AndroidHealthClinic

Nieuws Afkoeling? 2010 op weg om warmste jaar ooit te evenaren

Waar het door komt weet je niet? Daar hebben we dus wetenschappers voor, wetenschappers die overigens ook wel eens fouten maken maar dan nog blijft er genoeg gedegen onderzoek over dat duidt op opwarming veroorzaakt door menselijk handelen.

Er komt ook steeds meer gedegen onderzoek dat het tegenspreekt, of in ieder geval de ernst ervan in twijfel trekt. Ik zie dat nu steeds meer door review heen komen. Het gebeurt vanwege fallout van Climategate, maar dat heeft altijd een bepaalde inertie i.v.m. review (bij ons voor klimaatwetenschap gemiddeld zo'n 4-5 maanden). Er komen interessante dingen aan de komende maanden.

De concurrent heeft trouwens al een leuk artikel over poolijs en gletsjers, en hoe het ijsverlies met een 50% overschat is geweest afgelopen jaren:
http://www.physorg.com/news203066251.html

Juist wel, wij in het westen leven ver boven beschikbare middelen waardoor mensen elders juist tekort (moeten) komen laat staan dat er genoeg zal zijn om de ontwikkelende landen blijvend te ondersteunen en nog wat begroeiing enz. over te houden hier en daar. (draagt ook bij aan opwarming) Ga jij dus maar het goede voorbeeld geven.
Het mooie van wetenschap is dat je zelf de gegevens kunt bekijken en zelf na mag/moet denken. Denken dat de gegevens allemaal wel verzonnen moeten zijn maakt het één grote samenzwering en complot, en ach die hebben we al meer gehoord. Ik denk steeds vaker dat er een complot is tussen samenzweringsgekken.

amerika en china geen middelen :roflol::roflol::roflol:

gast ik maak me er niet druk om zolang die vatsige amerikanen in v8ten rondrijden en de huizen stoken met elektrische kachels......

De oplossing voor al uw milieu problemen:

paus_condoom.png

Zijn dat niet dezelfde wetenschappers die het weer van aankomende dinsdag amper kunnen voorspellen?

IPCC, is dat niet toevallig dat gesubsidieerd clubje wiens voorzitter critici vergeleek met Adolf Hitler?

Het hele de-mens-is-verantwoordlijk-voor-het-klimaatprobleem dogma is puur gebaseerd op aannames en extrapolaties van een wetenschap die zwaar gesubsidieerd wordt en er belang bij heeft tot bepaalde conclusies te komen. Wellicht hebben ze gelijk, misschien ook niet. Ik denk ook niet dat er iemand op het ogenblik een geldig oordeel over kan vellen.

EricR, heb je je eigenlijk wel zelf in het onderwerp verdiept en zo ja, kun je dan stapsgewijs beargumenteren waarom het klimaat verandert door menselijk handelen? En kun je daarnaast de kritiek hierop stapsgewijs torpederen?

• Topic Starter Topic Starter
Zijn dat niet dezelfde wetenschappers die het weer van aankomende dinsdag amper kunnen voorspellen?

IPCC, is dat niet toevallig dat gesubsidieerd clubje wiens voorzitter critici vergeleek met Adolf Hitler?

Het hele de-mens-is-verantwoordlijk-voor-het-klimaatprobleem dogma is puur gebaseerd op aannames en extrapolaties van een wetenschap die zwaar gesubsidieerd wordt en er belang bij heeft tot bepaalde conclusies te komen. Wellicht hebben ze gelijk, misschien ook niet. Ik denk ook niet dat er iemand op het ogenblik een geldig oordeel over kan vellen.

EricR, heb je je eigenlijk wel zelf in het onderwerp verdiept en zo ja, kun je dan stapsgewijs beargumenteren waarom het klimaat verandert door menselijk handelen? En kun je daarnaast de kritiek hierop stapsgewijs torpederen?

Nee zoals als altijd lul ik maar wat. Moet ik hier nou de hele discussie die al tig keer gevoerd is (ook op DBB) weer opnieuw gaan herkauwen omdat jij wil weten of ik wel genoeg van het onderwerp weet?

Economie en industrie is een geïnitieerd project van verslaafden, een groep die het fenomeen ontkenning en liegen hebben uitgevonden.

Deze plaveiselende terroristen zijn ook verantwoordelijk voor zeer rappe en extreme verschuivingen van demografische verhoudingen omdat hun ideologische betonnen projectjes als sinds de geboorte van hun profeet Henry Ford het sacrament vormen voor het cijfer katholicisme. In Nederland is dit kerkgenootschap gevestigd op Beursplein 5 te Amsterdam.

Nee zoals als altijd lul ik maar wat. Moet ik hier nou de hele discussie die al tig keer gevoerd is (ook op DBB) weer opnieuw gaan herkauwen omdat jij wil weten of ik wel genoeg van het onderwerp weet?

Je hebt helemaal gelijk. Het spijt me dat ik de tijd en zin niet heb om jouw 45.000 posts op een bodybuildingsforum door te spitten. Andere futiele bezigheden slurpen al die tijd op, zoals echt trainen bijvoorbeeld.

• Topic Starter Topic Starter
Je hebt helemaal gelijk. Het spijt me dat ik de tijd en zin niet heb om jouw 45.000 posts op een bodybuildingsforum door te spitten. Andere futiele bezigheden slurpen al die tijd op, zoals echt trainen bijvoorbeeld.

Goed voor je, maar je hoeft in ieder geval niet te verwachten dat ik keer op keer 1 of meerdere van die 45.000 postings ga herkauwen.

Er komt ook steeds meer gedegen onderzoek dat het tegenspreekt, of in ieder geval de ernst ervan in twijfel trekt. Ik zie dat nu steeds meer door review heen komen. Het gebeurt vanwege fallout van Climategate, maar dat heeft altijd een bepaalde inertie i.v.m. review (bij ons voor klimaatwetenschap gemiddeld zo'n 4-5 maanden). Er komen interessante dingen aan de komende maanden.

De concurrent heeft trouwens al een leuk artikel over poolijs en gletsjers, en hoe het ijsverlies met een 50% overschat is geweest afgelopen jaren:
http://www.physorg.com/news203066251.html

Hola, een verandering van wetenschappelijke inzichten wil niet direct een paradigmaverschuiving zeggen. Nu heb ik geen toegang tot de fulltext en vertrouw ik persberichten doorgaans niet zo, maar er wordt ook nergens gesproken over: 'global warming is a hoax'.

http://www.nature.com/ngeo/journal/v3/n9/full/ngeo938.html

In je eigen straatje aan de wandel gaan met dit soort berichten vind ik een vorm van 'bad science', tenzij men de moeite neemt om de fulltexten op te sporen, door te neuzen en te becommentariëren. Te veel voorbeelden gezien van 'bad science' om zomaar op een dergelijk bericht af te gaan, laat staan de conclusie te trekken dat 'de concurrent' bla bla bla

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven