MuscleMeat

Advies nodig beginner

Sunskate

Novice
Waardering
0
Lengte
1m62
Massa
55kg
Vetpercentage
16%
Hallo

Ik ben een maandje geleden begonnen met fitness. Ik ben m 24j, 1m62 en 55kg met een vetmassa van 18%. Nu zou ik graag eerst wat vet verliezen, aangezien ik een klein zwembandje heb. Ik train 4 keer in de week: 45min krachttraining + 15min cardio. Ik neem ook whey isolaten proteineshake.
Mijn caloriebehoefte is 2000 kcal ongeveer.

Mijn voedingsschema:

Smorgens: proteineshake
Smiddags: vlees/brood
16: banaan en proteineshake
18u: training
Savonds: proteineshake, kip, salade , makreelvis, banaan

Mijn doel is om dat beetje buikvet te verliezen en veel spiergroei. Met mn shakes heb ik elke dag rond de 100gr eiwit binnen. Wat gaat tresultaat hiervan zijn? Ben ik goed bezig? Of moet ik mij focussen op spiergroei aangezien je door krachttraining automatisch ook vet verliest. En moet ik overschakelen op een weight gainer zonder vet? Wat raden jullie mij aan?

Probeer eerst op onderhoud te eten en blijf trainen zoals je nu doet. Wel is het slim om te berekenen hoeveel kcal je precies binnenkrijgt per dag. Zorg dat je 2 gram eiwit en 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht binnenkrijgt en vul de rest aan met koolhydraten.
Voor jou zou dat neerkomen op 110 gram eiwit, 55 gram vet. Dan blijft er 266 gram koolhydraten over.
Je kunt dit doen dmv bijv. MyFitnessPal of een voedingsschema maken, wat jij het fijnste vindt.
Als op onderhoud eten niets oplevert kun je je kcal inname verlagen met maximaal 500.

Ik ben geen expert maar hoop dat je hier wat aan hebt. :)

Je eet veel te weinig en je neemt te veel shakes.. meer eiwit uit je normale voeding halen. Ga eerst maar eens de sticky's door lezen want dit lijkt nergens op

• Topic Starter Topic Starter
Hmm, ik eet onder mijn onderhoud aangezien dak mn vetpercebtage wil verlagen. Raden jullie me spiergroei aan en meer te eten? Zodat automatisch mn vetpercentage lager gaat ook door krachttraining? En wrm zijn 3 proteineshakes te veel, ik drink ze zodat ik geen spiermassa verlies bij cardio.

Terug
Naar boven