MuscleMeat

Advies: Kapotte studenten ov chip kaart

• Topic Starter Topic Starter
Oke. Ga maandag dan maar eens bellen.

Praat me niet over de ov chipkaart, alsjeblieft zeg.
Heb in een half jaar tijd 5 kaarten gehad die he allemaal niet deden op wonderbaarlijke wijze, heb toevallig vandaag me 6e binnen gekregen, hopelijk doet die het wel. Dan heb ik het nog niet eens over de klantenservice, bolgensmij werken daar gewoon van die buitenlandse uitzendkrachten, want ze snapten er geen hol van en het was toeval dat die steeds kapot bij mij aankwam, was het lot werd me ook gezegd. Mocht je vragen hebben kan ik je exact zeggen hoe je die nieuwe kaary kan aanvragen, heb he nl al 5x gedaan:p

Succes ermee!

Ik heb nu 2 jaar een ov-chipkaart en deze doet het altijd, nergens problemen mee.

Enige probleem is dat ik van ns overstap op syntus treinen en dat je dan bij de ene moet uitloggen en bij de andere inloggen, op 1 paal, samen met nog 50 anderen.

Van mij is ook een keer kapot gegaan, heb een tijdelijke in no-time gehad en vervolgens een nieuwe thuis gehad. Weinig problemen.

ik heb hem in december gesloopt, kaart opgestuurd en niks van gehoord verder, toen opgebeld en bleek er wat fout te zijn gegaan. Kreeg daarna binnen 2 week een nieuwe.
en had negatief tegoed van 4 euro wat er nu ook nie meer op staat. Gwn bellen dus.

---------- Post added 14 March 2012 at 16:08 ----------

en hij deed het meteen zonder activering ofzo

Klote passen. Toen die passen vervangen werden kreeg ik mijne met het hoofd van een of andere chick er op. Ging een half jaar goed en toen kreeg ik uiteindelijk toch een boete van een conducteur op zijn eerste dag. Toen duurde het 3 maanden voor ik een nieuwe kreeg en de boete werd niet terugbetaald want toentertijd waren er 3 bedrijven "verantwoordelijk" voor en niemand voelde zich aangesproken. Bovendien moest ik die pas opsturen naar TLS oid om een nieuwe te krijgen en vervolgens werd door dat zelfde bedrijf gezegd dat ik die pas nóg een keer op moest sturen als bewijs terwijl ze hem zelf hadden.. Geld kwijt.

De kaartjes die je daarna terug wilt declareren moet via een administratieve achtbaan van heb-ik-jou-daar (ook de reden dat ik in de eerste plaats die pas niet terugstuurde toen ik er achter kwam dat er een verkeerd hoofd op stond).

Mijn ov was gescheurd maar ik had hem via ov chipkaart hulpservice telefoon laten blokken en gezegd dat hij kwijt was. Dan blokken ze hem en zetten ze in het systeem dat je een nieuwe krijgt. Bij mij duurde dit 3 werkdagen, als je hem als kapot opgeeft moet je hem opsturen etc wat langer duurt

+1 bij mij precies hetzelfde!

Vanaf November al gezeik met mijn kapotte ov kaart. Steeds te horen gekregen dat ik binnen 3 weken een nieuwe kaart zou krijgen maar helaas. Na 3 weken weer bellen dat ik niets had en dan werd de verzonden kaart weer geblokkeerd en begon het weer van voren af aan...dus opnieuw 3 weken wachten. Ondertussen heb ik zo al 5 nieuwe passen aangevraagd! In de tussentijd hoef je er niet vanuit te gaan dat je de onkosten van je gemiste studentenreisproduct terug kunt krijgen...dat lukt niet.

Anyway...op een gegeven moment kreeg ik een kaart en waarempel hij deed het! Echter heb ik 2 weken geleden het product "automatisch opladen" erop willen zetten, toen ik vervolgens bij zo'n apparaat dit product erop wilde zetten blokkeerde deze de pas. Natuurlijk weer gebeld en het bleek dat ik een nieuwere pas zou moeten hebben in plaats van degene die het eindelijk dus deed en dat de pas die ik had eigenlijk al geblokkeerd zou moeten zijn. Nu is er mij weer beloofd dat ik nu binnen 2 (!) weken een nieuwe pas toe zal krijgen gestuurd.

