AndroidHealthClinic

Aanvullend vloeibaar eten?

Quaero

Novice
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
68kg
Vetpercentage
1%
Paar vraagjes:

- Ik eet nu ongeveer 3500 kcal wat ongeveer het dubbele zo niet driedubbele is van wat ik eerst at. Ik wil graag naar 4500-5000, is het oke als ik die laatste 1500 aanvul met iets als een pak chocomel en twee snickers? Niet echt gezond maar het zijn makkelijke kcal aangezien ik makkelijker een pak chocomel/volle melk wegkrijg dan twee extra maaltijden.

- Moet ik überhaupt letten op wát ik eet, zolang het maar veel is? Ik ben 1,96m en 69 kg, met een niet bestaand vetpercentage. No kidding, op de sportschool konden ze het niet meten.

- Wat is een haalbaar maar uitdagend doel in gewicht over 3, 6 en 12 maanden?

chocomelk is uit den boze.

Met die stats ga je nog gainen op 100 calorieren man..

• Topic Starter Topic Starter
Met die stats ga je nog gainen op 100 calorieren man..
Ik weet het man. Ben er zelf ook klaar mee. Ik kwam net thuis om wat op te halen en het tweede (direct na 'hoi') wat ik hoor is wat ben je mager. Ja no shit, ik weet het. Ben weer terug op mn kamer en heb van pure ellende nog maar een halve liter volle kwark met havermout en een halve liter volle melk naar binnen geslagen.

Ik weet het man. Ben er zelf ook klaar mee. Ik kwam net thuis om wat op te halen en het tweede (direct na 'hoi') wat ik hoor is wat ben je mager. Ja no shit, ik weet het. Ben weer terug op mn kamer en heb van pure ellende nog maar een halve liter volle kwark met havermout en een halve liter volle melk naar binnen geslagen.
is dat alles?
woon je in 3de wereld land ofzo?

Nog vier volvezel crackers met een centimeter kipkerrie salade? mn brood is op namelijk

Sta ik dan met mn goeie gedrag

weinig zin om in 1 maaltijd 2000 kcal naar binnen te proppen eens per week.
Verspreid je maaltijden wat over de dag, drink volle zuivel ipv water, volle chocomelk rond je trainingen, savonds bak magere kwark met paar eetlepels olijfolie erdoor, etc

• Topic Starter Topic Starter
weinig zin om in 1 maaltijd 2000 kcal naar binnen te proppen eens per week.
Verspreid je maaltijden wat over de dag, drink volle zuivel ipv water, volle chocomelk rond je trainingen, savonds bak magere kwark met paar eetlepels olijfolie erdoor, etc

Smorgens halve bak volle kwark met havermout en paar boterhammen met kaas en kipfilet, rest van de dag vooral boterhammen en wat snacks (op school), savonds rijst met kipsate en groente oid en de rest van de avond terwijl ik schoolwerk doe nootjes, meer brood, andere helft van de kwark, crackers of wat ik maar voorhanden heb. Hele dag door volle melk en chocomel. Acceptabel? Ik track het sinds een tijdje met myfitnesspal en kom uit op 3500-4000 kcal.

Smorgens halve bak volle kwark met havermout en paar boterhammen met kaas en kipfilet, rest van de dag vooral boterhammen en wat snacks (op school), savonds rijst met kipsate en groente oid en de rest van de avond terwijl ik schoolwerk doe nootjes, meer brood, andere helft van de kwark, crackers of wat ik maar voorhanden heb. Hele dag door volle melk en chocomel. Acceptabel? Ik track het sinds een tijdje met myfitnesspal en kom uit op 3500-4000 kcal.

je kan heus wel een liter volle zuivel per dag wegwerken, of 2 liter. No problem.

Houd je inname wel wat in de gaten, het is onzin om je vetpercentage belachelijk hoog te laten worden

Ik vraag me altijd af, sorry misschien fout om mijn vraag bij iemand anders te stellen. Maar deze vraag daar kwam ik op toen ik dit topic las. Heel veel mensen zeggen veel eten. Ja oke als je al 3 jaar traint kun je 5000kcal naar binnen douwen omdat je stofwisseling hoog is. Maar een net beginnende heeft een lage stofwisseling. Dus bouwt die gene meer vet op dan spieren. Dus lijkt het in mijn ogen niet slim om zomaar 5000kcal naar binnen te werken. Ik zelf zit 500 kcal boven wat ik verbruik. Naar mijn mening zou dit goed moeten wezen? En als dit dan goed is heeft het geen zin om meer te eten. Ja misschien als je de hele dag misselijk wilt zijn omdat je lichaam het niet kan verwerken.

Ik vraag me altijd af, sorry misschien fout om mijn vraag bij iemand anders te stellen. Maar deze vraag daar kwam ik op toen ik dit topic las. Heel veel mensen zeggen veel eten. Ja oke als je al 3 jaar traint kun je 5000kcal naar binnen douwen omdat je stofwisseling hoog is. Maar een net beginnende heeft een lage stofwisseling. Dus bouwt die gene meer vet op dan spieren. Dus lijkt het in mijn ogen niet slim om zomaar 5000kcal naar binnen te werken. Ik zelf zit 500 kcal boven wat ik verbruik. Naar mijn mening zou dit goed moeten wezen? En als dit dan goed is heeft het geen zin om meer te eten. Ja misschien als je de hele dag misselijk wilt zijn omdat je lichaam het niet kan verwerken.

Wat je probeert te zeggen klopt, maar je zegt het verkeerd.
Je lichaam verwerkt het prima, anders zou je dr niet dik van worden.

Maar het is inderdaad onzin om 5000 per dag naar binnen te proppen als je onderhoud maar 2500 kcal is.
500 per dag boven je onderhoudsbehoefte is prima, en als je hard genoeg traint zul je niet heel veel vetmassa aanzetten.
Houd er wel rekening mee dat je onderhoudsbehoefte mee stijgt met je lichaamsgewicht.

Wat je probeert te zeggen klopt, maar je zegt het verkeerd.
Je lichaam verwerkt het prima, anders zou je dr niet dik van worden.

Maar het is inderdaad onzin om 5000 per dag naar binnen te proppen als je onderhoud maar 2500 kcal is.
500 per dag boven je onderhoudsbehoefte is prima, en als je hard genoeg traint zul je niet heel veel vetmassa aanzetten.
Houd er wel rekening mee dat je onderhoudsbehoefte mee stijgt met je lichaamsgewicht.

Ja oke dan had ik het toch goed wat ik dacht. Verder zei ik dat inderdaad verkeerd. Ik bedoel meer te zeggen dat als je veel gaat eten. De meeste verdelen dit goed over de dag maar werk jij in een keer 2000 Kcal naar binnen dan begin ik misselijk te worden hoor.

Terug
Naar boven