XXL Nutrition

Shocking News Afghanistan wilt stenigen herinvoeren

Of de doodstraf invoeren voor Marokkanen die in aanraking met de politie zijn geweest. Dan zijn we eindelijk van die ellende af.

Er zijn geen Marokkanen in Afghanistan

---------- Toegevoegd om 13:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:58 ----------

Vind jij dat een reden om ergens een land binnen te vallen ?

Ik niet, maar de politieke leiders blijkbaar wel

Hoi,

http://en.wikipedia.org/wiki/War_in_Afghanistan_(2001–present)

---------- Toegevoegd om 13:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:57 ----------

Gaat hier om een door Amerika gesteunde regering.

:roflol: @ droge reactie

Maar dat is niet wat ik bedoel; ik bedoel namelijk dat men op zijn minst in debat moet gaan met de regering om dat ene voorstel tegen te houden. Geloof nooit dat de Amerikaanse regering daar (openbaar!) mee akkoord kan gaan.

Er zijn geen Marokkanen in Afghanistan

---------- Toegevoegd om 13:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:58 ----------

Ik niet, maar de politieke leiders blijkbaar wel

Niet om te oefenen of respect te krijgen toch.

Men volgde Amerika omdat die de veilige havens van de radicaal islamieten (Taliban was baas) wilde aanpakken. Dat wordt dan onder het mom van democratie brengen gedaan maar dat ligt daar even wat anders als je nog met stammenoudsten werkt. Maar ze verkopen de oorlog prima, dat wel.

Als nu in Syrie een vrijstaat komt geleid radicaal islamieten kan ik je met zekerheid zeggen dat Amerika daar eerder of later actie tegen onderneemt als geen andere kracht er iets tegen doet.

Dat is ook de reden dat bijvoorbeeld laatst in Mali is ingegrepen, men is bang dat er een echte basis ontstaat voor radicaal islamisten om vanuit daar te fungeren en opereren.

Maar dat is niet wat ik bedoel; ik bedoel namelijk dat men op zijn minst in debat moet gaan met de regering om dat ene voorstel tegen te houden. Geloof nooit dat de Amerikaanse regering daar (openbaar!) mee akkoord kan gaan.

Amerika is wel vaker met dit soort zaken akkoord gegaan. Maar denk inderdaad niet dat ze dit kunnen verkopen aan de internationale gemeenschap.

Als ik me niet vergis, was de topic: Afghanistan voert doodstraf weer in:rolleyes:

Waarom zou het voor jou een voordeel zijn dat een land als Afghanistan (hier 6.000 KM) vandaan is, de doodstraf gaat herinvoeren? Maak je maar druk om die irritante Marokkanen hier in Nederland.

Laatst bewerkt:
Waarom zou het voor jou een voordeel zijn dat een land als Afghanistan (hier 6.000 KM) vandaan is, de doodstraf gaat herinvoeren?

Ik kan er een paar opsommen:
- goed op de overbevolking tegen te gaan (op termijn ook goed voor het milieu).
- preventieve maatregel om de criminaliteit te reduceren (ik weet het, het is niet wetenschappelijk bewezen dat het altijd helpt, maar het kan wel werken).
- minder arme Afghanen (de rijke kopen de juiste mensen om), wat uiteindelijk weer scheelt in de ontwikkelingshulp (dat voelen we wel in ons portemonnee).
- leuke filmpjes op het internet
- de docenten aardrijkskunde/geschiedenis hebben hierdoor genoeg beelden/info die ze aan de leerlingen kunnen tonen in het kader van te ver doorgeslagen religies en/of de doodstraf.
- minder mensen=meer eten over. Dit is goed voor de tevredenheid van de bevolking.
:roflol:

ik zat maar te trollen. Natuurlijk ben ik tegen de doodstraf

ik zat maar te trollen. Natuurlijk ben ik tegen de doodstraf

Oké man. ;) Die arme Afghanen hebben al te veel verduren gehad. Echt triest om te zien dat in de jaren 70 vrouwen in mini-rokjes naar de Universiteit gingen, het nu in een grote puinhoop is verandert vanwege de Sovjet invasie, historische Buddha monumenten zijn opgeblazen etc.. Zonde zonde.

Laatst bewerkt:
Altijd al gezegd, je moet je niet willen bemoeien met dat soort landen. Pas als de eigen veiligheid in gedrang komt moet je optreden zoals wanneer ze chemische wapens bezitten ofzo. Laat ze elkaar verder lekker overhoop schieten, stenen naar elkaar gooien of whatever. Nu ben je 12 jaar bezig, heeft het miljarden euro's en duizenden levens gekost en begin je gewoon van voor af aan.