Ik zit verdomme al 5 maanden zonder OV-kaart...de klantenservice is zwaar incompetent daar en het is niet mogelijk om een hoger iemand te spreken!

ov was altijd al dikke fail.....zelfs al zou ik het gratis krijgen krijg je mij er niet in.

OV werkt naar mijn mening een stuk handiger dan het oude systeem.
Je kunt ook niet verwachten van iets wat pas een paar jaar massaal gebruikt wordt, dagelijks ontzettend veel, dat het ALTIJD even goed zal blijven werken als het gewone ''papier'' ticket werk.

• Topic Starter Topic Starter
Vanaf November al gezeik met mijn kapotte ov kaart. Steeds te horen gekregen dat ik binnen 3 weken een nieuwe kaart zou krijgen maar helaas. Na 3 weken weer bellen dat ik niets had en dan werd de verzonden kaart weer geblokkeerd en begon het weer van voren af aan...dus opnieuw 3 weken wachten. Ondertussen heb ik zo al 5 nieuwe passen aangevraagd! In de tussentijd hoef je er niet vanuit te gaan dat je de onkosten van je gemiste studentenreisproduct terug kunt krijgen...dat lukt niet.

Anyway...op een gegeven moment kreeg ik een kaart en waarempel hij deed het! Echter heb ik 2 weken geleden het product "automatisch opladen" erop willen zetten, toen ik vervolgens bij zo'n apparaat dit product erop wilde zetten blokkeerde deze de pas. Natuurlijk weer gebeld en het bleek dat ik een nieuwere pas zou moeten hebben in plaats van degene die het eindelijk dus deed en dat de pas die ik had eigenlijk al geblokkeerd zou moeten zijn. Nu is er mij weer beloofd dat ik nu binnen 2 (!) weken een nieuwe pas toe zal krijgen gestuurd.

Ik zit verdomme al 5 maanden zonder OV-kaart...de klantenservice is zwaar incompetent daar en het is niet mogelijk om een hoger iemand te spreken!

Holy shit. Dat is echt niet normaal. Nog geen hulp van van 3e partij ingeschakeld?

I know how you feelin bro.
Zelf ook 5 kaarten gehad vanaf oktober, en nu eindelijk na de 6e kaart doet die het.

Mijn OV chip kaart is defect. Er staat een student reis product voor door de weeks op en daarnaast een klein bedrag van 6 euro.

Nou ben gaan zoeken hoe ik dit probleem moet aanpakken. Ik wil dus een nieuwe OV chip kaart.

Via google kom ik alleen maar mensen tegen die problemen hebben. Ze worden van de kast naar de muur gestuurd.
Via de telefoon krijgen ze informatie wat achteraf onzin is.

Dus ik vroeg mij af of hier iemand ervaring hebt en mij kan helpen om een nieuwe ov pas aantevragen.

Voordat ik ga bellen wil ik namelijk precies weten hoe het zit. Het dichts bijzijnde ov loket is voor mij 30km verder op, en dat is bij NS station in Goes. Maar ik reis nooit met de trein.

Uiteraard karma voor de hulp

Kan je op internet aanvragen, melden als verloren i.p.v. defect. Heb je hem vrij snel als het mee zit. Is mij vorige maand overkomen, lag binnen 'n week op de deurmat.

http://www.ov-chipkaart.nl/ hier aanmelden en inloggen, vind je het wel.

Vorig jaar 'n keer verloren en toen heb ik, zo uit m'n hoofd, 6x moeten bellen gezien die steeds niet kwam, iedere keer weer stond er geen aanvraag in het systeem. Heeft uiteindelijk ruim 'n maand geduurd voordat ik hem binnenkreeg. Via internet gaat het echter blijkbaar wel goed.

Holy shit. Dat is echt niet normaal. Nog geen hulp van van 3e partij ingeschakeld?

nah, reis sowieso vrij weinig met het ov maar het is echt ongelofelijk frustrerend.

btw vandaag nieuwe kaart gehad LOL! Volgens mij is het gezeik nu afgelopen!

Terug
Naar boven