XXL Nutrition

Advies/hulp nodig.

BombM

Novice
Waardering
0
Beste Medeforum gebruikers,

Ik lees nu al een paar maanden mee,en ik vond het eens tijd om mezelf aan te melden..
en graag zou ik jullie advies/hulp nodig!
Ikzal de situatie zo goed mogelijk proberen uit te leggen:

ik ben 17jaar,weeg 73kg en een BF van 23% mijn lengte is 1.69cm

Graag probeer ik droog te worden,of in ieder geval zo droog mogelijk.

Zodoende heb ik dus hier veel gelezen over voeding en over trainingen,en daaruit heb ik geprobeerd voor mijzelf een (voedings)schema te maken:

Ik doe 4 dagen KT,en daarnaast ook na de KT ook cardio.

sessie 1(ma,wo) kracht:
Kuit,billen,bovenbeen,schouders,buik

sessie 2kracht(di,do)
:biceps,triceps,rug en borst,buik

Dan doe ik ook iedere dag na de KT 40-50minuten cardio (hardlopen).

Eetschema voor een normale dag:

Sochtends:
Brinta/Brood

Tussendoor:
Plakjes kipfilet met bijv een appel.

Smiddags :

Rijstwafels (3-4)met appelstroop

Tussendoor:

Banaan/fruit.

Savonds:
Avond eten,wat de pot schaft meestal groenten/vlees/aardappels.

Na t trainen voor t slapen eet ik kwark.

*Aanvulling:Ik gebruik ook sinds een week groene thee capsules,dat schijnt te helpen met het verbranden van vet!
Ik heb er juist geen tijd bij gezet,want het is helaas soms onregelmatig(school,werk)
Ik hoop dat jullie een goede aanvulling kunnen geven hierop,en misschien ook wat tips en adviezen.

Ik stel het zeer op prijs,en alvast bedankt.

Groetjes BombM

Ik weet niet al te veel van trainings schema's. Maar je voedingsschema is redelijk brak voor zover ik weet. Probeer eens voor de grap wat stickies door te lezen.

Je eet op de hele dag ongeveer 2 keer eiwitten (je geeft geen aantallen, maar een paar plakjes kipfilet is veel te weinig, je avond eten zal wel oke zijn als daar een goed stuk vlees bij zit). Voor mij is de vuistregel om minstens 30gram eiwit per maaltijd naar binnen te krijgen, dat is iedere maaltijd. Kwark is een te langzame eiwit voor na het trainen, beste is iets als een eiwit shake (whey), of als je dat niet wilt iets al kipfilet of zo. Kwark is bedoeld voor voor het slapen, het is een langzame eiwit, deze neemt je lichaam langzaam op, en aangezien je 8 uur slaapt is dit nodig.

Je kan ieder soort voedsel samenstellen uit 3 onderdelen: Koolhydraten, Eiwitten en Vetten. Probeer je voeding daarmee goed uit te balanceren bijvoorbeeld: 40:40:20 Dit betekent dat je dagelijkse voedsel voor 40% uit koolhydraten(brood, brinta, etc) bestaat, 40% uit eiwitten(kipfilet, tonijn, vlees in zijn algemeen) en 20% uit vetten(olijfolie, noten, mayonaise).

Tijdens het afvallen is het belangrijk om je koolhydraten wat te beperken. Ik haal ze er helemaal uit om in ketose te komen, maar ik zal je dit niet aanraden of afraden.

Je eet denk ik ook veel te weinig. Bereken is je BMR (Basal Metabolic Rate), dat is het minimum aantal calorieen dat je op een dag nodig hebt.

Ik weet dat het een heel werk is om dit allemaal uit te gaan lopen rekenen en door te lezen en om een goed schema op stellen maar ik zou het je zeker aanraden want het zal je voortgang alleen maar meer bespoedigen.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet al te veel van trainings schema's. Maar je voedingsschema is redelijk brak voor zover ik weet. Probeer eens voor de grap wat stickies door te lezen.

Je eet op de hele dag ongeveer 2 keer eiwitten (je geeft geen aantallen, maar een paar plakjes kipfilet is veel te weinig, je avond eten zal wel oke zijn als daar een goed stuk vlees bij zit). Voor mij is de vuistregel om minstens 30gram eiwit per maaltijd naar binnen te krijgen, dat is iedere maaltijd. Kwark is een te langzame eiwit voor na het trainen, beste is iets als een eiwit shake (whey), of als je dat niet wilt iets al kipfilet of zo. Kwark is bedoeld voor voor het slapen, het is een langzame eiwit, deze neemt je lichaam langzaam op, en aangezien je 8 uur slaapt is dit nodig.

Je kan ieder soort voedsel samenstellen uit 3 onderdelen: Koolhydraten, Eiwitten en Vetten. Probeer je voeding daarmee goed uit te balanceren bijvoorbeeld: 40:40:20 Dit betekent dat je dagelijkse voedsel voor 40% uit koolhydraten(brood, brinta, etc) bestaat, 40% uit eiwitten(kipfilet, tonijn, vlees in zijn algemeen) en 20% uit vetten(olijfolie, noten, mayonaise).

Tijdens het afvallen is het belangrijk om je koolhydraten wat te beperken. Ik haal ze er helemaal uit om in ketose te komen, maar ik zal je dit niet aanraden of afraden.

Je eet denk ik ook veel te weinig. Bereken is je BMR (Basal Metabolic Rate), dat is het minimum aantal calorieen dat je op een dag nodig hebt.

Ik weet dat het een heel werk is om dit allemaal uit te gaan lopen rekenen en door te lezen en om een goed schema op stellen maar ik zou het je zeker aanraden want het zal je voortgang alleen maar meer bespoedigen.

+1. Dit voedingsschema lijkt nergens op..

Ik lees nu al een paar maanden mee,en ik vond het eens tijd om mezelf aan te melden..

Sorry, maar op een paar maanden weet je toch heus dat je met dit schema je spiermassa/lichaam veel kwaads aandoet. Je eet veels te weinig en je neemt niet genoeg essentiële voedingsstoffen op.

Lees alle stickies door! Ook je trainingsschema is niet al te goed. Probeer elke spiergroep ongeveer 1 keer te trainen elke week (4 dagen split) of ga voor een deftige fullbody!

Terug
Naar boven