AndroidHealthClinic

Afvallen en massa kweken

Sidneey

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
80kg
Vetpercentage
21%
Hoi allemaal,
ik heb me eigen net aangemeld op deze site.

Ik fitness nu al 3 a 4 maanden, maar zie nog geen verbetering aan me lichaam.
Ik ben 185 cm lang, weeg 80 kg, en mijn lichaamsvet in 21% (op laten meten door een stage loper)

ik eet op een dag:
s'morgens : 2 boterhammen met pindakaas.
rond 10 uur: 2 boterhammen met pindakaas.
s'middags: 2 boterhammen met hagelslag of kipfilet.
s'avonds: wat de pot schaft.

Dat was het zo ongeveer, ik drink best veel groene thee met een thee lepel honing, cola light, cup a soup (kip) en savonds ben ik niet vies van een biertje.

train vaak alleen mijn bovenlichaam, benen er af en toe bij.

ik voetbal 3 keer in de week. 2x trainen 1x wedstrijd.

ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen, alvast bedankt.
gr. sidney

Je eet te weinig en niet goed. Schrap in ieder geval die hagelslag en die biertjes en zoek voor goede alternatieven. Die honing lijkt me ook niet handig als je af wil vallen... Cup a soup ook niet trouwens :P
Drink gewoon heel de dag door water en melk.

Gewoon even stickies lezen over hoe je het beste kunt cutten, dan kom je er ook snel achter welke voeding het beste voor je is voor een goed resultaat. Als je dan eenmaal een acceptabel vetpercentage hebt kun je gaan bulken om massa te kweken. Kort door de bocht kan je het beste vet verbranden door rust, voeding, krachttraining en cardio op de juiste manier te combineren. De details hierover kun je op dit forum vinden, het staat er vol mee!

Succes!

P.S. train gewoon je hele lichaam anders raken bepaalde spiergroepen buiten proportie t.o.v. de rest...

Meer eten, dit is echt te weinig.
Hagelslag laten vallen.
Geen bier drinken.
Benen meetrainen.
En hoeveel dagen krachttraining doe je dan juist? :)

meer eten maar vooral eiwitten dus niet elke dag bergen pasta naar binnen gaan werken. bijv. whey poeder, vis, kwark in de avond etc. dat combineren met flink wat cardio en kt maar iets meer nadruk op cardio...zodra je bf% op bijv 15 ligt eetpatroon aanpassen en nadruk op kt gaan leggen ipv cardio.....en dan kom je in de juiste cyclus en is het een kwestie van een (hele) lange adem.....good luck!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt allemaal,
ik ga de biertjes laten staan.

Maar beenen mee trainen is dat wel goed als je 3 keer in de week voetbald.
en waarop kan ik kan ik lezen wat een goed eetpatroon is?

maandag train ik borst en triceps.
dinsdag voetbal training
woensag bovenrug en biceps
doenderdg voetbal training
vrijdag schouders en onderrug.
zaterdag meestal rustdag
zondag voetbal wedstrijd
alle fitniss dagen buikspieren erbij.

ik gebruik ook alle dagen whey protein isolaat.

thanks.

Laatst bewerkt:
Niet elke training buikspieren doen.
Benen erbij.
Die whey is alleen maar geldverspilling als je voeding niet in orde is.
Post je trainingsschema eens.

Ik weet mijn schema niet uit mijn hooft maar ik zal mijn schema eens mee naar huis nemen.

een trainingsdag ben ik zo 1,5 uur in de sportschool.
rond mijn armen heb ik niet zo veel bf maar op mijn buik en op mijn rug zit veel.

ik fiets naar de fitness dat is zo'n 7 km heen en 7km terug.

Laatst bewerkt:
Ik weet mijn schema niet uit mijn hooft maar ik zal mijn schema eens mee naar huis nemen.

rond mijn armen heb ik niet zo veel bf maar op mijn buik en op mijn rug zit veel.

Paar dingen...
1) voetballen is géén benentraining, hooguit een cardiosessie
2) slecht voedingsschema, vult deze in het (via stickys te benaderen) Excelschema in en je schrikt van de verhoudingen KEV.
3) Trainingen van 1,5 zijn echt te lang. Je energie is na een uurtje echt wel op. Zou liever 1 uur intensief trainen en het niet langer maken. Is ook gemakkelijker vol te houden en je houdt tijd over voor bijvoorbeeld 30 minuten extra cardio.

