MuscleMeat

Advies gevraagd over mijn schema

krimzonnn

Novice
Waardering
0
Beste forumgenoten,

Dit is een voedingsschema dat ik nu enige tijd gebruik (gekregen van een trainer van mijn gym). Toch zou ik graag van jullie (pro’s) graag horen of dit wel geschikt voor mij is.

Eigenlijk wil ik het liefst nog even voor de zomer een beetje droger worden (wie niet). Mijn stats: 24 jaar, 1.88m, vetpercentage (dmv die klemmetjes) 16,4 %. Doel 10 a 11 %.

Ik moet zeggen dat ik door dit schema al wel wat gegroeid ben in positieve zin. Helaas is voornamelijk mijn buik toch wat vettiger geworden. Is dit schema niet veel te veel qua carbs voor iemand met mijn stats? Ik kom namelijk op een totaal van +- 3400 Kcal (een smokkeldag op zaterdag en dat zal dan 4000 - 4500 worden).

Ik train 3x in de week, alleen heb vaak geen energie meer om nog eens cardio achter mn training aan te plakken. Dus het liefst val ik daarom desnoods wat af door mijn voeding. Mijn schema:

Maaltijd I

4 stuks brood
5 eieren (zonder eigeel) in PAM spray

Maaltijd II

80G Brinta/havermout + magere melk of water
30G Whey + magere melk of water

Maaltijd III

3 stuks brood
1 banaan
250ml magere kwark

Maaltijd IV

80G Brinta/havermout + magere melk of water
30G Whey + magere melk of water

Maaltijd V

100 G vlees (kip/tartaar/mager rundvlees)
100 G rijst of volkoren pasta
Eventueel sausje van gezeefde tomaten/paprika/ui/knoflook
250ml magere kwark

Maaltijd VI

50G Brinta/havermout
1 groene appel
30G Whey

Maaltijd VII

1 stuk brood
250ml magere kwark

Als broodbeleg: pindakaas/kalkoen/kip/appelstroop. Alles bak ik met PAM spray (soms een heel klein beetje olijfolie met wat druppeltjes water).

• Topic Starter Topic Starter
Zal mn thread nog maar even omhoog halen ivm geen reacties. Laat ik het simpeler vragen:

Is dit schema geschikt om mee te cutten of moet ik dan drastisch gaan minderen in carbs?

Je zegt het eigenlijk zelf al. Je bent aan het gainen en je komt ook wat vet aan. Waarschijnlijk een mooi bulkschema dus voor jou, maar het lijkt mij niet de bedoeling dat je vet aanzet in een cutschema. Ongeschikt dus om droger te komen heb je zelf al gemerkt, dus zal je lager moeten gaat in je calorieen als je dat wilt. Met je koolhydraten valt het best mee volgens mij, dan moet je even de verhoudingen uitrekenen. Het gaat in eerste instantie om het minderen van je calorieen.

Heb je wel je doelen aangegeven bij die trainer?

Ja stom dat ik het gewicht ben vergeten. Ik weeg nu 97,8 precies.

@Rare gek: ik heb aangegeven dat ik graag droger wilde worden maar ook geen massa wilde verliezen. Nu heb ik dit schema gekregen om eerst te kijken wat het doet voor mij. Ik ben in 2-3 mnd zon 4,5 kg aangekomen alleen mn vetpercentage is gestegen met 1,5 %. Dus ook enige massa winst.

Hij vertelde dat wanneer mijn lichaam aan dit schema gewend was het makkelijker was om wat weg te strepen hieruit.

97,8 x 0,164 = 16,04
97,8 - 16 = 81,8 kg VVM

Bij benadering is je dagelijkse energiebehoefte 2945 calorieën (uitgegaan van licht werk).

Om gewicht te verliezen (zonder extra cardio) zal je onder je dagelijkse energie behoefte moeten gaan zitten (200-400 calorieën).

Door gericht met gewichten te blijven trainen zal je zoveel mogelijk spiermassa behouden.

De verdeling EI/KH/VET raad ik je aan op ongeveer 2 gram per kg VVM eiwit, 1 gram per kg VVM vetten (onverzadigd) en overig uit koolhydraten (complexe).

Bedankt voor de hulp diky! Ik kan trouwens wel 20 min op de lopende band achter mn training aanplakken (ook 3x per week na krachttraining). Dit is nog wel vol te houden na een zware training. 20min zal wellicht te weinig zijn misschien. Maar pak je dan niet sneller vet aan omdat je dan al enige tijd door de krachttraining al bezig bent met verbranden.

Is HITT cardio een optie? Dat is toch één minuut snel lopen afgewisseld door 3 min rennen enz enz?

Groeten,

krimzonnn

Kleine Tip misschien waar zijn je Groenten? of mis ik een maaltijd lijkt me niet dat je hiermee aan 3400 call komt ? zit er voor de rest wel goed uit!

Bedankt voor de hulp diky! Ik kan trouwens wel 20 min op de lopende band achter mn training aanplakken (ook 3x per week na krachttraining). Dit is nog wel vol te houden na een zware training. 20min zal wellicht te weinig zijn misschien. Maar pak je dan niet sneller vet aan omdat je dan al enige tijd door de krachttraining al bezig bent met verbranden.
Kan nooit kwaad, 't verbrand de vrijgekomen vetzuren.
En zou ook mijn keus zijn.

Is HITT cardio een optie? Dat is toch één minuut snel lopen afgewisseld door 3 min rennen enz enz?
HIIT High Intensity Interval Training is een optie, de meningen zijn hierover verdeeld, icm een intensieve krachttraining zou het niet mijn eerste keus zijn ;)

En idd, zorg ook voor genoeg groenten en fruit.

Okay bedankt voor jullie adviezen! Ik ga er mee aan de slag. Btw, ik was vergeten groenten neer te zetten bij mijn warme maaltijd. Dit hoort er uiteraard wel bij.

Terug
Naar boven