Oké man. ;) Die arme Afghanen hebben al te veel verduren gehad. Echt triest om te zien dat in de jaren 70 vrouwen in mini-rokjes naar de Universiteit gingen, het nu in een grote puinhoop is verandert vanwege de Sovjet invasie, historische Buddha monumenten zijn opgeblazen etc.. Zonde zonde.

Erg om je land terug naar de middeleeuwen te zien vervallen. En zeker niet het enige land dat door de machtslust van de sovjets-VS naar de kloten is gegaan.

Erg zonde idd...

afghan_large.jpg

"The influence of the religion paralyses the social development of those who follow it."

Past perfect bij die foto.

''De financiering en ondersteuning aan een islamitische guerrillabeweging door een supermacht''

Past er beter bij imo

Ik vind het prima als men dat wilt, ik ga me niet bemoeien met de manier waarop zij hun land daar willen regelen (meerderheid).

Oneens. Dood door steniging gun je geen mens of dier en sowieso is de doodstraf een principe kwestie van niet doden die niet regio gebonden is. Heel goed dat er organisaties als Human Right watch dit blijven melden. Ook ver van mijn bed zaken zijn soms belangrijk. De vraag is alleen of militaire interventie iets helpt bij het humaner maken van dat land. Imo is de situatie pas echt hopeloos als we niet meer berichten over deze misstanden en de gruwelijkheden plaats vinden zonder dat iemand het weet of iedereen onverschillig blijft van het is ver van mijn bed. Het blijven wel medemensen die een gruwelijke dood ondergaan op basis van een verschrikkelijk rechtsysteem.

Oneens. Dood door steniging gun je geen mens of dier en sowieso is de doodstraf een principe kwestie van niet doden die niet regio gebonden is. Heel goed dat er organisaties als Human Right watch dit blijven melden. Ook ver van mijn bed zaken zijn soms belangrijk. De vraag is alleen of militaire interventie iets helpt bij het humaner maken van dat land. Imo is de situatie pas echt hopeloos als we niet meer berichten over deze misstanden en de gruwelijkheden plaats vinden zonder dat iemand het weet of iedereen onverschillig blijft van het is ver van mijn bed. Het blijven wel medemensen die een gruwelijke dood ondergaan op basis van een verschrikkelijk rechtsysteem.

Idd, stenigen is gewoon achterlijk. Als je dan toch de doodstraf krijgt hoeft er geen onnodig lijden aan te pas te komen (enkele uitzonderingen daar gelaten). Zeker ivb met overspel (verkracht worden telt evengoed), en nog belachelijke redenen.

Imo moeten ze gewoon maken dat ze uit die landen weg zijn, denk dat het al lang duidelijk is dat met militaire interventies enkel de chaos nog groter wordt + nog grotere haat tegenover het westen. Het gaat mss nog lang duren maar uiteindelijk gaat de macht van de islam (zelfde als bij ons de kerk vroeger) afnemen en kunnen ze zich hopelijk wat gedragen.

Koppie Er af is beter, stenen is zo saai en duurt een eeuwigheid, heb je lamme arm van het gooien.
Wel kicken als je een goede treffer hebt :D

• Like
Waarderingen: mat
Afghanistan zal steniging niet opnieuw invoeren. De Afghaanse regering heeft laten weten een voorstel om steniging voor overspel weer in te voeren, niet over te zullen nemen. Dat zei minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken in de Tweede Kamer.

"Men heeft mij verzekerd dat ze het niet gaan doen", zei de minister. Hij zal er nauwlettend op toezien dat deze toezegging wordt nagevolgd. Mochten de Afghanen hier alsnog toe overgaan, zal dit gevolgen hebben voor de relatie van Nederland met Afghanistan, waarschuwde hij opnieuw.

De EU en de VN hebben hun zorgen geuit over het voorstel. Een werkgroep van het Afghaanse ministerie van Justitie heeft steniging opgenomen in een reeks van voorstellen om het strafrecht te hervormen. Tijdens het bewind van de Taliban was dit een gebruikelijke straf.

Bron: RTL

Vind je dat van onze overheid ook, dat ze alles zelf mogen bepalen?

Het boeit me nou niet echt wat er gebeurd in Afganistan, en jij volgens mij ook niet. Maar daarnaast, er zal vast voldoende draagvlak zijn in dat land anders komt die gekkigheid er echt niet door.

Terug
Naar boven