- Waardering
- 2.963
Simpel opgelost als je niet gestenigd wilt worden.. Niet vreemdgaan en anders niet zeuren.
Facepalm.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Simpel opgelost als je niet gestenigd wilt worden.. Niet vreemdgaan en anders niet zeuren.

Het boeit me nou niet echt wat er gebeurd in Afganistan, en jij volgens mij ook niet. Maar daarnaast, er zal vast voldoende draagvlak zijn in dat land anders komt die gekkigheid er echt niet door.
Wens mensen in Afghanistan ook niet zo'n dood toe.
Of er draagvlak is of niet, het hoort niet en is barbaars.
Oneens. Dood door steniging gun je geen mens of dier en sowieso is de doodstraf een principe kwestie van niet doden die niet regio gebonden is. Heel goed dat er organisaties als Human Right watch dit blijven melden. Ook ver van mijn bed zaken zijn soms belangrijk. De vraag is alleen of militaire interventie iets helpt bij het humaner maken van dat land. Imo is de situatie pas echt hopeloos als we niet meer berichten over deze misstanden en de gruwelijkheden plaats vinden zonder dat iemand het weet of iedereen onverschillig blijft van het is ver van mijn bed. Het blijven wel medemensen die een gruwelijke dood ondergaan op basis van een verschrikkelijk rechtsysteem.
Ik zeg altijd: Wie zonder zonden is, werp de eerste steen.
![]()
En ja het is arbitrair waar je de grens legt tussen verschillen in cultuur en universele grenzen maar steniging is voor mij heel duidelijk een universeel punt dat we als mensheid niet moeten willen.
http://www.youtube.com/watch?v=OkqQhMaG1wA
goeie bron grapje was sarcastischHet hele opium verhaal is ook zoiets moois idd!
http://theindependentlifeboat.files...7914267637_1254904531_3289069_894702816_n.jpg
Zou graag willen geloven in het mooie sprookje, het goede tegen het kwaad(amerikanen en het westen tegen taliban/al qaida/radicale moslims). Helaas is het niet zo simpel en dit geldt ook voor de omringende landen, ik heb geen zin om weer een hele discussie aan te gaan en bronnen te gaan zoeken etc. etc.
Voel je verder vrij om mij te overtuigen met jouw verhaal met feiten en bronnen, ik zal er wel naar kijken maar verder niet meer reageren.

virusje, check je feiten i.p.v. ondoordachte plaatjes weg te trekken van het web. Als je een beetje de geschiedenis van Afghanistan had gevolgd dan was je erachter gekomen dat de taliban al vanaf 1996 het grootste gedeelte van Afghanistan in handen had, om specifiek te zijn het zuiden. De noordelijke alliantie (gesteund door de CIA) had tot 2000 een paar provincies in het noorden totdat zij onder de voet werden gelopen. Het is onder de taliban hun supervisie geweest dat de opiumhandel tot bloei is gekomen en dat bijna het complete land er afhankelijk van is geworden. Boeren vonden er een goedkope plant in die makkelijk te verbouwen was en relatief veel geld opleverde, tenminste in vergelijking met andere gewassen want zoveel pakt de kleine boer niet op de opium ten opzichte van de grote bazen die op hun beurt weer de taliban sponsort in hun operaties. Hier ziet ook het probleem echter want de kleine boer kan niet anders meer, ze zijn er compleet afhankelijk van geworden en dat was nog voordat de VS binnenviel. Het vernietigen van de gewassen werkt alleen maar averechts want de complete bevolking maakt je af als je aan hun inkomsten komt. In 2009 probeerde de Britten en de VS het maar liepen tegen felle weerstand op en moesten een flink aantal militairen het bekopen met hun leven. Een 2e poging in de zomer van 2010 leidde tot de bloedigste periode sinds de inval in 2001. Het probleem zit dus dieper dan je denkt. Ook corruptie speelt nog een rol want een door Karzai gestart offensief van de ANP (Afghan National Police) bleek al snel een ideaal middel voor ''drug lords'' om de competitie uit te schakelen. Stammen leverde zogenaamde ''politie commandanten'' af die bij de concurrenten gingen huishouden zodat zij een hogere prijs konden vangen voor hun product. De complete vraag en aanbod werd zo in de handen gedouwd en het ergste was dat de wij ze nog opleidde en voorzagen van wapens ook.
Niemand leest zo'n wall of text.