- Waardering
- 58
- Lengte
- 1m68
- Massa
- 86kg
Van in september eindelijk terug begonnen met krachttraining na 5 jaar stil te hebben gelegen en een vetpens van 25kg te hebben gekweekt. Vroeger ong 2 jaar getraind in een gym zo groot als ee woonkamer, heb toen gewoon mee getraind met een brede gast, maakte wel wat vooruitgang(zie fotogalerij).
Ik ben dus in september begonnen met eerst een fullbody schema, alle spiergroepen 1 oefening, 4*10 om er een beetje in te komen. Na een paar maanden overgeschakeld op een 3-day split(borst/biceps, rug/triceps, schouders/benen).
Deze ben ik echter van afgeweken om ik last heb van men rechterpols(wss beginnend carpaal tunnel syndroom). Ik heb geen pijn/last zolang ik polsen niet te zwaar belast, wat dus wel gebeurt bij standaard biceps curls of triceps cable pushdown. Daarom heb ik besloten voorlopig armen niet teveel apart te trainen en proberen te focussen op compounds met een nieuw schema.
Wou graag hier eens mening krijgen over mijn schema, wss wel ruimte voor verbetering.
Train in Basic Fit vestiging, materiaal genoeg, maar slechts 1 squat rek(waar ze dan soms ook nog gaan curlen
)
Training gebeurt als volgt:
A x B x A x x
B x A x B x x
En doe telkens afwisselend oefening voor de ene spier en dan weer voor de andere, kwestie dat deze even recupereert. Altijd 4 sets van 10 reps. Probeer bij de eerste setjes van elke spiergroep even met licht gewicht op te warmen en wat los te komen.
Workout A
Chest:
----------
- Bench press
- Machine Fly
- Incline DB press
- Machine Close grip press/DB Flys
Back:
----------
- Seated machine rows
- Lat pulldown
- incline db reverse fly
- One Arm Dumbbell Row or close grip cable row
- Deadlift
Arms:
----------
- Hammer curls
- Dumbbell Lying Triceps Extension
(bij deze staan polsen dwars, heb ik niet veel last)
Workout B
Shoulders
----------
- DB press
- DB side raise
- DB front raise
- Shrugs
Legs
----------
- Squat
- Leg Extension machine
- Seated Calf press
- Lunges
Graag jullie mening/comments. Is 2 keer in de week een spier trainen te veel als je 4 oefeningen van 4 sets van 10 reps doet? Mss beter 3 oefeningen of gewoon genoeg proteine/creatine binnenkrijgen zodat spier op tijd recupereert?
Ik ben dus in september begonnen met eerst een fullbody schema, alle spiergroepen 1 oefening, 4*10 om er een beetje in te komen. Na een paar maanden overgeschakeld op een 3-day split(borst/biceps, rug/triceps, schouders/benen).
Deze ben ik echter van afgeweken om ik last heb van men rechterpols(wss beginnend carpaal tunnel syndroom). Ik heb geen pijn/last zolang ik polsen niet te zwaar belast, wat dus wel gebeurt bij standaard biceps curls of triceps cable pushdown. Daarom heb ik besloten voorlopig armen niet teveel apart te trainen en proberen te focussen op compounds met een nieuw schema.
Wou graag hier eens mening krijgen over mijn schema, wss wel ruimte voor verbetering.
Train in Basic Fit vestiging, materiaal genoeg, maar slechts 1 squat rek(waar ze dan soms ook nog gaan curlen
)Training gebeurt als volgt:
A x B x A x x
B x A x B x x
En doe telkens afwisselend oefening voor de ene spier en dan weer voor de andere, kwestie dat deze even recupereert. Altijd 4 sets van 10 reps. Probeer bij de eerste setjes van elke spiergroep even met licht gewicht op te warmen en wat los te komen.
Workout A
Chest:
----------
- Bench press
- Machine Fly
- Incline DB press
- Machine Close grip press/DB Flys
Back:
----------
- Seated machine rows
- Lat pulldown
- incline db reverse fly
- One Arm Dumbbell Row or close grip cable row
- Deadlift
Arms:
----------
- Hammer curls
- Dumbbell Lying Triceps Extension
(bij deze staan polsen dwars, heb ik niet veel last)
Workout B
Shoulders
----------
- DB press
- DB side raise
- DB front raise
- Shrugs
Legs
----------
- Squat
- Leg Extension machine
- Seated Calf press
- Lunges
Graag jullie mening/comments. Is 2 keer in de week een spier trainen te veel als je 4 oefeningen van 4 sets van 10 reps doet? Mss beter 3 oefeningen of gewoon genoeg proteine/creatine binnenkrijgen zodat spier op tijd recupereert?

Maar zit met scheenbeenvliesontsteking/compartimentsyndroom(ze weten het nog niet zeker) al meer dan 2 jaar, dus wil ook voorzichtig zijn.