AndroidHealthClinic

Afvallen calorie in vs calorie out ?

ashraf

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
84kg
Vetpercentage
19%
Hallo,

Ik heb een korte vraag is afvallen altijd een kwestie van Afvallen calorie in vs calorie out ?

Ik train nu namelijk al 2 maanden redelijk intensief (6x per week cardio met daarbij 3 keer kt)

En ik ben hellaas maar 1 kg afgevallen. Dus mij vermoedde is dat ik teveel eet.

Zijn er nog andere oorzaken waardoor afvallen niet gaat of heel langzaam gaat ?

Groet Ashraf

Waarschijnlijk zijn er wel andere redenen, maar in 99% van de gevallen eet men gewoon te veel als het afvallen niet wil vlotten.

• Topic Starter Topic Starter
Okey dat is duidelijk bedankt.
Dan toch maar me kcal intakr verlagen en hopen op beter resultaat.

Mvg Ashraf

Belangrijker is om bij te houden of je V% afneemt, dit omdat de weegschaal alleen een vertekend beeld kan geven. Dat je niet of weinig afvalt wil nog niet zeggen dat je geen vet afvalt, omdat je bv. ook spier aankomt.

Ja hierbij hou ik ook rekening mee.

Ik meet me vp elke maand 1 keer.

Toch bedankt voor de tip.

Groet ashraf

je zou vocht vast kunnen houden... (vooral vrouwen schijnen daar last van te hebben)

En als je van niets ineens heel erg intensief gaat sporten kan je lichaam in een soort spaarstand komen te staan waarbij je de rest van de dag te moe bent om iets te ondernemen en je dus alleen nog maar op de bank hangt en met de lift gaat en veel dutjes doet enzo. (ofwel het calories-out gedeelte is dan niet zo hoog als je denkt dat het is)

Je kunt ook serieus té weinig eten om af te vallen.
Toen ik begon met afvallen at ik ineens zodanig drastisch te weinig dat het juist niet lukte om af te vallen. Zodra ik meer ging eten (max. 500-700 kcal onder onderhoud, nooit onder BMR) viel ik netjes 1 kg per week af.

Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat ik me eigenlijk wel een beetje kan vinden in wat wazzup zegt.

Ik train redelijk intensief en ben erna redelijk lui :P