XXL Nutrition

Nieuws Afkoeling? 2010 op weg om warmste jaar ooit te evenaren

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
SEATTLE - Het jaar 2010 is op weg om wereldwijd het warmste jaar ooit te evenaren. De gemiddelde temperatuur in de eerste acht maanden komt overeen met het record voor dezelfde periode in 1998, meldt het US National Climatic Data Center

De land- en oceaantemperaturen waren wereldwijd gemiddeld 14,7 graden Celsius. Dat is 0,67 graden boven het gemiddelde voor de twintigste eeuw. De meeste delen van de planeet waren dit jaar bovengemiddeld warm. Uitschieters waren Oost-Europa, Oost-Canada en delen van Oost-Azië. Daarentegen waren Australië, Rusland en het zuiden van Zuid-Amerika juist koeler dan normaal.

Poolijs
Tegelijk blijkt er vorige week zeldzaam veel Noordpoolijs te zijn gesmolten. Er was 'nog maar' 4,76 miljoen vierkante kilometer over. Alleen in 2007 en 2008 daalde de oppervlakte met ijs tot onder de 5 miljoen vierkante kilometer, meldde het US National Snow and Ice Data Center. (ANP)

http://www.ad.nl/ad/nl/1008/Planet-...op-weg-om-warmste-jaar-ooit-te-evenaren.dhtml

Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen. We geven de vulkanen gewoon de schuld, anders ligt het wel aan de zonnevlekken.

...

Laatst bewerkt:
Oost europa, oost canada en oost azie.. no worries we zitten safe

idd als de gym en de supermarkten maar niet vol lopen:(

Ik vind het nu nog leuk, zolang het maar niet te extreem wordt :)

Ik vind het nu nog leuk, zolang het maar niet te extreem wordt :)
Denk er het zelfde over. Ik snap de hele heisa rondom de verwarming van de aarde niet echt. De mens en de dieren passen zich uiteindelijk ook wel aan. Er sterven natuurlijk wel een paar diersoorten uit, maar er komen er ook een paar nieuwe bij.

Uiteindelijk leeft ook de mens straks (misschien wel anno 2100?) ozonvriendelijk.

merk er weinig van -_-

2.5 week echt chill weer gehad hier, daarna 2maanden regen...

Global_Warming_Cartoon.ashx_thumb6.jpg

:roflol::roflol:

Jammer genoeg hebben de meeste mensen liever de zomer dan de winter. Langs de andere kant zou ik het wel grappig vinden moesten er nog een paar grote natuurrampen gebeuren.

Ik vond het wel best zo, korte koele zomer, nu weer lekker herfst en winter waarbij alle idioten maar weer eens binnen blijven zodat de rest er niet zo'n last van heeft en het leven weer aangenamer wordt.
Vooral ook als er sneeuw of schaatsijs ligt, heerlijk! kom steeds minder mensen tegen, zelfs geen kinderen meer tegenwoordig, en de idioten maar klagen over het weer. Nee wintersport sneeuw, die moeten ze hebben!

Met die opwarming smelten de polen en dat zoette smeltwater zou dan weer de grote warmtestromen in de oceanen moeten remmen zodat het hier in Nederland juist kouder wordt, wat dat betreft zitten we op schema?
Daarna wordt het overal koud want dan kantelen we naar een ijstijd. Dat dreigde geloof ik vorige eeuw in de jaren 30 al bijna te gebeuren, de "dustbowl", en dan gaan er een heleboel mensen dood. Maar goed bij een ijstijd komen er weinig idioten buiten, heerlijk!

• Topic Starter Topic Starter
hahaha geniaal dat gezeur over het poolijs........die lui lullen weer lekker. Over de laatste maand is het ijs precies zoals het hoort gegroeid.....niets meer en niets minder

http://arctic.atmos.uiuc.edu/CT/animate.arctic.color.0.html

The National Snow and Ice Data Center (NSIDC) is part of the Cooperative Institute for Research in Environmental Sciences at the University of Colorado at Boulder. NSIDC scientists provide Arctic Sea Ice News & Analysis content, with partial support from NASA.
The Arctic sea ice cover appears to have reached its minimum extent for the year. It was the third-lowest extent recorded since satellites began measuring minimum sea ice extent in 1979. This year’s minimum extent fell below the 2009 minimum extent and above the minimum extents in 2008 and 2007. However, it is still below the long-term average, and well outside the range of natural variability.
NSIDC will issue a formal announcement at the beginning of October with full analysis of the possible causes behind this year's ice conditions, particularly interesting aspects of the melt season, the set up going into the winter growth season ahead, and graphics comparing this year to the long-term record.

http://nsidc.org/news/press/20100915_minimum.html

Gewoon gelul dus?

De zomer in West-Europa was normaal te noemen in het geheel. Andere gebieden hebben dag na dag records verpulvert( met name Rusland).

laat de zomer maar weer lekker komen.

Waarschijnlijk ook meteen het Natste jaar....

Terug
Naar boven