AndroidHealthClinic

Aanval met zwavelzuur 'moordpoging'

Realist

Massive Warrior
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
851
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
Brussel - Patricia Lefranc (48), door haar ex-minnaar overgoten met zwavelzuur, durfde vandaag persoonlijk te getuigen voor de Belgische rechtbank.

Patricia_Lefranc_973982d.jpg

Toen de vrouw tegen de verdachte had gezegd dat ze wilde stoppen met de relatie, overgoot hij haar uit wraak met zwavelzuur. Ze wil dat de getrouwde Richard Remes (57) moord ten laste wordt gelegd, zo bleek maandag tijdens de start van het proces.

De 48-jarige moeder heeft sinds de zuuraanval al 86 operaties ondergaan. "Hij heeft me veranderd in een monster", zei ze. Lefranc was vastbesloten Remes recht in de ogen te kijken en hem te laten zien wat hij haar heeft aangedaan. "Ik wil de rechtbank er van overtuigen dat hij me wilde vermoorden".

Twee jaar geleden kon Remes het niet verkroppen dat Lefranc een punt zette achter hun geheime relatie. Toen hij het zuur kocht voor, zoals hij zelf zegt, de accu van zijn dochters auto mee te behandelen, kreeg hij het idee om wraak te nemen op zijn voormalige vriendin. Hij deed zich voor als bezorger toen hij bij haar flat in Brussel aanbelde. Toen Lefranc de deur opendeed, kreeg ze het bijtende goedje over haar hoofd en bovenlichaam heen gegoten. Haar dochter was er getuige van. De vrouw heeft drie maanden in coma gelegen in het ziekenhuis. Met haar linkeroog kan ze niet meer zien. Ook is het gehoor van een oor weg. Een vinger moest worden geamputeerd.

Remes heeft zijn verontschuldigingen aangeboden. Hij zegt niet te hebben geweten dat het gooien van zuur zulke grote gevolgen kon hebben.

De zaak loopt nog.

Telegraaf.nl

Sommige mensen zijn echt achterlijk..

Hij heeft zijn excuses aangeboden....
Te triest dit soort figuren.
Zijn eigen leven was waardeloos dus dan ook maar die van een ander vergallen, walgelijk.

• Topic Starter Topic Starter
ik had hem wel dezelfde behandeling gegeven:o

Zekers te weten, jammer alleen dat ik het dan met mn eigen ogen niet had kunnen zien.

---------- Post added 13 March 2012 at 11:42 ----------

wtf @ wikipedia :roflol:

Zwavelzuur is zeer gevaarlijk. Giet nooit water over geconcentreerd zwavelzuur, maar giet het zuur over het water. Enkele ezelsbruggetjes om dit te onthouden:

Het mag nooit regenen in zuurland,
Een sterk zuur laat zich niet dopen,
Water bij zuur is bloed aan de muur of
Water bij zuur is als spelen met vuur.

234709_1331600899_estacara.jpg

in het begin zag het er erg uit, maar niet zo zoals op de foto.
het zuur blijft je wegvreten.

Respect voor die vrouw en wat een *******mongoloid! Die gozer dit doe je gewoon niet!

Respect voor mensen die zo verder kunnen leven. Zag een tijdje terug ook een oude reportage over een model wat ook zwavelzuur in haar gezicht heeft gekregen van d'r ex-vriend. Model, rond de 25 jaar, en dan je uiterlijk zo verkloot.

Misschien makkelijk lullen omdat het mij niet is overkomen, maar ik zou zo echt nooit van m'n leven verder willen leven.

Eén van de ergste dingen die je als mens kan overkomen.

sjee, wat een verandering zeg. is nu het alsof ze syndroom van down heeft. en ze zag er eerst niet slecht uit voor oude vrouw.

Zo zie je maar weer dat je nooit een geheime relatie moet beginnen.

Remes met zuur is als bloed aan de muur. wat een domme oliebol

Respect voor mensen die zo verder kunnen leven. Zag een tijdje terug ook een oude reportage over een model wat ook zwavelzuur in haar gezicht heeft gekregen van d'r ex-vriend. Model, rond de 25 jaar, en dan je uiterlijk zo verkloot.

Misschien makkelijk lullen omdat het mij niet is overkomen, maar ik zou zo echt nooit van m'n leven verder willen leven.

Idd, dat artikel bedoelde ik dus. Is al een aantal keer een reportage van voorbij gekomen op TV.

dit wens je niet eens naar je ergste vijand , ik vind dit echt ''moord'' ik zou zelf een ziel zijn als dit mij overkwam. (zou zelfs zelfmoord overwegen..)

trieste mensen hoop dat die zelf een gruwelijke dood sterft en dan nog excuses aanbieden :S

Ben je nou echt zo dom of doe je maar alsof?

ben jij een kont?

afgrijselijk man wat er met die vrouw gebeurt is. (speciaal voor jou in het kort :) )

OT:
Ik vind dit erger dan moord, als ik in haar situatie was zou ik echt niet blij zijn om nog over straat te gaan iedereen lacht naar je enz. Precies als ze zegt net als een monster. Dit is erger dan vredig dood zijn. Die kerel moeten ze verminken en bij grote activiteiten tentoonstellen zodat hij eens uitgelachen kan worden.

er is op tv ook een programma van meisje dat was geloof ik zelfs model kreeg het ook over zich heen en is bezig met herstal blabla en doet nu ook fotoshoots met mensen die een ''misvormd'' lichaam hebben enzo om aandacht te krijge,maar dat is ook wel sick

Terug
Naar boven