MuscleMeat

advies wat betreft voedsel/training

SjimM

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
80kg
Beste allemaal,

Mijn naam is Jim. ik sport nu al een tijdje, maar eigenlijk deed ik dit om een beetje te bewegen. ( ik heb nooit als doel gehad echt breed te worden ) ik ben 25 jaar, 1,83, en weeg 80 Kg. vetpercentage weet ik niet, maar ik ben niet dik ofzo. Ik heb voor mezelf nu besloten om toch iets serieuzer te gaan trainen, om echt groot te worden. Maar... ik wil geen zeer strenge dieeten gaan gebruiken. Ik heb besloten om op een aantal punten te letten zoals:
* genoeg rust ( minimaal 8 uur )
* geen alcohol meer drinken.
* genoeg water drinken. ( ik drink nu 3,5 liter per dag )
* overdag eet ik tijdens mijn werk 8 bruine boterhammen, met verschillende soorten beleg.
* Na het sporten eet ik altijd 2 bruine boterhammen met 2 gebakken eieren
* in de middagpauze een flinke schaal ( magere ) yoghurt, met verse bosvruchten.
* voor het slapen gaan 250 gr ( magere ) kwark met vruchten.
* geen snoep of snacks meer.

Verder sport ik minimaal 4x in de week, op dinsdag, donderdag, zaterdag, en Zondag. en doe ik 1x in de week aan hardlopen, zo'n 10km.
Een vriend van me had voedingssuplementen, daar ben ik nu ook mee begonnen. Ik gebruik creatine, en proteine. de proteine shakes drink ik s'ochtends voor ik ga werken, en s'avonds na het sporten. de creatine gebruik ik nu 1x per dag ( ik heb de oplaadfase gehad ) deze drink ik voor ik ga sporten.

Mijn vraag is, wat denken jullie hiervan? wat kan ik beter doen, of anders doen? wat is de beste manier, om op een verantwoordelijke manier groter te worden?
Graag julie adviezen.

vriendelijke groet,

Jim

Laatst bewerkt:
met rust wordt meestal bedoeld de tijd die je nodig hebt om je spieren te laten herstellen.. wat 48-72 uur is per spiergroep. Maar goed, goed slapen is uiteraard ook erg belangrijk.

Verder zou ik toch echt een schema maken omdat het een stuk makkelijker is om je kcal bij te houden.. zelf hou ik me er ook niet super strak aan, pak soms best weleens wat anders maar dan kijk ik gewoon of ik aan mijn kcal kom voor die maaltijd.

Maar goed, je kan ook beginnen om elke dag bij te houden wat je eet, een week lang. Aan het einde van de week kijk je hoeveel je binnen hebt gekregen en vergelijkt dat met hoeveel je binnen had moeten krijgen. Zo kun je zelf bepalen of het nodig is om een schema te maken of dat je prima eet .

"ik wil geen zeer strenge dieeten gaan gebruiken."
Toch lijkt het erop dat je al een redelijk voedingsschemahanteert voor jezelf met de whey in de ochtend, boterhammen op werk en na de training...
Voor je zo schrijft klinkt het allemaal redelijk. Je doel en je aanpak.
Als je echter de beste manier om verantwoord te groeien wilt weten, dan kom je toch op een echt voedingsschema samenstellen en in combinatie met een goed trainingschema te werk gaan.

Terug
Naar boven