AndroidHealthClinic

Afvallen calorie in vs calorie out ?

ashraf

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
84kg
Vetpercentage
19%
Hallo,

Ik heb een korte vraag is afvallen altijd een kwestie van Afvallen calorie in vs calorie out ?

Ik train nu namelijk al 2 maanden redelijk intensief (6x per week cardio met daarbij 3 keer kt)

En ik ben hellaas maar 1 kg afgevallen. Dus mij vermoedde is dat ik teveel eet.

Zijn er nog andere oorzaken waardoor afvallen niet gaat of heel langzaam gaat ?

Groet Ashraf

Waarschijnlijk zijn er wel andere redenen, maar in 99% van de gevallen eet men gewoon te veel als het afvallen niet wil vlotten.

• Topic Starter Topic Starter
Okey dat is duidelijk bedankt.
Dan toch maar me kcal intakr verlagen en hopen op beter resultaat.

Mvg Ashraf

Belangrijker is om bij te houden of je V% afneemt, dit omdat de weegschaal alleen een vertekend beeld kan geven. Dat je niet of weinig afvalt wil nog niet zeggen dat je geen vet afvalt, omdat je bv. ook spier aankomt.

Ja hierbij hou ik ook rekening mee.

Ik meet me vp elke maand 1 keer.

Toch bedankt voor de tip.

Groet ashraf

je zou vocht vast kunnen houden... (vooral vrouwen schijnen daar last van te hebben)

En als je van niets ineens heel erg intensief gaat sporten kan je lichaam in een soort spaarstand komen te staan waarbij je de rest van de dag te moe bent om iets te ondernemen en je dus alleen nog maar op de bank hangt en met de lift gaat en veel dutjes doet enzo. (ofwel het calories-out gedeelte is dan niet zo hoog als je denkt dat het is)

Je kunt ook serieus té weinig eten om af te vallen.
Toen ik begon met afvallen at ik ineens zodanig drastisch te weinig dat het juist niet lukte om af te vallen. Zodra ik meer ging eten (max. 500-700 kcal onder onderhoud, nooit onder BMR) viel ik netjes 1 kg per week af.

Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat ik me eigenlijk wel een beetje kan vinden in wat wazzup zegt.

Ik train redelijk intensief en ben erna redelijk lui :P

Wat is het best om uit de ''spaarstand'' te komen ?

Groet ashraf

---------- Toegevoegd om 19:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:34 ----------

@sverre

Ik denk dat Wazzup bedoelt dat ik me calorie out overschat. waardoor ik eigenlijk niet onder me onderhoud zit maar juist op me onderhoud eet. Hierdoor val ik misschien niet af. (correct me if i am wrong)

En wat betreft te weinig eten, ik eet niet een flink aantal kcal onder me Adh

toch bedankt voor het advies

:)

groet Ashraf

nee dat kan niet.

Er waren geen mensen in het concentratiekamp die er niet in slaagden af te vallen.

Vraag me dan toch af waarom ik de eerste 8 weken maar 1,5 (!) kilo was afgevallen.. Trainde vier dagen in de week (KT + 30 min. cardio) waarbij ik tussen de 1000 en 1200 kcal at.

Ik moet zeggen dat ik me eigenlijk wel een beetje kan vinden in wat wazzup zegt.

Ik train redelijk intensief en ben erna redelijk lui :P

Wat is het best om uit de ''spaarstand'' te komen ?

Tja, als je echt je metabolisme verkloot hebt kon dat wel eens een hele poos gaan duren, maar anders om te beginnen 2 weken niet trainen en boven onderhoud eten lijkt me een goede start.

Maar veel beter is om het rustig aan te doen en te zorgen dat je jezelf niet zo diep in de shit werkt.

Vraag me dan toch af waarom ik de eerste 8 weken maar 1,5 (!) kilo was afgevallen.. Trainde vier dagen in de week (KT + 30 min. cardio) waarbij ik tussen de 1000 en 1200 kcal at.

Dan is hier toch wat goed mis. Lijkt mij dan dat je al erg lang zo weinig kcal eet en je lichaam zich heeft aangepast. Zou je normaal willen afvallen, zou je toch meer moeten gaan eten.

Dan is hier toch wat goed mis. Lijkt mij dan dat je al erg lang zo weinig kcal eet en je lichaam zich heeft aangepast. Zou je normaal willen afvallen, zou je toch meer moeten gaan eten.

Had nog totaal geen weet van hoe je het best kon afvallen, woog 120 kg en dacht af te vallen door zo veel mogelijk te sporten en zo min mogelijk te eten. Op aanraden van iemand die op die fitness werkte ben ik richting 1800 kcal gegaan, vanaf die tijd viel ik netjes 1 kg per week af.

Zo hoort het idd. Of , iig, zo verlies je vet. Nooit te weinig eten, is killing.

Terug
Naar boven