Ben benieuwd naar je trainingsschema en een ingevuld voedingsschema. Dan pas kunnen we je hier van passend advies voorzien.;)

lol, is er niet eentje dichterbij dan?

7km heen en ook 7km terug is wel ver ja.. Niet vergeten dat je dat ook als cardio kunt tellen! :)

En inderdaad je voedingsschema is slecht. Pindakaas eruit, kipfilet op brood.. Doe liever veel kipfilet op brood dan vette pindakaas.
Als je echt pindakaas wilt kan je ook die 33% minder vet pindakaas kopen van Calvé.
Veel magere kwark eten ( Bijvoorbeeld die van Optimel )
in je avondeten vis, biefstuk of kipfilet.
Wat ik nog als tip heb gekregen is tonijn van John West (?) Deze kun je kopen voor 1,44 euro bij Albert Heijn en het uitlekgewicht is 135 gram. Per 100 gram bevat dit 27g eiwit, waardoor dit dus ook goed in je voedingsschema past.

Bereken je onderhoud met de harris benedict formule en maak naar aanleiding daarvan een voedingsschema, dan ong 400 á 500 kcal onder je onderhoud zitten en je komt er wel.

Wat ik merk is dat ik maandag ( Ik voetbal op zondag ) absoluut geen beentraining of cardio kan gaan doen, daar heb ik dan amper nog energie voor.

Succes!

Dankjewel voor alle tips,

zeker die van: harris benedict formule, mijn uitslag is 1963.87.
en bij gemiddelde activiteit is dat 40 % hoger?

mijn avond eten kan ik niet verzorgen woon nog thuis...
elke keer 7 km heen en 7 km terug, woon achteraf in een dorpje van 800 man :P

ik fiets op een fitness dag, rond half 8 aan. en was vandaag kwart over 9 thuis.

Zalm uit blik is dat ook goed?

Zal uit blik is prima, zolang het zalm op water is en niet op olie.

Niet elke training buikspieren doen.
Benen erbij.
Die whey is alleen maar geldverspilling als je voeding niet in orde is.
Post je trainingsschema eens.

Hoezo niet elke training buikspieren ? elke training 1 buikspieroefening kan toch prima...wel elke keer een andere uiteraad.

Hoezo niet elke training buikspieren ? elke training 1 buikspieroefening kan toch prima...wel elke keer een andere uiteraad.

Omdat spieren moeten rusten.
Uit onderzoek (praktijk) is gebleken dat setjes van 20 reps, 2 maal per week het beste werken. Elke dag/training abs training is contra productief.
Maar dat geldt voor alle spiergroepen.

En inderdaad je voedingsschema is slecht. Pindakaas eruit, kipfilet op brood.. Doe liever veel kipfilet op brood dan vette pindakaas.
Als je echt pindakaas wilt kan je ook die 33% minder vet pindakaas kopen van Calvé.
Veel magere kwark eten ( Bijvoorbeeld die van Optimel )
in je avondeten vis, biefstuk of kipfilet.

Waarom is pindakaas ineens slecht? Vetten heb je ook nodig, hangt allemaal van de rest van je schema af of dat er in past of niet. En optimel kwark is bagger, gewoon simpele magere kwark zit twee keer zoveel eiwit in.

Bron:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 15:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:10 ----------

Waarom is pindakaas ineens slecht? Vetten heb je ook nodig, hangt allemaal van de rest van je schema af of dat er in past of niet. En optimel kwark is bagger, gewoon simpele magere kwark zit twee keer zoveel eiwit in.

Pindakaas is super...
Vetten, eiwitten en zet lekker aan in de bulk!
Zou eigenlijk vast prik moeten zijn in elk dieet, lekker!!!:D

Gast relativeer nou even. Die dude is aan de hagelslag...

Omdat spieren moeten rusten.
Uit onderzoek (praktijk) is gebleken dat setjes van 20 reps, 2 maal per week het beste werken. Elke dag/training abs training is contra productief.
Maar dat geldt voor alle spiergroepen.

haha, ken genoeg gasten die bijna dagelijks buikspieren trainen tot ze erbij neervallen en die hebben een 6-pack waarbij de Utrechtse heuvelrug verbleekt.... ;)

Terug
Naar boven