MuscleMeat

Advies cutten?

RichardMo

Novice
Waardering
4
Lengte
1m80
Massa
80kg
Hallo,

Ik ben pas begonnen en de bedoeling is dat ik spiermasa ga opbouwen, ben gestart met 3x per week fullbody trainen.
Nu had ik een voedingsschema gemaakt, alleen heb ik het denk ik verkeerd begrepen.
De bedoeling is dat ik wil gaan groeien, qua spiermassa dan.
Op dit moment heb ik mijn vetpercentage op een website uitgerekend, met onderstaan resultaat, daar schrok ik behoorlijk van:
Vetpercentage berekenen
Mijn gewicht 80.5 kg

Mijn lengte 180.0 cm

Middel omtrek 100 cm

Nek omtrek 37 cm
Ik ben een

Man
Resultaat
Lichaamsvet: 27.0%Aantal kilo's vet: 21.7 kg.Vetvrije massa: 58.8 kg.

In eerste instantie dacht ik voor ik dit zag dat ik moest bulken om spiermassa op te bouwen, maar zat er volledig naast ben ik bang voor.

Wat denken jullie van bovenstaande resultaat?

Groeten,
Richard

Vetpercentage laten meten m.b.v. een huidplooimeting. Die website zal een aardige richtlijn geven, maar kan er ook behoorlijk naast zitten. Daarnaast zegt de spiegel al gauw genoeg, maar dan moet je wel een beetje 'feeling' hebben met een vetpercentage. Op internet vind je wel dit soort voorbeelden, maar het zien van je abs kan per persoon best verschillen en ook de plek waar het vet het meest ga zitten:
vetpercentage-mannen-257x300.png

Mijn advies dus om een huidplooimeting te laten uitvoeren (niet zelf doen als je hier geen ervaring mee hebt) en dan te bepalen wat je doel is.

• Topic Starter Topic Starter
Vetpercentage laten meten m.b.v. een huidplooimeting. Die website zal een aardige richtlijn geven, maar kan er ook behoorlijk naast zitten. Daarnaast zegt de spiegel al gauw genoeg, maar dan moet je wel een beetje 'feeling' hebben met een vetpercentage. Op internet vind je wel dit soort voorbeelden, maar het zien van je abs kan per persoon best verschillen en ook de plek waar het vet het meest ga zitten:
vetpercentage-mannen-257x300.png

Mijn advies dus om een huidplooimeting te laten uitvoeren (niet zelf doen als je hier geen ervaring mee hebt) en dan te bepalen wat je doel is.

Dank je, als ik naar bovenstaande foto's kijk, dan zit ik richting de 30% foto linksonder, dat is nu een beetje mijn situatie.

In dat geval zou ik absoluut eerst gaan cutten. Dus onder je onderhoud gaan eten.

Wie weet maak je gewoon wat 'beginnersgains', dat wil zeggen dat naast dat je vet verliest ook wat spiermassa opbouwt:)

Maak gewoon eens een foto. Zorg dat je wel rechtop staat. Niet ingezakt gaan staan. Dat geeft een veel beter beeld.

Als je wil afvallen eerst zou ik licht onder onderhoud eten (300 kcal) en lekker hard trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Als ik bovenstaande zo lees kan ik beter gaan beginnen met cutten.

Laatst bewerkt:
Jup vrees dat je zeker boven de 25% zit.

Inderdaad. Beter een goed cutschema maken en lekker erbij trainen.

Terug
Naar boven