AndroidHealthClinic

Advies m.b.t. training

Takasan

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
60kg
Vetpercentage
10%
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Beste allen,

Al een enige tijd neem ik vanaf de achtergrond alle nuttige informatie op dat hier beschikbaar is. Persoonlijk kan ik stellen dat ik er veel baat bij gehad. Ik wil jullie hiervoor bedanken.

Omdat ik nu informatie zoek dat wat specifieker van aard is, waag ik een poging om mijn vragen via dit topic te stellen.

Ter introductie zal ik eerst wat achtergrondinformatie

Sinds 3 maanden geleden bevindt ik mijzelf in een fase waarin ik intensief aan het sporten ben. Dagelijks ben ik 1 tot 1,5 uur aan het trainen. Ik moet er bij vermelden dat ik enkel beperkt ben tot oefeningen die ik thuis kan verrichten in combinatie met 2 dumbbells. Mijn workout bevat de volgende oefeningen.

biceps
- dumbbell curl

triceps
- kickback
- dips
- tricep extension

borst
- pushups met rugzak + gewichten
- dumbbell flyes
- dumbbell press

schouders
- front raise
- shrugs
- shoulder press

rug
- pullups
- bent over row

Voor de buikoefeningen ken ik niet de juiste benamingen. Wel wil ik vermelden dat ik de bewust ben van de verschillende buikspiergroepen en ze dan ook afzonderlijk train. Mijn benen train ik eigenlijk enkel met intensieve springtouwsessies, waarna ze ook een paar dagen flink zuur aanvoelen.

Na een periode te hebben gecut en mijn BF% gedaald te hebben tot 9% heb ik besloten te gaan bulken. Dit gaat gepaard met een voedingsschema wat er als volgt uit ziet:

's ochtends
- whey isolate shake + water
- standaard portie havermout
- rijst met kip en mixgroenten
- multivitamine a tot z
- vitamine b complex

's middags
- 6 boterhammen
- pasta met smeltkaas

's avonds
- rijst met kip en mixgroenten (soms aangevuld met blokjes ananas ananas)
- 2 gekookte eieren

na training
- pasta met smeltkaas

Inmiddels ben ik al 2 kilo aangekomen.

Graag zou ik de volgende vragen willen stellen:

1. is een toename van 2 kilo binnen een periode van 1 week een normaal gegeven?
2. welke spiergroepen adviseren jullie mij meer te trainen op basis van mijn foto?
3. hebben jullie nog advies, aan of opmerkingen met betrekking tot mijn voedingsschema?
4. hebben jullie nog advies, aan of opmerkingen met betrekking tot oefeningen?

Bij voorbaat dank!

Train je benen ook, doe db squats en lunges. Daarnaast kan je ook jog stiffed legged deadlift met db doen en ook gewone deadlift met dbs. Ik zou de kaas laten staan en vervangen door kip of vis. Neem vlak voor het slapen ook nog een bak kwark. Als je elke dag traint dan zou ik als ik jou was elke dag een spiergroep pakken. Je bent wel beperkt als je thuis traint, dus ik zou ook z.s.m. een gym gaan zoeken.

1. Dat is best veel in mijn ogen :P
2. Opzich loopt geen 1 spiergroep (wat ik kan zien) flink achter, dus gewoon alles blijven trainen, niet specifiek 1 groep.
3. 3x whey?
4. Misschien nog een oefening voor biceps? Je hebt er daarvoor maar 1?

1. Nee, zal vooral vocht zijn.
2. Alles blijven doortrainen en niet vergeten de benen te pakken!
3. Fruit toevoegen, het lijkt me wat weinig? Zet het in een excel sheet met de voedingswaardes erbij voor meer feedback.
4. Train je je benen niet?

Terug
Naar boven