Fitness Seller

Acnee dieet

Jeffre

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m95
Massa
90kg
Zijn hier ook mensen met acnee?
Zo ja, hebben jullie een speciaal dieet hiervoor?
Een soort "Bodybuilding-acnee-dieet". :D

Wat is dat acnee toch k*t he, stel nou dat je alles kan vreten zonder ook maar 1 puist te krijgen, dan zou je je de hele dag vol kunnen gooien met melk en andere eiwitten en dergelijke.

Roacutane

Ja want acne heeft iets te maken met je voeding?
Mss eerst even wat opzoeken wat acne is en hoe het veroorzaakt wordt voor je zulke vage topics als deze opent.

Ik geloof zeker dat er wel een relatie is tussen eten en acne. Alleen is het zeker niet de hoofdfactor.

Wegblijven van snelle suikers werkt goed voor mij, maar met alleen je eten veranderen ga je denk ik niet compleet van je acne af komen.

Ik geloof zeker dat er wel een relatie is tussen eten en acne. Alleen is het zeker niet de hoofdfactor.

Wegblijven van snelle suikers werkt goed voor mij, maar met alleen je eten veranderen ga je denk ik niet compleet van je acne af komen.

Beter dan dit kan niet.

Ja want tussen acne en voeding zit geen verband? :rolleyes:

Als je normaal eten eet, is er idd geen verband.
Waardoor krijg je acne? Schommelen van bloedwaardes!
Hoe ga je je bloedwaardes laten schommelen met je eten als je eet zoals het hoort?

Wat acne wel kan beïnvloeden volgens mij is het innemen van bepaalde supplementen, en al zeker als je het de ene dag wel inneemt en de andere dag niet.

Hoe ga je je bloedwaardes laten schommelen met je eten als je eet zoals het hoort?

Wat acne wel kan beïnvloeden volgens mij is het innemen van bepaalde supplementen, en al zeker als je het de ene dag wel inneemt en de andere dag niet.

Als je normaal eet is er geen verband? Er is juist wel een verband omdat wanneer je goed eet je huid er ook beter uit ziet.

Eten is een hele belangrijke factor in het acne-proces. Als je geluk hebt en je talgproductie is gentisch bepaald op een laag pitje dan heeft eten ook weinig invloed. Maar als gevoelig bent voor acne dan maakt een paar glazen melk al veel uit.

Toch is het nooit wetenschappelijk bewezen dat er een relatie is tussen eten en acné.

Jij hebt zeker geen (of nauwelijks) acne gehad, dan praatte je wel anders.

Toch is het nooit wetenschappelijk bewezen dat er een relatie is tussen eten en acné.
Wetenschappelijke onderzoeken gelden ook niet voor iedereen. Toen ik een tijd geleden (jaar of 4 terug) onderzoek naar acne ging doen kwam ik er achter dat er maar weinig onderzoeken gedaan werden. Geen idee hoe dat nu nog zo is, maar ik bedoel maar dat een wetenschappelijk onderzoek ook niet altijd de waarheid is en in elk geval geldt.

• Topic Starter Topic Starter
@ Katsjoee

Deels, zuivel heeft invloed op acnee. Waarom krijgen mensen van die Shakes sneller acnee als voeding niks uitmaakt?

Laatst bewerkt:
roa doen, ik heb het ook na een paar weken alles weg & alleen een beetje droge lippen ;)

Ik neem roa, 20mg per dag, kan nu alles eten zonder puistjes te krijgen.. wat eerst wel eens heel anders was.

Omdat het haast niet te bewijzen valt. Correlaties zijn er genoeg, maar echte verbanden trekken, daar heb je harde bewijzen voor nodig en dat is nou eenmaal bijna onmogelijk met de huidige wetenschap.

Daarom is er nooit een eenduidig boodschap binnen de wereld van voeding, er zijn tig soorten dieten en honderden claims over de beste voedingspatroon voor de mens.

Jij hebt zeker geen (of nauwelijks) acne gehad, dan praatte je wel anders.

Moet je tege mij niet zeggen. Ik weet goed genoeg over wat ik praat. Ik heb namelijk heel veel acne, vooral gezicht en schouders.

Zowel de dokter als de dermatoloog heeft me verzekerd dat mijn eten aanpassen niet gaat helpen. Heb even doxycycline gehad en zit nu ondertussen sinds een paar dagen op roa ;).

Dat acne door eten kan komen is inderdaad niet wetenschappelijk bewezen, maar veel dokters zijn er toch wel over eens dat melk een veroorzaker van acne kan zijn, ofwel door de hormonen die daarin zouden zitten en anderzijds door lactose intolerantie. Maar dit laatste merk je snel genoeg aangezien je dan flinke buikkrampen krijgt na het drinken van (koffie)melk. Maargoed, ik heb sinds kort Emu olie wat ik gebruik op puistjes in mijn gezicht en dit werkt super. Het is een creme die je porien niet verstopt en werkt anti bacterieel. Ook helpt het tegen littekentjes. Deze creme icm roa zou ervoor moeten zorgen dat je na een paar weken acne vrij ben. Een flinke roa kuur van 40/50mg per dag vind ik zwaar overdreven als je een beetje acne op je schouders en gezicht hebt. Dat is echt voor mensen die de ergste vorm van acne hebben. Ik neem nu roa op 20/mg per dag. Meer dan genoeg en zo vallen de sides ook reuze mee. Gezondheid boven alles.

Verband tussen eten en acne niet bewezen blablabla

Het is bewezen dat snelle kh's of bijvoorbeeld ook melk een hoge insulinepiek tot gevolg hebben. Een hoge insulinepiek gaat samen met een piek in de aanmaak van het igf-1 hormoon, wat als als direct gevolg heeft dat je talgklieren actiever worden. En een te hoge talgproductie is de grootste oorzaak van acne.

Dus stop aub met zeggen dat er geen verband is tussen acne en voeding.

Verband tussen eten en acne niet bewezen blablabla

Het is bewezen dat snelle kh's of bijvoorbeeld ook melk een hoge insulinepiek tot gevolg hebben. Een hoge insulinepiek gaat samen met een piek in de aanmaak van het igf-1 hormoon, wat als als direct gevolg heeft dat je talgklieren actiever worden. En een te hoge talgproductie is de grootste oorzaak van acne.

Dus stop aub met zeggen dat er geen verband is tussen acne en voeding.

Dus jij kan een persoon van gemiddelde leeftijd die geen acne heeft, acne laten krijgen als je zijn voeding en tijdstip van inname mag bepalen?
Geen supplementen wel te verstaan.

Ik wil het graag eens zien.

Terug
Naar boven