Fitness Seller

Aanval met zwavelzuur 'moordpoging'

30 jaar? Netjes. Komt hij vrij als hij goed in de 80 is, als hij al de 80 haalt :)

Sowieso geheime relaties is met gevoelens spelen waarbinnen de stoppen al eens snel kunnen doorslaan. Wat het helemaal niet goedpraat, natuurlijk.

Tenzij hij zich netjes gedraagt.

Ik blijf erbij dat dwangarbeid met enkelband om haar een gezichtstransplantatie te betalen zowel economisch als ethisch een betere oplossing was geweest.

Als de soort dwangarbeid niet te leuk is zou ik daar ook wel voor zijn. Het voelt mischien minder als rechtvaardigheid, maar gevangenissen werken ook niet.

Gestoorde gast, en nog het lef hebben om sorry te zeggen.
Zekers te weten, jammer alleen dat ik het dan met mn eigen ogen niet had kunnen zien.

---------- Post added 13 March 2012 at 11:42 ----------

wtf @ wikipedia :roflol:

Zwavelzuur is zeer gevaarlijk. Giet nooit water over geconcentreerd zwavelzuur, maar giet het zuur over het water. Enkele ezelsbruggetjes om dit te onthouden:

Het mag nooit regenen in zuurland,
Een sterk zuur laat zich niet dopen,
Water bij zuur is bloed aan de muur of
Water bij zuur is als spelen met vuur.
Zwavelzuur is idd erg agressief bijna zo erg als salpeterzuur, weet nog op lab onderwijs dat ik voor de gein m'n labjas in geconcentreerd zwavelzuur had gedoopt en toen met een bidon water er bij spoot, de hele jas smolt voor m'n ogen weg...wil niet weten hoe haar gezicht dit heeft moeten ondervinden, nasty shit! :( Doodstraf is de enige straf die deze man verdiend.

Doodstraf is in dit geval een teken van beschaving, jammer dat die niet meer wordt uitgevoerd. Doodstraf voor de dader dan he!

Haal hem er wel op tijd uit... een zoutbad erna lijkt wel wel geschikt voor hem.

Er zijn zoveel problemen met de doodstraf... in de eerste plaats kan je nooit 100% zeker zijn dat je de schuldige hebt. Bewijs boven redelijke twijfel is voldoende om iemand schuldig te bevinden, maar het sluit geen absolute onschuld uit. Het risico dat iemand toch onschuldig zou zijn bestaat altijd en er zijn ook gevallen bekend van onterechte beschuldiging waarbij de doodstraf al was uitgevoerd. Niet alleen is het net zo goed moord, het is moord door de staat en maatschappij, en moord van een onschuldige in het ergste geval. De staat macht geven om beschuldigde burgers te doden is simpelweg barbaars, en geeft de staat en gemeenschap een gevaarlijke macht over individuele vrijheden en rechten. Het is een schande dat dergelijke praktijken überhaupt nog bestaan in het Westen anno 2012.

Het enige wat je doet is jezelf verlagen tot het niveau van de dader als je het principe oog om oog tand om tand (of erger) gaat toepassen. Het gevolg is dat je geen correctie in gedrag stimuleert, je geeft juist toe dat het gedrag gepast is, zolang het maar door groep A gebeurt i.p.v. individu B.

Eveneens is het geen oplossing om deze dader 30 jaar op te sluiten op kosten van de samenleving. Bovendien worden moordenaars in veel gevallen veel vroeger vrijgelaten. En hoe verschrikkelijk de toestand van het slachtoffer ook is, het feit is dat zij nog leeft. De man is een gevaarlijke, gewetenloze psychopaat, maar hij is geen moordenaar. Hij zou dus in principe nooit zwaarder gestraft mogen worden dan iemand die een moord heeft gepleegd. Want moord is de ultieme misdaad en verdient de zwaarste straf. Hij zou verantwoordelijk moeten gesteld worden voor 100% van de medische kosten van de vrouw, plus een vergoeding van emotionele schade die geval per geval bepaald moet worden.

Naast het opdraaien voor alle kosten en een schadevergoeding zou de man onderzocht moeten worden om uit te maken of opsluiting in gevangenis of inrichting gepast is. Hij verdient zeker een tijd van zijn vrijheid beroofd te worden, al was het maar om de samenleving en/of het slachtoffer te beschermen van mogelijke herhaling van zijn gedrag.

Er zullen mensen zijn die vinden dat dwangarbeid minder humaan is dan gevangenisstraf, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Schade moet altijd vergoed worden. En straffen alleen maar om wraak te nemen heeft geen enkel nut en kost heel veel geld. Geld dat moet komen van mensen die niets met de misdaad te maken hebben.

Zou het verder niet erg vinden als hij om één of andere reden niet lang meer zou leven, maar dat is weer wat anders.

Sommige mensen moeten gewoon niet meer verder leven. Dat heeft niet met beschaving maar met rechtvaardigheid te maken.

Mss, maar als je als samenleving de mogelijkheid hebt om de schuldige op te sluiten ipv van te doden vind ik niet dat je dan nog het recht hebt om hem te doden.

Mits ze de gevangenissen in hoge mate versoberen ben ik voorstander :rolleyes:

Terug
Naar boven