MuscleMeat

Shocking News Afghanistan wilt stenigen herinvoeren

PatrickvH

Freaky Bodybuilder
Waardering
342
Lengte
1m85
Steniging weer terug in Afghanistan?

Wie overspel pleegt, wordt gestraft door steniging. Dat staat in een voorstel van een werkgroep van het Afghaanse ministerie van Justitie. De controversiële doodstraf werd eerder afgeschaft, maar het ministerie wil die weer uitvoeren. Mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch kreeg het voorstel in handen en slaat alarm.

Stenigen werd voor het laatst als straf gebruikt in 2001, in dat jaar werd de Taliban-regering namelijk omver geworpen. Nieuwe leiders van het land tekenden een mensenrechtenverdrag, waarin ze beloofden de rechten, vooral van vrouwen, te beschermen.

We spraken over de plannen van de Afghaanse werkgroep met Brad Adams van Human Rights Watch
Overspel

Als het voorstel wordt geaccepteerd worden zowel mannen als vrouwen gestenigd. Hebben mensen coïtus voor het huwelijk, dan krijgen ze 100 zweepslagen.

Er werden de laatste jaren wel mensen gestenigd, maar daar kwam de overheid niet aan te pas. De doodstraf is niet toepasselijk bij overspel, vindt Human Rights Watch. De mensenrechtenorganisatie is geschokt door het voorstel, zij zijn tegen de doodstraf in welke situatie dan ook.

De timing van het Afghaanse ministerie is opmerkelijk te noemen, omdat na 2001 werd beloofd anders te handelen. Mogelijk heeft het vertrek van NAVO-troepen in 2014 daar iets mee te maken. Vanaf dan houdt de VS nog 10.000 tot 15.000 militairen gestationeerd in Afghanistan.

De overgebleven militairen zijn onderdeel van een veiligheidspact tegen de Taliban. President Karzai van Afghanistan moet het veiligheidspact nog tekenen, maar dat wil hij pas doen na de verkiezingen in april volgend jaar.

http://nos.nl/op3/artikel/579173-steniging-weer-terug-in-afghanistan.html

------------------------------------------------------------------------------------------
En in Pakistan word je al doodgemarteld om het bezit van een mobiele telefoon.
Van je familie moet je het maar hebben!

http://www.opposingviews.com/i/religion/islam/arifa-bibi-stoned-death-pakistan-possessing-cell-phone

---------------------------------------------------

Gelijk steun aan Afghanistan afschaffen!

Al het geld en levens die daar verspild zijn, achterlijk land. Dat westerse mensen überhaupt nog denken dat ze in zulke landen een groot verschil kunnen gaan maken is al ongelofelijk.

Ik vind het prima als men dat wilt, ik ga me niet bemoeien met de manier waarop zij hun land daar willen regelen (meerderheid).

Ik wil ook niet dat hun beslissen hoe het hier bijvoorbeeld moet dus waarom zou ik andersom wel willen ? Ik vind het vreemd maar goed hun vinden het vast vreemd dat een moordenaar hier na 10 jaar weer vrij komt bij wijze van spreken.

Het hele 'project' Afghanistan had nooit moeten zijn, we hadden daar niks moeten beginnen. De zogenaamde vriendelijke pro westen leiders daar zijn hypocriet en er zijn talloze berichten over Karzai die nu het westen daar weggaat heel veel kritiek heeft op VS & Europa. En sterker nog, hij wilt gewoon met de Taliban praten want de orolog is gewoonweg niet gewonnen van hen.

Kort gezegd, stank voor dank.

Laatst bewerkt:
En in Pakistan word je al doodgemarteld om het bezit van een mobiele telefoon.
Van je familie moet je het maar hebben!

[Link niet meer beschikbaar]

volgens mij klopt dit niet, want daar heeft iedereen een telefoon zelfs de vrouwen.

Een bijkomend voordeel van de doodstraffen in Afghanistan is dat er daardoor minder Afghanen zullen zijn ;)

Tsja ach, die mensen leven nog in het krijttijdperk, enige reden waarom ze daar niet allemaal in tenten midden in een woestijn leven is omdat ze iets van beschaving om hun grenzen heen hebben. Gewoon groot hek om heen zetten en over 1000 jaar nog eens kijken hoe ze leven daar.

Prima toch. Moeten ze zelf bepalen. Steun aan zo'n land is natuurlijk onzin.

We moeten daar gewoon lekker wegwezen en ook weg blijven. We hebben daar duidelijk niks te zoeken en zij hebben ons niets boeiends te melden.

Ironisch dat de 'bevrijde' Afghanen nu zelf een Taliban-achtig regime gaan invoeren.

Religion-poisons-everything.jpg

Simpel opgelost als je niet gestenigd wilt worden.. Niet vreemdgaan en anders niet zeuren.

Is het niet zo dat verkrachte vrouwen ook vallen onder 'vreemdgaan'?

We moeten daar gewoon lekker wegwezen en ook weg blijven. We hebben daar duidelijk niks te zoeken en zij hebben ons niets boeiends te melden.

Onze militairen kunnen daar ervaring op doen.
Ook heeft NL een redelijke status gekregen van de VN(vooral VS), vooral door het optreden van de commando's. Daa

Stenen zat.

WTF is dat daar toch, man man man. In principe zou je zeggen: "Laat ze hun plan trekken.", maar dan vraag ik me af, worden die regeringsleiders daar ook gekozen door middel van een meerderheid van de kiezers?

Zoja, dan gaat die bevolking akkoord met straffen zoals steniging. Dus zou ik niet optreden.

Zonee, dan is het andere koek. Binnenvallen die handel.

Terug
Naar boven