en dbol erbij meer effect geeft, maar ook meer risico's. Daarom dacht ik ook aan frontloaden, ik wil liever ook geen 17aa's erbij, daarom dacht ik ook aan provi... Maar waarom raadt iedereen mij frontloaden af?

Omdat je beter gewoon basic kan beginnen. Je weet ook niet hoe je reageert op test. Ik werd bij mn aller eerste spuit echt goed ziek. 2dagen lang op bed met bijna 40gr koorts. Verder nooit last van gehad. Maar sommige mensen hebben dat, test flu. Dus doe gewoon 500mg of misch iets meer, zonder frontload. En lekker winny kickstart. Die 4weken kan echt geen kwaad.

Omdat je beter gewoon basic kan beginnen. Je weet ook niet hoe je reageert op test. Ik werd bij mn aller eerste spuit echt goed ziek. 2dagen lang op bed met bijna 40gr koorts. Verder nooit last van gehad. Maar sommige mensen hebben dat, test flu. Dus doe gewoon 500mg of misch iets meer, zonder frontload. En lekker winny kickstart. Die 4weken kan echt geen kwaad.
Oke, dit is duidelijk. Had al zo'n vermoeden dat het daar aan lag. Denk dat ik dan 500mg p week doe en kickstart zal ik nog even over denken :) Stel ik doe geen kickstart, proviron kan ik dus beter laten omdat dit pas bij grotere hoeveelheden het effect heeft wat ik ervan verwachte?

Oke, dit is duidelijk. Had al zo'n vermoeden dat het daar aan lag. Denk dat ik dan 500mg p week doe en kickstart zal ik nog even over denken :) Stel ik doe geen kickstart, proviron kan ik dus beter laten omdat dit pas bij grotere hoeveelheden(100 +mg) het effect heeft wat ik ervan verwachte?

Laatst bewerkt:
Oke, dit is duidelijk. Had al zo'n vermoeden dat het daar aan lag. Denk dat ik dan 500mg p week doe en kickstart zal ik nog even over denken :) Stel ik doe geen kickstart, proviron kan ik dus beter laten omdat dit pas bij grotere hoeveelheden het effect heeft wat ik ervan verwachte?

excuses, ging wat mis met mn mobiel... 3x t zelfde gepost

Als je bij 1 compound wilt blijven maar toch wilt kickstarten kan je eventueel prop bijnemen de eerste 3-4 weken. Leer je meteen goed prikken want dan moet je minimaal EOD zetten.

Maar als je geduld hebt kan je gewoon 10-12 weken Test E nemen a 500mg en je merkt het vanzelf :)

Als je bij 1 compound wilt blijven maar toch wilt kickstarten kan je eventueel prop bijnemen de eerste 3-4 weken. Leer je meteen goed prikken want dan moet je minimaal EOD zetten.

Maar als je geduld hebt kan je gewoon 10-12 weken Test E nemen a 500mg en je merkt het vanzelf :)

Ja prikken leer ik dan cker ja :) En opzich vind ik dat niet erg, maar dan krijg ik denk weer met hetzelfde verhaal te maken dat ik nog niet weet hoe ik op test reageer (mogelijk test flu e.d. net als bij frontloaden).

Iig ben ik nu een heel eind op weg geholpen, hoeveel weken ik ga nemen is even afhankelijk hoe test mij beïnvloed met alles, aangezien ik nog studeer e.d. Denk dat ik neig naar een 500 mg test only kuur om eens te kijken hoe ik hierop reageer, denk toch een leuke kennismaking. Dan natuurlijk 4 weken nakuren met nolvadex en misschien eventueel HCG ergens tussen voegen, als zijn de meningen hier ook erg over verdeeld.

Maar zoals GTO zei dat ik moest gaan cutten, is 14% echt te hoog voor zoiets? En heeft dat dan vooral effect mbt bloat?

Cutten moet zeker niet. Zolang je voeding klopt, hoef je je geen zorgen te maken.
Snap die opmerking dan ook helemaal niet ... Je vetpercentage kan wel een beetje stijgen als je veel over je onderhoud gaat, maar 14 % is heus niet veel.

Terug
Naar boven